Gå til innhold

Nytt Rimlig hovedkort for socet939?

dopus

Anbefalte innlegg

Mitt via kort med AGP har gitt seg i dag...nekter å starte har sjekket resten av pcen. Tenkte da å gå for et 939 med pciexpress og nytt skjermkort.

Har sett litt på Asrock korta blant annet sli32 kortet og dual kortet.

Hva er verd å satse på. Rimlig kort med uli chipset eller rimlig kort med nforce 4 kort. kommer uansett ikke til å kjøre SLI. Mitt gamle kort har fra dag en vært klokket moderat. hvordan er rimlige nforce 4 kort når det gjelder klokking kontra Uli kortene.

er det mindre problemer med asrock sli32 kortet enn dual kortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OBS: ikke egenerfart men hva jeg har hørt/lest:

Asrock hovedkortene krever visst endel "knowhow" for å få igang/utnyttet skikkelig.

De fleste nforce4 HK er visstnok enklere å ha med å gjøre og er en del flere folk som har erfaring med (lettere å få hjelp til å finne ut av ting med)

Spørs dermed hvor mye erfaring du har med oppsett av HK og klokking osv.

Lenke til kommentar

ja. Er oppe og går når det gjelder hovedkort og maskinvare klokking osv. Her klokkes cpu og skjermkort( var vel kanskje det som tok livet av mitt gamle hovedkort. hehe klokket til og med minn urganle p2 400.

Det jeg har lest meg fram til er at den dual utgaven med både pci og agp er vrien, men god men siden jeg samtidig konverterer til pciexpress asus 7900GT kort så går jeg i stedet for sli32 utgaven.

Har lest et par tester, ser ikke ut til at den har de samme "feilene" som dual versjonen har.

Har en Zalman 7700CU kjøler (den svære ufo kjøleren) lurer kanskje på om jeg må korte litt ned på den passive chipset kjøleren som står nærmest cpu socketen. Får se når jeg får delene.

Takk til alle som har kommet med innspill. Det settes pris på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...