dopus Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Mitt via kort med AGP har gitt seg i dag...nekter å starte har sjekket resten av pcen. Tenkte da å gå for et 939 med pciexpress og nytt skjermkort. Har sett litt på Asrock korta blant annet sli32 kortet og dual kortet. Hva er verd å satse på. Rimlig kort med uli chipset eller rimlig kort med nforce 4 kort. kommer uansett ikke til å kjøre SLI. Mitt gamle kort har fra dag en vært klokket moderat. hvordan er rimlige nforce 4 kort når det gjelder klokking kontra Uli kortene. er det mindre problemer med asrock sli32 kortet enn dual kortet? Lenke til kommentar
eXa Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 ligger ett dual kort til salgs på bruktmarkedet.... Lenke til kommentar
dopus Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 jeg vet. men jeg har også sett og lest litt om at de kan være driver kresne og vrange de korta. lurer på å gå for sli32 utgaven. Eventeult et rimlig nforce4 kort. Noe særlig forskjell på disse. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 bump skal legge inn bestilling i dag eller i morgen formiddag....alle synspunkter er av interesse. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Hold deg unna "value" NF4 korta fra MSI . Mange av de har bios versjon som mangler cpu multiplier etc . (dvs nedsatt overklokk funkjsoner/alternativer) Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 OBS: ikke egenerfart men hva jeg har hørt/lest: Asrock hovedkortene krever visst endel "knowhow" for å få igang/utnyttet skikkelig. De fleste nforce4 HK er visstnok enklere å ha med å gjøre og er en del flere folk som har erfaring med (lettere å få hjelp til å finne ut av ting med) Spørs dermed hvor mye erfaring du har med oppsett av HK og klokking osv. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 ja. Er oppe og går når det gjelder hovedkort og maskinvare klokking osv. Her klokkes cpu og skjermkort( var vel kanskje det som tok livet av mitt gamle hovedkort. hehe klokket til og med minn urganle p2 400. Det jeg har lest meg fram til er at den dual utgaven med både pci og agp er vrien, men god men siden jeg samtidig konverterer til pciexpress asus 7900GT kort så går jeg i stedet for sli32 utgaven. Har lest et par tester, ser ikke ut til at den har de samme "feilene" som dual versjonen har. Har en Zalman 7700CU kjøler (den svære ufo kjøleren) lurer kanskje på om jeg må korte litt ned på den passive chipset kjøleren som står nærmest cpu socketen. Får se når jeg får delene. Takk til alle som har kommet med innspill. Det settes pris på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå