Blodpudding Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg har en Compact Flash kortleser som jeg problemfritt har brukt på to forskjellige maskiner, men i sist helg skulle jeg overføre noen bilder fra minnebrikken til pcen. Jeg koblet til minnekortleseren, og pcen hang, et par sekunder senere skrudde den seg av og noe var svidd på hovedkortet (tror kanskje det var "southbridgen" som smeltet, men er ikke helt sikker på hva som er hva på hovedkortet). Dette skjedde på den jobbrelaterte (Dell) maskinen til min far. Det jeg lurer på er om denne kortleseren (kjøpt på Clas Ohlson) er skyldig i dette, eller om det var noe galt med maskinen? Jeg har ikke våget å prøve denne minnekortleseren på min egen maskin etter denne hendelsen, selv om den har fungert problemfritt tidligere. Høres det plausibelt ut at minnekortleseren kan være problemskaperen? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Hvordan er den kortleseren koblet? Er det en ekstern USB kontakt? Det er liten grunn til å tro det er en direkte årsak til at en USB enhet kan svi hovedkortet. Strømuttaket skal være beskyttet mot kortslutning. Men som man sier, shit happens. Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Det er en vanlig ekstern USB tilkobling, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå