lil7star Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Lastet ned Ulead PhotoImpact for prøving, og får ikke avinstallert fordi denne filen mangler. Kan jeg da bare slette hele mappen fra programfiler, eller bør jeg faktisk prøve å laste ned denne filen for så å avinstallere? Det er pc'en på jobben, og sikkerhetsinnstillingene er ganske høye.... Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 En av årsakene til at du ikke får avinstallert kan være at du har skiftet navnet på den mappa du lagra programmet i eller flyttet på den. Dersom du har gjort dette, så bytter du tilbake til det navnet som mappen hadde da du installerte eller der den opprinnelig stod. Prøv så å avinstaller.. Svarte vel ikke helt på spørsmålet ditt, men men;) Lenke til kommentar
berxter Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) ctor.dll er definert som spyware og er en del av HotBar. Det hender at den meldinga du fikk dukker opp ved avinstallasjon av andre programmer. Det fins et avinstallasjonsprogram for Hotbar, det finner du på denne siden, Eller kanskje helst Symantecs verktøy Her. Fjern Hotbar først, så kanskje du får til det andre. Bernt K Endret 23. mars 2006 av berxter Lenke til kommentar
lil7star Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 ctor.dll er definert som spyware og er en del av HotBar. Det hender at den meldinga du fikk dukker opp ved avinstallasjon av andre programmer. Det fins et avinstallasjonsprogram for Hotbar, det finner du på denne siden, Eller kanskje helst Symantecs verktøy Her.Fjern Hotbar først, så kanskje du får til det andre. Bernt K 5801039[/snapback] Har ikke endret navn på mappen. Ligger i programfiler, og har alltid gjort det. HotBar har jeg ikke. Men avinstallerte noe som heter MyWebSearch. Dette skjedde etter den avinstalleringen. Lenke til kommentar
berxter Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Har ikke endret navn på mappen. Ligger i programfiler, og har alltid gjort det. HotBar har jeg ikke. Men avinstallerte noe som heter MyWebSearch. Dette skjedde etter den avinstalleringen. 5803761[/snapback] Ja, det kan hende at det ligger en rest av Hotbar fra en tidligere installasjon, og at fila ctor.dll blir kalt opp av avinstallasjonsprogrammet; og da får du feil når den ikke finnes. For ctor.dll les her. Dersom det er igjen rester fjerner du registeroppføringene iht denneoppskriften. Når det gjelder MyWebSearch er det sjelden nok å bare avinstallere det; ligger gjerne igjen noe rusk i foldere. Anbefaler deg å lese dette. Bernt K Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Nå ja... I følge denne siden er de fleste utgaver av ctor.dll trygge: http://www.spywaredata.com/spyware/malware/ctor.dll.php Ulead oppretter blant annet denne nøkkelen når du installerer: "UninstallString"="RunDll32 C:\\PROGRA~1\\GEMEIN~1\\INSTAL~1\\PROFES~1\\RUNTIME\\0700\\INTEL32\\Ctor.dll,LaunchSetup \"C:\\Programme\\InstallShield Installation Information\\{3D960387-76B3-4758-BAF7-D156B14A032F}\\SETUP.EXE\" -l0x7 " (Hentet fra tysk forum - GEMEIN blabla betyr Common Files) Med andre ord - se om du finner ctor.dll i mappen C:\\Pogramfiler\\Fellesfiler\\INSTAL~1\\PROFES~1\\RUNTIME\\0700\\INTEL32\\ Gjør du ikke, skal du kunne finne den her: http://www.dlldump.com/download-dll-files....l/download.html Eller her: http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?ctor Ingen garanti for at det funker likevel. Det kan hende du må registrere filen også - Start / Kjør / regsvr32 ctor.dll Kanskje verdt et forsøk. Lenke til kommentar
berxter Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Dærsken det har du rett i, ja. Jeg søkte vel på en annen måte/paranoide siter og fikk bare opp de Hotbarrelaterte.. Da er det vel sannsynligvis best å oppdatere/reinstallere Installshield og prøve på'n igjen. En lærer så lenge en har lever. Det jeg skrev om MyWebSearch står jeg fortsatt inne for. Bernt K Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Hadde jeg svart før deg, så hadde jeg gått i samme fella. Google gir en masse linker som antyder spyware...litt rart at ikke de sidene åpner for tvil - Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå