merkur Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Hei. Har et prosjekt i engelsk på skolen om "Britain and World War 1". Lurer derfor på om det er noen her som har litt peiling på dette og kan hjelpe meg litt. Dette er noe jeg lurer på: Hvorfor startet World War 1? Hvordan ble Britain involvert i krigen? Hvordan og hvorfor sluttet World War 1? Takker for alle svar, dere kan gjerne skrive det på et lett forståelig engelsk språk hvis dere vil Lenke til kommentar
666=TRIPPLE-SEX Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Magnus gjør leksene din sjøl. Lazy bastard Lenke til kommentar
merkur Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Haha, det snakker du om Du legger ut lekser her hver dag som folk skal gjøre for deg, dette er min første skole post tror jeg. Lenke til kommentar
666=TRIPPLE-SEX Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 lol mange som er innteresert i å hjelpe deg her "merkur" Lenke til kommentar
merkur Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Rart ikke advarselsnivået ditt er høyere sånbn som du whiner i forumet. Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 "Hvorfor startet World War 1? " Jo, sånn startet den: 29. juni 1914 var den østerrikske tronarvingen på besøk i Sarajevo som var hovedstaden i Bosnia. Paret kjørte gjennom gatene i byen. De skulle inspisere de østerrikske styrkene i Bosnia, samtidig som de skulle feire sin egen bryllupsdag. 6 menn fra terroristorganisasjonen Svarte hand hadde planer om å drepe paret. De ville at de serbiske områdene av Bosnia skulle bli en del av Serbia. Først kastet de en handgranat under bilen . Den eksploderte ikke Bilen kjørte videre. Den passerte terroristen Gavrilo Princip som stod utenfor en fortauskafe. Bilen stoppet foran Princip som styrtet frem og skjøt to skudd i paret. Begge døde etter 6 minutter. Princip og alle hans kampfeller ble arrestert . Gavrilo Princip var for ung til å få dødsstraff. Han døde i fengslet fire år senere av tuberkulose. De fem andre ble henrettet. Tronfølgeren som kjørte i en åpen bil ble skutt ned av en serbisk student. Serbia ble beskyldt for å stå bak attentatet. Østerrike Ungarn søkte støtte fra Tyskland før de gikk til handling. Landet krevde at serberne skulle slutte å motarbeide Østerrike Ungarn. Serbia gikk ikke med på disse kravene. En måned etter at tronarvingen hadde blitt drept, så gikk Østerrike Ungarn til krig mot Serbia. I mellomtiden hadde russerne mobilisert store styrker. Tyskland erklærte krig med Frankrike og Russland samtidig. I august 1914 gikk Tyskland også til krig mot Storbritannia. Skuddet i Sarajevo var starten på Første verdenskrig. En måned etter skuddet, så brøt krigen ut med full styrke. Her har du en norsk link til første verdenskrig.Her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå