Gå til innhold

Hvilket skjermkort til fotoredigering

Zetec

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med en PC til fotoredigering. Er det noe spesiellt jeg må se etter ved valg av skjermkort? Tenker ikke så mye på pris, mest kvalitet. Alt fra 1 til 2 høvdinger.

Eller kan jeg liksågodt bruke et jeg har liggende, Gainward GeForce 6600GT DDR3 128mb?

Skal ikke brukes til spill, skal heller ikke ut på nett. Rein fotoredigeringsmaskin.

(systemet: A8N-SLI, 3500+, 2gb ram, 250gb sata ll)

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm. Dette her var ikke så lett. Tror du ikke trenger så alt for godt skjermkort til dette her.

Med mindre du liker mye lyd så kommer jeg med noen forslag uten vite siden jeg ikke tror du vil trenge et skjermkort som går så varmt at det må ha vifte.

1. Asus GeForce 6600GT 256MB Silencer

2. XFX GeForce 7600 GS Extreme Edition

Jeg er ikke helt sikker på hvilke av disse to som er best men jeg ville selv ha gått for det nye 7600 GS siden 6600GT begynner å bli et gammelt brikke sett...

Lenke til kommentar

Det er liten forskjell i de forskjellige skjermkortene i 2D (bilder osv..)

SÅ jeg tror nok en 6600GT skal holde lenge.

256mb utgaven er også fullstendig bortkastede penger om det er til fotoredigering. (gjelder forsåvet også litt i spill også, hvis du har 6600GT)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Ok, viss man ikke trenger noe spesiellt (bra) kort til fotoredigering kommer jeg til å bruke 6600gt kortet. Satte for en stund siden en Zalman kjøler på den, så den er tilnærmet lydløs.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...