Gå til innhold

Objektiv for å ta bilder i hall

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk !

Har investert i et 350D og er på jakt etter et lyssterkt objektiv for å ta bilder i sportshaller. Håndball, Ishockey dvs at bruk av blitz ikke er aktuelt.

Ønsker å legge maks 10 000 i dette og ha rundt 70 - 200 i zoomområde.

Har dere noen forslag til hva jeg bør investere i ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann godtfolk !

Har investert i et 350D og er på jakt etter et lyssterkt objektiv for å ta bilder i sportshaller. Håndball, Ishockey dvs at bruk av blitz ikke er aktuelt.

5799277[/snapback]

Jeg har brukt Canon 70-200 2.8L i hall.

Koster nytt rundt 11-12000.-

Men kan fås brukt til en rimeligere penge.

Lenke til kommentar
Heisann godtfolk !

5799277[/snapback]

Dersom du må ha zoom, er det så vidt jeg kan se kun Sigma 70-200/2.8 som kan være godt nok og samtidig innenfor "budsjettet". Jeg bruker EF 50mm f/1.4 selv, men skulle gjerne hatt en EF 85mm f/1.8 i tillegg, evt EF 100mm eller 135mm f/2.

Lenke til kommentar

Et EF 70-200 f/2.8 L bør kunne hjelpe deg litt på vei om du skrur opp ISO endel... men det vil likevel ikke være lett å fryse bevegelser i raske sportsgrener som håndball og ishockey i dårlig opplyste haller... En EF 200 f/1.8 L derimot.. *sikle* (men altfor dyr selvsagt)

Lenke til kommentar

Disse billeder her er taget med Canons 50mm f1,8 til omkring 1000 kr fra kanten af banen. til action kan du ikke bruge noget der er over f/2,8 - men hvis du skal have lidt mere zoom uden at bruge en månedsløn kan du måske klare dig med tamrons 28-75 f2,8, der fås til 3-4000 kr.

rettet : pris flyttet

Endret av Kigulu
Lenke til kommentar
En EF 200 f/1.8 L derimot.. *sikle* (men altfor dyr selvsagt)

5799778[/snapback]

Ja for ikke å tenke på at det ikke er i produksjon lenger heller. Men det virker som et helt fantastisk objektiv, det at Canon klarer å presse f1.8 inn i en 200mm er jo helt utrolig. Forhåpentligvis kommer det tilbake i produksjon hvis Canon klarer å lage en nye utgave som ikke inneholder bly i glasset, hvis det var det som var grunnen til at de måtte slutte å produsere det?

Endret av modin
Lenke til kommentar
Hei

Jeg var også ute etter en middels telezom/portrett linse og valget falt på Sigma objektivet nevnt ovenfor(dog med Nikon fatning).

Årsaken var dels prisen( hos disse http://www.itech.no/Sigma/sigma_70-200mm.shtml), og at objektivet kommer svært godt ut i en rekke tester jeg fant på nettet(testresultatetene varierer dog, i enkelte kommer den bedre ut en Canon sin utgave). Jeg forslår at du søker litt etter det, så kan du se selv(har ikke linkene).

5811222[/snapback]

Nå er Itech konkurs etter hva jeg mener å huske.

Synd de var veldig rimelige på Sigma objektiver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...