Gå til innhold

Geforce 4 som jeg ikke får til å virke

scipio

Anbefalte innlegg

Har et Asus Geforce 4 Ti4200 som jeg ikke får til å virke. Jeg har prøvd: Oppgradere bios, oppgradere drivere, fjerne andre kort i fra maskina, sette inn 500 W strømforsyning og formatere HD.

Har prøvd kortet på en annen maskin og der fungerte kortet helt greit.

Kortet fungerer på de fleste programmer utenom spill.

Jeg får startet de fleste spill, men etter at jeg har kommet forbi menyene henger maskina seg. F.eks. Ghost Recon starter helt greit, men når det første oppdraget loader henger alt seg.

Bruker win98 som OS.

Er det noen som har noen ideer ?

[ Denne Melding var redigert av: scipio på 2002-09-26 11:04 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mest sannsynlig at directx er skadet på et eller annet vis , skjedde med meg da jeg puttet inn den tredje 256mb rambrikke da fikk jeg av og til blåskjerm og en feilmelding om et uoprettelig feil som hadde opstått i en av driverfilene til grafikkortet og den skadet også Directx prøv å se om du kan kjøre de tre testene som ligger i directx hvis disse ikke er gjenomførbare er det "bare" å innstallere hele os på nytt ,det hjelper ikke å opdatere Directx versjonen.

Lenke til kommentar

Tror han sa han har installert OS på nytt. Hadde samme problem på en maskin, da jeg skulle oppgradere fra Voodoo2 til GeForce DDR. Da jeg prøvde å starte spill, kom de så langt som menyen, eller 1-2 sekunder inn i spillet, så låste maskina seg opp. Etter mye om og men, så prøvde jeg siste forsøk, å resette BIOS'en. Da funka plutselig alt helt greit. Veit ikke om det kan være tilfelle her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...