Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys/Nettopia med NGT

Anbefalte innlegg

Hallo, har Nettopia modem fra ngt som jeg skal henge på en ruter fra Linksys.

Hva er beste måten å gøre dette på?

brukernavn og passor sitter da i modemet, men bruker jeg wan porten på routeren?

Virker også som det kan være noe ustabilt med den routeren innkoblet..(WRT54G)

Er det noen settinger som må forandres på i routeren?

Tideligere brukte jeg ppoe innstillingene på routeren med telenor som lev. av bredbåndet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Modemet" fra NGT er egentlig en router. Enkleste å gjøre dersom man skal koble det på en trådløs router er å skru av dhcp i den trådløse routeren og koble netopiaen inn i en av de andre portene på Linksysen (med andre ord ikke wan porten).

En annen mulighet er å sette netopiaen i såkal "bridge mode". Se her: http://www.ntavados.net/guide/ngt

Det er også mulig å bruke ditt eget modem, desom det støtter PPoA. Det gidder jeg ikke forklare hvis du ikke lurer på det.

Lenke til kommentar
"Modemet" fra NGT er egentlig en router. Enkleste å gjøre dersom man skal koble det på en trådløs router er å skru av dhcp i den trådløse routeren og koble netopiaen inn i en av de andre portene på Linksysen (med andre ord ikke wan porten).

En annen mulighet er å sette netopiaen i såkal "bridge mode". Se her: http://www.ntavados.net/guide/ngt

Det er også mulig å bruke ditt eget modem, desom det støtter PPoA. Det gidder jeg ikke forklare hvis du ikke lurer på det.

5798428[/snapback]

Takk for svar!

Har resatt router og koblet det via wan porten nå, det fungerer det også men skal prøve å koble om, blir sikkert fungeren som en swits da??

Vet du hvordan jeg skrur av dhcp i routeren??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...