Gå til innhold

har jeg for mye minne?

T_Trosten

Anbefalte innlegg

kjøpte for snart 2 år siden en av de coop pc'ene, Medion. Så kjøte jeg for et halvt år siden 1 GB brikke med ram, så nå har jeg totalt 1,5 GB ram. Men så har jeg sett på den boksen at det står at det går maks 1 GB. Vil det da si at jeg har for mye minne?

Den gamle brikka på 512 MB er PC 2700, og den nye er Pc 3200. Vil det da lønne seg å fjerne den gamle brikka siden den nye blir klokka ned?

Og så skal jeg selge pc'en om et halvt år ca. Vil det da lønne seg å selge pc'en med begge brikkene, eller selge en av dem utenom?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis det virker har du ikke for mye. Når det gjelder hastigheten støtter sansynligvis ikke hovedkortet ditt mer enn 266 MHz likevel, så det har ikke noe å si om du tar ut en brikke.

5798219[/snapback]

Så med dette mener du at hvis jeg fjerner 512 brikka, så vil ikke pc'en bli dårligere, og heller ikke bedre? Ergo helt likegyldig med den brikka da?

Men hvis jeg tenker på at jeg skal selge pc'en om et halvt år, vil det da lønne seg å selge noen av brikkene seperat? muligens nå, hvis jeg ikke har nytte av den?

PS. Pc'en funker den.

Lenke til kommentar
Hvis ett HK bare støtter 1gb, og man setter inn 1.5gb, da vil vel windows bare vise at det er 1gb?

5800256[/snapback]

Noe den ikke gjør, den viser 1.5 GB på systeminformasjon.

Eller var det sånn at det var ekstremt dyrt å kjøpe 1024 brikker for 2 år siden? Så dermed har de bare droppa å skirve at det var max 2 GB? Har forresten 2 plasser til minnet.

Lenke til kommentar
Sansynligvis har de bare testet det med 512 MB-brikker, og derfor oppgitt det som maks. Med at ikke det er noen vits i å ta ut 512 MB-brikken mener jeg at GB-brikken ikke vil kjøre noe raskere siden prosessoren ikke støtter det.

5801774[/snapback]

Ok. Da lar jeg den bli da.

Hva mener dere vil lønne seg når jeg skal selge pc'en da? Selge alt sammen, eller selge noe for seg selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...