FamP Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Vil gjerne ha avinstallert noen servicer, men finner ikke helt riktig syntaks. Går greit å starte/stoppe, enten i Services eller Dos-vindu med net start/stopp "denne servicen" osv. Men jeg vil altså ha noen servicer BORT fra servicelisten. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 run > services.msc > properties på de aktuelle servicene > disable. Tror det er riktig vei, sitter ikke med XP foran meg nå... Edit: Kanskje jeg misforstod deg litt, hvordan du får de helt BORT fra listen vet jeg ikke... [ Denne Melding var redigert av: Pluto på 2002-09-25 09:40 ] Lenke til kommentar
KNurven Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 du går inn på egenskaper på servicen og velger oppstarttype disable Lenke til kommentar
FamP Skrevet 25. september 2002 Forfatter Del Skrevet 25. september 2002 Takk for svar så langt, men jeg mangler altså litt mer. Disable har jeg gjort, men jeg vil altså ha de HELT bort for å få listen så rydding som mulig, ikke bare stoppe de. Husker at jeg for en god stund siden installerte en service ved å skrive noe i en DOS-boks, så jeg regner med at de kan avinstalleres på denne måten også. Flere gode tips? [ Denne Melding var redigert av: FamP på 2002-09-25 10:00 ] Lenke til kommentar
sof Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 prøv regsvr32 /u filen.dll Eller bare regsvr32 /? for options. edit: i kommandolinjen (cmd), seff :smile: sof [ Denne Melding var redigert av: sof på 2002-09-25 10:03 ] Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Quote: Den 2002-09-25 09:58, skrev FamP:Husker at jeg for en god stund siden installerte en service ved å skrive noe i en DOS-boks, så jeg regner med at de kan avinstalleres på denne måten også.<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: FamP på 2002-09-25 10:00 ]</font> Det må være en magisk bok det da Men over til spørsmålet ditt. Du kan (i NT og 2000 ihvetfall) fjerne disse servicene vi regedit. De ligger under HKEY_LOCAL_MACHINE SYSTEMCurrentControlSetServices Da kan du slette de servicene du vil ha bort. Husk at før du kan gjøre dette må du først DISABLE service'n + starte pc'n på nytt. NÅ kan du kjøre regedit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå