asad Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Skal ikke klage over folk som legger ut sine pc`er, til priser som er til å le av, denne gangen gjelder det meg som la ut en BRA pc , til en biilig penge. Men, jeg får ingen bud! Så ser at dårligere pc`er enn min får bud, til en samme/høyere pris, BARE fordi auksjonen er laget met "flashy" altså, jeg reklamere ikke her for meg selv, men sjekk ut denne her, som jeg har lagt ut til 5300kr buyout. Det er den beste pc`en på qxl , til en så lav pris. ( skal kjøpe meg oblivion pc, og er avhengig av disse 5k ) her er hva jeg selger: Skjermkort: POV Geforce 6800GT 256Mb Ram: 1GB Ocz , pc3200 CPU: A64 3000 , 524KB cache Hovedkort: Abit NF8 Harddisker: 2x200GB Samsung + 250Gb Samsung , 650Gb tilsammen Tv-kort: Pinnackle 480i Kabinett:Cooler master , stilig kabinett, i alluminium med frontdør. ( legger ved bilde) Strømforsyning: 500W , Trådløst tastatur/mus: Microsoft Optical Dvd spiller + Dvd brenner/floppy: Nec og Samsung Høyttalere: Creative 4.1 Surround høyttalere. +alle kabler og diverse ekstra porter til hovedkortet ( usb ++ ) + en god del programmvare/filmer ( avtales senere ) Er folk som handler pc`er virkelig så dumme at de tror på de løgnaktige påstandene til diverse selgere, som feks " FX5500, UBERKORT, tar alle dagens spill GLATT!! " ? Skrev bare alt som det var jeg, uten å overdirve eller noen ting. Begynner å tenke at de som faktisk kjøper disse overprisede pc`ene fortjener å bli lurt. ( link til en pc som likner på min, som har bud. Den selges uten mus/tastatur, høyttalere, og med et sårligere skjermkort. eneste forskjellen er 512Mb mer ram, som i prakis ikke vil ha en dritt å si på ytelsen. http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=24...um=1&Catg=11737 ) Endret 23. mars 2006 av asad Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Innpakning er utrolig viktig. Kudos til han som lagde den andre annonsen. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Fant ikke den annonsen din jeg... Lenke til kommentar
asad Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Pleier ikke å bruke denne forkotelsen men, omfg. Denne pc`en tar kaka. http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=24...um=1&Catg=11737 les hva fyren skriver om skjermkortet sitt. Gf6200. "Skjermkortet i PC-en er Geforce 6200 256 MB DDR RAM TV-OUT/S-VID/DVI. Fordelen med et kraftig skjermkort er at PC-en takler de nyeste og mest avanserte spillene på markedet og at redigering av bilder eller film går som en lek , bla bla" igjen, en pc som er dårligere enn min, med bud på 7000kr her en min annonse..kan fjerne den hvis den medfører at tråden blir stengt. ( det er ikke meningen å reklamere for pc`en her, bare vise en merkelig qxl mentalitet ) http://my.qxl.no/accdb/viewitem.asp?IDI=24237216 Endret 23. mars 2006 av asad Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Ville tatt noen andre bilder var jeg deg. De bildene der selger ikke akuratt maskinen av seg selv. Ville hatt hovedbildet av auksjonen kun av kabinettet. Og du kan like godt bruke bildene som ligger på creative av høytalerene og coolermaster sine bilder av kabinettet. Samt noen du har tatt selv.... Jeg ville skrevet at maskinen ikke feiler noe og er gundig testet. Og så ville jeg hatt en annet auksjonsnavn. Feks Veldig billig AMD basert maskin med stor lagringsplass. Følger det med lisenser av noe slag? Windows XP eller office. Og den måleren fremme på kabinettet er vel et VU meter som måler lydnivå. Den må du koble til og teste. Så kan du kanskje skrive hva slags PSU det er i maskinen med mindre det er en qtec da Så trenger du kanskje ikke skrive at "mange andre på qxl lyver om hardwaren sin" det blir som regel oppfattet negativt av dem som leser annonsen din. Skriv heller at det er et av de bedre agp kortene på markedet og er så og så mye bedre en feks Geforce 5700 og geforce 6600.... Lenke til kommentar
asad Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 takk for tipsene. Jeg er <-> langt unna å lage en ny auksjon og skrive mye crap som alle andre. Eller hvertfall lage den mye mer flashy og se hva som skjer. Jaja, får vente 1 dag til og se hva som skjer.Psu`en er ikke qtec nei^^, lisens følger ikke med så.. Utrolig hvor mye utseende/beskrivelse har å si i forhold til hva som faktisk er til salgs Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Jaja, får vente 1 dag til og se hva som skjer.Psu`en er ikke qtec nei^^, lisens følger ikke med så.. Utrolig hvor mye utseende/beskrivelse har å si i forhold til hva som faktisk er til salgs 5798144[/snapback] Hehe du får gjøre det. Utseende og beskrivelse har vannvittig mye å si. Ikke bare på ytelsen av tingene du selger, men hvordan folk oppfatter deg som selger. Det er enormt dumt å rakke ned på noen eller noe i en annonse feks. Slike ting biter folk seg merke i. Et annet problem er at det er mye folk som ikke har den største peil i verden som handler på qxl, derfor blir dessverre all slags greier solgt til blodpris. Hvis det er noen trøst så er det enda flere useriøse annonser på finn :!: Lenke til kommentar
Raggie Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Pleier ikke å bruke denne forkotelsen men, omfg. les hva fyren skriver om skjermkortet sitt. Gf6200. "Skjermkortet i PC-en er Geforce 6200 256 MB DDR RAM TV-OUT/S-VID/DVI. Fordelen med et kraftig skjermkort er at PC-en takler de nyeste og mest avanserte spillene på markedet og at redigering av bilder eller film går som en lek , bla bla" Vel, han lyver vel egentlig ikke. Han skriver at han har et Gf6200, og at fordelen med å ha et kjapt kort er at spill går bra osv osv. Stygg taktikk, men han skriver aldri at kortet er kjapt, bare at det er kjekt med et kjapt kort... Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Folk som kjøper datautstyr på QXL er vel ikke alltid de med best peiling heller, kanskje? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Folk som handeler på Qxl har som oftest lite peiling på data.. En 14 åring tror en pc som har en side full av stash og farger og slikt er mye bedre.. eller kulere? vet ikke.. men stash opp siden din så kansje du får en kjøper.. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg solgte en gang en ødelagt playstation på QXL, fikk en meget god pris...så ja, mye dumme folk på QXL .... Jeg skrev i annonsen at den var ødelagt, men at dette gikk ann å fikse Lenke til kommentar
asad Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 uffameg. Jaja, får vel gjøre som alle andre og lage en flashy auksjon med en haug info og bilder. Så setter jeg opp prisen med det samme, til ca 6000k muligens. Verste er, at jeg sannsynlighvis får solgt den DA og ikke nå . Lenke til kommentar
lperik Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 QXL er helt fjerne ja, ikke bare de som kjøper til overpris. For en liten stund siden begynte de å sende meg betalingspåminnelser på 6 KRONER for en akusjon som foregikk for over ett år siden. Skjønte ikke hva det gjalt engang da jeg ikke har hatt noe med QXL å gjøre på år og dag.. Sende mail til de og lurte på hva dette var for noe feil, men de mener nå altså at jeg skal betale de 6kr, og maser på dette. Hvem faen maser om å få 6kr overført til konto for noe som er så foreldet som dette her... HELT FJERNT!! Lenke til kommentar
asad Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) QXL er helt fjerne ja, ikke bare de som kjøper til overpris. For en liten stund siden begynte de å sende meg betalingspåminnelser på 6 KRONER for en akusjon som foregikk for over ett år siden. Skjønte ikke hva det gjalt engang da jeg ikke har hatt noe med QXL å gjøre på år og dag.. Sende mail til de og lurte på hva dette var for noe feil, men de mener nå altså at jeg skal betale de 6kr, og maser på dette. Hvem faen maser om å få 6kr overført til konto for noe som er så foreldet som dette her... HELT FJERNT!! 5801470[/snapback] Når du nevner det der, så fikk jeg faktisk her om dagen påminnelse om å betale 26kr, aner ikke for hva. men nok om det. Fortsatt ingen bud :S Utrolig frustrerende. Trenger 5k for å bestille ny pc sårer nesten øynene å se de andre, dårligere, pcene få bud kun pga svære bilder, + masse unødvendig/feilaktig info. Endret 23. mars 2006 av asad Lenke til kommentar
kjetil_b Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Hadde jeg hatt penger så hadde jeg kjøpt pc'n din lett! Grei og oversiktlig annonse med god forklaring på det meste. Dropp det negative og hiv inn litt oversiktlige og fine bilder. Folk bryr seg nesten mer om bilder enn tekst. Som de andre har nevnt, så er qxl plassen for de som ikke har så veldig peiling på data. Lenke til kommentar
asad Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Hadde jeg hatt penger så hadde jeg kjøpt pc'n din lett! Grei og oversiktlig annonse med god forklaring på det meste. Dropp det negative og hiv inn litt oversiktlige og fine bilder. Folk bryr seg nesten mer om bilder enn tekst. Som de andre har nevnt, så er qxl plassen for de som ikke har så veldig peiling på data. 5802151[/snapback] Ja, har kommet fram til at fine bilder er et stort pluss på qxl Blir faktisk spennende å se hvordan folk byr når jeg forandrer på auksjonen, hvis den ikke blir solgt da. ( burde kanskje bare avbryte auksjonen med en gang..men har paya 80kr for den, så det er litt kjipt. hehe ) Skal kutte ut det negative, som du sa Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 (endret) Layout er alfa og omega på slike ting som pcer. Gjør deg litt flid med annonsen, så skal du se at det går bedre. Lag noe som gjør at folk lett blir oppmerksomme på annonsen, gjerne gul bakgrunn og et bra bilde. I beskrivelsen er det bare å pøse på med bilder og beskrivelser. Bilder selger! Lykke til! Endret 24. mars 2006 av ^fmj Lenke til kommentar
ntec Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 ( burde kanskje bare avbryte auksjonen med en gang..men har paya 80kr for den, så det er litt kjipt. hehe ) 5802304[/snapback] bedre å betale 80 kr ekstra og heller få 1000 spenn mer for maskinen:) Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Hmmm... Ikke overvurder folka på QXL. Sett prisen til 10k elns. Det burde funke Ha også med noen "tester" der maskina gruser de fleste maskiner på Elkjip og "Expert". Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Oi, pcen din var jo et virkelig godt kjøp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå