_tHokA_ Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Har nettopp kjøpt meg DVB-C TV-kort ifra terratec men trenger hjelp med å søke inn TV kanaler... Jeg klarer ikke å finne noen... Jeg har UPC som leverandør av kabelnettet her (TV signalene) og kabelen er koblet i... Noen som vet hva jeg skal gjøre for å få noen signaler? Tuning Parameters, Border? Step Size? og alt det Endret 23. mars 2006 av _tHokA_ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Det kan vel ikke fungere hvis ikke UPC har åpne kanaler? Krypteringen deres kommer du vel ikke forbi. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Men kanalene demmes er jo åpne her. Da jeg ser på TV så kobler jeg kabelen rett i TV'n uten noen spesial boks... Jeg får inn TV3, Svensk TV1 og 2, NRK 1 og 2, ZTV, MTV, NGC, Sporten +++ mange fler... ca 15 kanaler.... Lenke til kommentar
wanka Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Da trenger du vel et kort med analogingang. det terratec kortet er vel bare digitalt ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Ja, noe merkelig at du snakker om DVB-C og analoge kanaler om hverandre. Det er jo to forskjellige verdener. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Så dette kortet: TerraTec Cinergy 1200 DVB-C Digitalt Kabel-TV kort m/radio, Teletext Virker da ikke til mitt behov? (vanlig analoge signaler i veggen) jaja, TVkort til salgs... hehe Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 hei, dette er nok ett digitalt kort.. du må ha ett analogt.. men sjekk med upc... de er noen steder i vendinga til å oppgradere til digitalt bakkenett.. Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Ganske morsomt egentlig, en kamerat av meg kjøpte også et TV-kort uten å sjekke så nøye på forhånd for ca. ei uke siden, og det viste seg å være et for digital-TV som han måtte sende inn igjen. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) Ganske morsomt egentlig, en kamerat av meg kjøpte også et TV-kort uten å sjekke så nøye på forhånd for ca. ei uke siden, og det viste seg å være et for digital-TV som han måtte sende inn igjen. 5808020[/snapback] Ja, må sende det inn jeg å.. Meg UPC skal jo snart begynne å sende digitalt ...bare lurer på om det gjelder mitt område Endret 25. mars 2006 av _tHokA_ Lenke til kommentar
AndyCap Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Ja, må sende det inn jeg å.. Meg UPC skal jo snart begynne å sende digitalt ...bare lurer på om det gjelder mitt område 5808799[/snapback] Nå har UPC sendt digitalt ganske lenge, men de krypterer signalene og det finnes ingen CA modul for dette systemet. (svjv Motorola Mediacipher) De kanalene du kan motta uten å leie en digitaltunerboks fra UPC er vanlige analoge tvkanaler. Canal Digital sitt kabelnett bruker Conax og her kan man i teorien ta smartkortet fra digitaltuneren og kjøpe en Conax CAM og plugge alt inn i et DVB-C kort for å få digitalt mottak i pcen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå