Gå til innhold

Ny gaming pc til >15000

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for at det er på tide med oppgradering av hjemmesystemet. Sitter idag på laptop og har lyst på en stasjonær.

Så på Komplett Gamer a30 fra komplett.no og når jeg fjernet ting jeg ikke trengte så fikk jeg den ned til 13500,-

Er det noen som har erfaringer og/eller tips til ting som burde byttes ut?

Vet ikke hvor mye støy det er i denne pcen, men har lyst på en pc som ikke kan høres i hele huset :)

Kan bygge selv om noen har et alternativt oppsett for meg :)

Hvis noen lager et oppsett, så hadde det vært fint om alt var fra samme nettside, slik at frakten blir minimal.

Som sagt er det en primært spillepc.

-Knudix

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville lagt til nye kjølere til skjermkort og cpu, men, jeg ville forsåvidt kanskje vurdert litt mer skikkelig ram, om du skal overklokke noe særlig.

Om du går for Zalman-kjølere til cpu og skjermkort, og en viftestyring, bytter viftene i kabinettet til NorthQ eller Paps vifter, så har du en ganske stillegående pc som yter godt.

Lenke til kommentar

Om du ikke skal overklokke har det ikke noe for seg med mer ram. Det som teller mest er båndbredde til ram, og ghz på cpu, så da vil du ikke tjene på å bruke mer penger på ram.

Om du skal overklokke, eller har planer om det, og vil bruke noen hundre på å legge til rette for overklokking senere vil jeg ha tittet på de Kingston HyperX brikkene, eller TwinX til Corsair, som er veldig gode. Om du har penger til det, ta TwinX brikkene, de skal klokke best etter hva jeg har hørt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...