abene Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Britannica kritiserer Nature I desember publiserte det anerkjente tidsskriftet Nature en artikkel hvor de sammenlignet Wikipedia og Encyclopedia Britannica, med den konklusjonen at de var like gode. Nå får denne undersøkelsen meget hard kritikk. Les artikkelen her Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Leste igjennom hele kritikken til britannica nå. Endel av det er jo bare diskusjon om hvordan ting bør formuleres, og hva som er viktig og ikke viktig å ta med i en artikkel, men det er også noen grove feil der (om det blir framstil riktig), og det er ikke bra. Jeg vet ikke om britannicas "paranoide holdning" er riktig dog, kan for hende at wikipedia har blitt offer for det samme. AtW Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Leste igjennom hele kritikken til britannica nå. Endel av det er jo bare diskusjon om hvordan ting bør formuleres, og hva som er viktig og ikke viktig å ta med i en artikkel, men det er også noen grove feil der (om det blir framstil riktig), og det er ikke bra. Jeg vet ikke om britannicas "paranoide holdning" er riktig dog, kan for hende at wikipedia har blitt offer for det samme. AtW 5797733[/snapback] Ja du har noen poeng der. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Om ikke annet så er det i hvertfall bra at det settes søkelys på kvalitet og at begge trolig får et press på seg for å holde kvaliteten høyest mulig. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Wikipedia har etter min mening fortsatt lang vei å gå, men her stilles det tvil om Natures integritet. Dette er alvorlig, for Nature er blant de aller mest velrennomerte og prestisjetunge vitenskapelige tidsskrifter, og har staben hos Nature begått snusk, vil Sudbøs videverdigheter bli banale i forhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå