Gå til innhold

Installering av Ram

Bredal

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe ram til maskinen min, Har funnet ut hvilken type ram jeg trenger, hvor jeg skal kjøpe ram osv. Men finner ikke ut maks ram pcen min kan ha... Dataen er 3 år gammel og jeg har sett at noen pcer fra denne årstiden maks kan ha ca ca770ram. Har 256mb Ram nå og har tenkt å kjøpe 2x 512mb ram blokker, men viss pcen bare kan ca 770 ram trenger jeg kun 1 ramblokk. Har prøvd minnevelger på komplett.no sine nettsider men ble ikke noe klokere av det. Håper noen av dere har peiling på dette å kan hjelpe meg... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mye som kan sies her, men hvis jeg får foreslå en enkel og grei løsning;

1. finn ut hvilket hovedkort du har (jeg har f.eks. Abit IC7-G). hvis du sliter med å finne produsent og modell, last ned everest fra teher sia

2. post navnet her.

3. smør deg med tålmodighetskrem. du kommer til å få svar.

Lenke til kommentar
mye som kan sies her, men hvis jeg får foreslå en enkel og grei løsning;

1. finn ut hvilket hovedkort du har (jeg har f.eks. Abit IC7-G). hvis du sliter med å finne produsent og modell, last ned everest fra teher sia

2. post navnet her.

3. smør deg med tålmodighetskrem. du kommer til å få svar.

5797371[/snapback]

ok here goes:

Hovedkort MSI K7T Power/Pro/Pro2/Pro2-A/Turbo/Turbo2/Turbo Limited Edition

Er dette riktig informasjon jeg har hentet fram?

Lenke til kommentar

MSI sine sider har info om deres hovedkort. et utdrag fra specs på k7t turbo limited edition

Main Memory

• Supports three 168-pin unbuffered DIMM using six memory banks.

• Supports a maximum memory size of 1.5GB (32M x 8).

• Supports 3.3v SDRAM DIMM.

ser ut til at de fleste av de modellene du listet opp støtter tre slots med 512MB i hver.

åpne opp og se om du har tre slots. hvis dette stemmer kan du kjøpe deg noen av disse (link fra prisguiden)

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar
MSI sine sider har info om deres hovedkort. et utdrag fra specs på k7t turbo limited edition
Main Memory

• Supports three 168-pin unbuffered DIMM using six memory banks.

• Supports a maximum memory size of 1.5GB (32M x 8).

• Supports 3.3v SDRAM DIMM.

ser ut til at de fleste av de modellene du listet opp støtter tre slots med 512MB i hver.

åpne opp og se om du har tre slots. hvis dette stemmer kan du kjøpe deg noen av disse (link fra prisguiden)

5802607[/snapback]

Tusen takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...