Gå til innhold

Celeron

Fatso

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

On 2001-12-16 15:54, Fatso skrev:

Har fått celeronen min opp i 1.6 GhZ.Har dere noe peil på hvilken programmer en kan bruke for å teste stabiliteten?

Jeg er enig med Kamerat...holder den i spilling så holder den til det meste...

Hmm..1.6 er jo bra overklokking....synes det var en her tidligere som sa at MSI ikke var noe til tess vist man vil overklokke...Bullshit!!! cellyen min går også stabilt som et fjell i overklokket tilstand.

Men jeg skulle gjerne fått stilt mer på coren.

Lenke til kommentar

Gega: brukte 1.6V virket som den gikk stabilt men tempen steg til noen å 50 grader.Spilte i en halv time i Unreal.Satte ned volten til 1.5 full krasj etter noen minutter i Unreal.Har bestilt kabinetttvifter i dag så jeg prøver igjen senere.

Lenke til kommentar
On 2001-12-07 02:16, Telcontar skrev:

Fatso, noe du burde tenke på før du kaster deg over FCPGA2 plattformen så skal Intel kutte denne rundt 3. kvartal neste år. Celeron Tualatin stopper på 1.5 (muligens 1.6GHz), fordi dagens 1.2GHz Celeron Tualatin er omtrent like rask som 1.4GHz P4 og dette liker Intel dårlig.

Er ikke dette en god grunn til å velge celeron da? hvis intel fjerner fcpga/2 fra markedet tredje kvartal neste år har man jo god tid på seg. Jeg har aldri samme pc i et helt år om gangen, og den siste jeg har er celeron 1.2ghz, og jeg er VELDIG fornøyd. Dessuten må man ikke bytte ut utstyret selv om det ikke blir solgt mer i butikkene.

Velger du celeron kan du få cpu & hovedkort for rundt 2300,-

Når en person spør direkte om celeron er det dårlig gjort å begynne å mase om andre prosessorer også. Har han bestemt seg for celeron er det hans valg uten at andre skal få skrike at han ikke må finne på å kjøpe det.

Lenke til kommentar

On 2001-12-16 23:21, namelezz skrev:

Quote:

On 2001-12-07 02:16, Telcontar skrev:

Fatso, noe du burde tenke på før du kaster deg over FCPGA2 plattformen så skal Intel kutte denne rundt 3. kvartal neste år. Celeron Tualatin stopper på 1.5 (muligens 1.6GHz), fordi dagens 1.2GHz Celeron Tualatin er omtrent like rask som 1.4GHz P4 og dette liker Intel dårlig.

Er ikke dette en god grunn til å velge celeron da? hvis intel fjerner fcpga/2 fra markedet tredje kvartal neste år har man jo god tid på seg. Jeg har aldri samme pc i et helt år om gangen, og den siste jeg har er celeron 1.2ghz, og jeg er VELDIG fornøyd. Dessuten må man ikke bytte ut utstyret selv om det ikke blir solgt mer i butikkene.

Velger du celeron kan du få cpu & hovedkort for rundt 2300,-

Når en person spør direkte om celeron er det dårlig gjort å begynne å mase om andre prosessorer også. Har han bestemt seg for celeron er det hans valg uten at andre skal få skrike at han ikke må finne på å kjøpe det.

Veldig godt godt innlegg det der Namelezz

Lenke til kommentar

Hei igjen. Virker som jeg tok feil angående det MSI kortet.

Er det noen (Gega) som kan svare på hvorfor jeg fikk så store problemer med AGP/PSI hastigheten under klokkinga.(eller hopper dere bare over dette spørsmålet fordi dere har like lite peil som jeg).

Godt å se at det er noen som er enig i min anbefaling av TUSL-2.

Lenke til kommentar

On 2001-12-17 00:08, Dataante skrev:

Hei igjen. Virker som jeg tok feil angående det MSI kortet.

Er det noen (Gega) som kan svare på hvorfor jeg fikk så store problemer med AGP/PSI hastigheten under klokkinga.(eller hopper dere bare over dette spørsmålet fordi dere har like lite peil som jeg).

Godt å se at det er noen som er enig i min anbefaling av TUSL-2.

Jeg sier meg ikke uenig når det gjelder TUSL-2 kortet.

Jeg liker bare ikke ASUS kort noe særlig. Teit bios.

Når det gjelder AGP/PCI problemet ditt så er det vel for at jeg ikke har hatt det problemet enda...men det har vel endel å si hvilke kort du har i maskinen.

det er vel ikke alle kort som klarer å følge på når man begynner å overklokke.

Vet ikke hvilke kort du har men mener å huske at eldre AGP kort kunne få problemer under overklokking.

Det var virkelig ikke meningen å hoppe over spørsmålet ditt...Fortell litt om oppsettet ditt

Lenke til kommentar

Har nå spilt unreal og undying i 2 timer ikke noe problem eller restart.Temp i følge Pc Alert 3 er cpu 51 grader,kabinett 35 grader.Bruker Thermaltake Volcano II kjøleribbe.Bråker mer enn orginal kjøleren,men kjøler mye bedre og med et mye bedre clips design.Tror jeg trygt kan anbefale Celly Tulatin.Når jeg får kabinett viftene skal jeg se om jeg får den over 1600.Mange takk til Gega for hjelp med kjøp av hovedkort.

Fatso

Lenke til kommentar

Gega.

Takk for svaret så langt.

Det var faktisk Msi i815ept,(ikke pro) med ASUS gf2 pro 64 tv/out.Celeron 566. 66mhz fsb

Klokkehastigheten på psi/agp bussen økte like mye som fsb under overklokking.

Husker ikke helt hvor mange mhz jeg økte før jeg fikk total låsing pga for høy hastighet på psi/agp bussen

Prøvde å finne dividere i bios uten hell

Det kan være det går ann å kjøre fsb asynkront i forhold til psi/agp, men jeg fant ingen innstillinger på dette.

Flasha ikke bios

Kjøpte dette kortet til en kompis fordi han ønsket en bedre maskin for ingen penger.

Kjøpte TUSL-2 isteden. Stødig som fjell 566@890 med T-40.kjøler

Har klokka opp mange andre maskiner men aldri hatt dette problemet før.

Lenke til kommentar

On 2001-12-19 00:24, Fatso skrev:

Hei.Kan dårlig strømforsyning gi for høy temp på cpu?Uansett hva jeg gjør går ikke tempen ned.

Ja det kan den...ikke at den er dårlig men plasseringen av den kan være en viktig sak..

Hvilket kabinett har du?

Noen strømforsyninger avgir mer varme enn andre.

PSUèt fra Quiet pc synes jeg avgir ralativt mye varme i forhold til Aopen sitt 300w.

Jeg har prøvd endel strømforsyninger den tiden jeg har holdt på og Quiet pc er den verste av dem alle når det gjelder varmeutvikling. men den er jo stille.

Ikke alle kabinett har strømforsyningen helt oppe i kabinettet...når du har et psu som er lavt i kabinettet så vil varmen fra den stige opp til CPU og skjermkort...dårlig sort!!!

Lenke til kommentar

On 2001-12-19 01:25, Fatso skrev:

Har et In-Win midi med en 250 watts psu.På +12 volt gir den ut 11.4-11.5 volt.

Det skulle vel være et greit nok kabinett det.

250Watt er ikke for lite for å kjøre en Celeron.

Prøv å kjenn på strømforsyningen når den har gått en stund..om den blir varm??.

Har du fått de ekstra viftene dine??

Hvor har plassert dem?..

Husk at varmen fra skjermkortet ditt stiger opp til cpu!

Harddisker produserer mye varme de også

Lenke til kommentar

Har en 92mm i front,en 92mm ved agp porten,og en bråkete vifte på 80mm som suger luft ut.I forbannelsen klipte jeg hull i strømforsyningen og monterte ene 92mm vifta der hjalp ikke en grad.Har bestilt meg en Chiftech srømforsyning på 340 watt.Så nå blir det å suge på tommlene resten av måneden.Uff data er en dyr hobby,men du verden hvor kjekt det er når det funker.

Fatso.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...