Dataante Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 On 2001-12-06 23:56, Gega skrev: Dette kortet kan du bruke. MSI I815EPT PRO Hovedkort 370/FCPGA/2 I815EP, ATA100, integrert lyd, ATX http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info...10&GrpID=6&s=pl Regner med at den plattformen vil vare enda en god stund Vennlig Hilsen Geir _________________ Jeg vill på ingen måte anbefale dette kortet om du planlegger overklokking, kan være min uvitenhet men jeg kjøpte dette på Komplett da det var nytt,monterte cel 566 og startet klokkinga. Fikk store problemer med agp og pcibuss hastigheten.(fant ingen dividere eller manuelle instilliner for å styre dette). det endte med at jeg sendte dritten tilbake og bestilte Asus TUSL2 (Prima kort). Har i ettertid snakket med en del PC byggere og har inntrykk av at de fleste holder seg unna MSI på Intel platformer. De er meget bra på AMD men ikke Intel. Tulatin kommer nok til å henge med ganske lenge enda. har du lite penger er dette en helt topp (og stabil)løsning. Ja,du skriver i C:format a: /s Lenke til kommentar
Fatso Skrevet 9. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2001 Uffda.Har akkurat bestilt det fra ps-data.Er det helt ustabilt da? Fatso Lenke til kommentar
Gega Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Jeg er ikke helt enig med deg der når det gjelder overklokking på det aktuelle MSI kortet...jeg foreløpig dradd cellyen opp til 1572mhz..det vil jeg si er bra av en 1200mhz sak med standard kjøling.. En annen ting er det at det ikke er mange hovedkort som støtter Celeron tulatin enda....jeg prøvde et Aopen kort men dessverre den hadde ingen støtte for tulatin...MSI sine kort er bunnsolide!! tvil aldri på det Fatso...eneste minuset er at jeg ikke får mer enn 1.6volt...håper en ny bios i nermeste framtid Lenke til kommentar
Fatso Skrevet 9. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2001 Ok takker så mye for all hjelp.Får håpe at det blir like stabilt som Shuttle hovedkortet med den gamle gode k6-2`n.Får se om jeg får den opp i 600MhZ når pakka fra ps-data kommer. Fatso Lenke til kommentar
Dataante Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Quote: On 2001-12-09 04:16, Gega skrev:Jeg er ikke helt enig med deg der når det gjelder overklokking på det aktuelle MSI kortet...jeg foreløpig dradd cellyen opp til 1572mhz..det vil jeg si er bra av en 1200mhz sak med standard kjøling..En annen ting er det at det ikke er mange hovedkort som støtter Celeron tulatin enda....jeg prøvde et Aopen kort men dessverre den hadde ingen støtte for tulatin...MSI sine kort er bunnsolide!! tvil aldri på det Fatso...eneste minuset er at jeg ikke får mer enn 1.6volt...håper en ny bios i nermeste framtid Som sagt,"det kan være min uvitenhet". Jeg vet at Tomshardware.com brukte dette kortet som referansekort en periode og at de klokket opp div intel cpu,er. noe som tyder på at kortet er bra,det var grunnen til at jeg bestilte det. Jeg syntes biosen var uoversiktlig og tungvint, Fikk kanskje problemer med busshastighetene fordi jeg ikke fant de rette innstillingene. Er på dette forumet fordi jeg vil lære og hjelpe, har ikke mest erfaring,men ønsker mere. Det er meget erfarne folk som rådet meg til å styre klar av MSI på Intelplatform. Asus TUSL2 er laget med CUSL2 som utgangspunkt og er forberedt for Tulatin. CUSL2 er en av de mest brukte kortene når det gjelder overklokking av P3/celeron. Har den senere tid kjøpt to av disse kortene for andre, og er meget fornøyd. Anbefales på det sterkeste. Gega.hvor er innstillingene for busshastighetene i denne biosen? Lenke til kommentar
Gega Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Dataante skrev... Gega.hvor er innstillingene for busshastighetene i denne biosen? Freqency/voltage control/ Clock by slight adjust.. trykk enter og skriv inn ønsket fsb Kjører forreste cellyen dønnstabil på 1500mhz (12*125=1500) på 1.525volt...cpuvifen er satt ned til 5volt (lydløs) allikevel ligger ikke tempen på mer enn ca 47grader Lenke til kommentar
Dataante Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Vet dette, jeg tenkte på dividere for agp/pci bussene synes foresten å huske å ha lest noe om voltmod pa dette kortet. kan ikke huske hvor men tror jeg fant linken på hardware.no sin linkeside. [ Denne Melding var redigert av: Dataante på 2001-12-09 14:54 ] Lenke til kommentar
Fatso Skrevet 10. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2001 Gega:Hvordan skal sw1 jumperene på Microstar 815EPT PRO kortet stå.For å få fsb fra 100 og oppover?Sitter og venter på delene fra ps-data.Så det skal ikke være noe som helst problem og bytte bios er det ver. 7.2 du har må jeg først ta 7.1 eller? Fatso Lenke til kommentar
Gega Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 On 2001-12-11 00:53, Fatso skrev: Gega:Hvordan skal sw1 jumperene på Microstar 815EPT PRO kortet stå.For å få fsb fra 100 og oppover?Sitter og venter på delene fra ps-data.Så det skal ikke være noe som helst problem og bytte bios er det ver. 7.2 du har må jeg først ta 7.1 eller? Det er bios ver.7.1 når du får kortet. du må legge inn bios ver.7.2 Det er svinlett å legge inn ny bios på MSI kort. I følge boken skal man fjerne alle jumperne for å kjøre 100-133 men da da booter den ikke. Jeg har SW1 på Auto (default) funker som bare det. Har ikke fosket noe særlig på det der med jumperne siden den fungere utmerket på auto. men jeg blir å se litt på det i nærmeste framtid Lenke til kommentar
Fatso Skrevet 11. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2001 Mange takk for alle svarene.Utrolig flott att du gidder.Er nervøs på bios flash men det går vel sikkert bra.Flasha biosen på shuttle kortet mitt i går bare for å prøve,gikk strålende.Så nok en gang: mange takk Fatso Lenke til kommentar
yngvej Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Quote: On 2001-12-08 17:26, Fatso skrev:format a:/s er dette rett for å lage en boot disk? Jepp, det er den gamle DOS måten. (forutsatt at floppyen er A:) Yngve Lenke til kommentar
Xell Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Quote: yngvej skrev (2001-12-12 09:37): Quote: On 2001-12-08 17:26, Fatso skrev: format a:/s er dette rett for å lage en boot disk? Jepp, det er den gamle DOS måten. (forutsatt at floppyen er A:) Yngve i win98 og win2k har de fjrna mange av parameterene på format kommandoen hvis du kjører format ? får du opp alle tilgjengelige parametere ogf set at /s ikke eksisterer lenger. dette er en av grunnene til at jeg tar vare på gamle boot-disker. har en gammel win95 boot-disk som jeg bruker hver gang jeg trenger å lage en disket med systemfiler på. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Bedrevitere. MSI er en av verdens største produsenter av hovedkort, Intel er verdens største på prosessorer = MIS kan seff lage Intel kort. Har selv hatt både gode og dårlige erfaringer med MSI og kan godt legge til at de dårlige kan jeg likegodt skvise VIA for. DHCP'n min har MSI BX kort og celly 700@1200 - går glatt det. Lenke til kommentar
Fatso Skrevet 13. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2001 Hei hvor nøyaktig er temp målerene på Msi kortet?Er oppe i 46 grader akkurat nå,er ikke det ganske mye?Har 815 ept pro + 1.2 GhZ Celeron. Fatso Lenke til kommentar
Gega Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 On 2001-12-13 17:48, Fatso skrev: Hei hvor nøyaktig er temp målerene på Msi kortet?Er oppe i 46 grader akkurat nå,er ikke det ganske mye?Har 815 ept pro + 1.2 GhZ Celeron. 46 grader er mye vist du kjører den default?? Har intrykk av at MSI kortene viser ganske nøyaktig temp... Du bør fjerne det dritt underlaget som er på kjøleren som standard og sette på ordentlig kjølepasta... Har du prøvd å overklokke cellyèn noe? den skal gå klokke stabilt på 1500mhz på det hovedkortet du har...jeg har nå settet på en taisolkjøler...kjører den på 5v..da holder den ca50grader. Men den viften som står på skal være god nok i massevis Lenke til kommentar
Fatso Skrevet 13. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2001 Kjører default ja på 1.475 volt.Cpu er 46 chassis er 33.Har en thermaltake volcano II liggende tror du den passer?Hvordan får en minne til å kjøre på 133MhZ eller kjører det bare på samme som cpu?Bruker Artic Silver II.Det var noe sort gørr på både kjøleren og cpu tørket det vekk med Isopropanol. Fatso [ Denne Melding var redigert av: Fatso på 2001-12-14 00:22 ] Lenke til kommentar
Gega Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 On 2001-12-14 00:19, Fatso skrev: Kjører default ja på 1.475 volt.Cpu er 46 chassis er 33.Har en thermaltake volcano II liggende tror du den passer?Hvordan får en minne til å kjøre på 133MhZ eller kjører det bare på samme som cpu?Bruker Artic Silver II.Det var noe sort gørr på både kjøleren og cpu tørket det vekk med Isopropanol. Du kan gå inn på "Advanced Chipset Features" System Memory Frequency Der står den på Auto..sett den til 133mhz. Er ikke helt sikker på om det virker.. det det står fortsatt 100mhz når den starter. Vet ikke om den thermaltake saken passer men vist den er beregnet på socketA eller FCPGA så skal den passe Lenke til kommentar
Fatso Skrevet 14. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2001 Ved skifte av kjøler sank temp med 2 grader ikke mye å skryte av.I bios er tempen nede i 34-35 grader.Skal se hvor mye den stiger når jeg prøver å klokke den litt. Fatso Lenke til kommentar
Fatso Skrevet 14. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2001 Ok sjekka med sisoft sandra viser det samme som bios.Pc alert legger på 6 grader av en eller annen grunn.Viser 48 i temp med 1.525 volt og 120 i fsb.Bruker du Pc alert til å sjekke tempen? Fatso Lenke til kommentar
wuw Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 sjekk på forsiden på http://www.psdata.no/ der har du ett ASUS TUSL2-C til 999,- kjempekort det :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå