Gå til innhold

Celeron

Fatso

Anbefalte innlegg

Hei jeg tenker på å bytte ut min gamle k62500@550 med en Celeron.Så jeg lurte på hvilket hovedkort jeg skal velge?Finst det noen hk som jeg kan bruke celeron tulatin på og som jeg kan bruke mitt Vodoo 3000 skjermkort på.Og er det noen som peiler på om fcpga2 plattformen kommer til å fortsette en stund fremmover?

Fatso

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du først skal oppgradere så kjøper du ikke den dårligste CPUen som finnes og et den hovedkort som kommer til å bli utdatert fortest! Skal du ha det billig kjøper du en duron eller en billig athlon, og et billig kt133/266 A hovedkort. Med det blir det samma pris som det du hadde tenkt deg, men med dobbel ytelse :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-07 00:05, PanzerFaust skrev:

Når du først skal oppgradere så kjøper du ikke den dårligste CPUen som finnes og et den hovedkort som kommer til å bli utdatert fortest!

Den hovedkort? Hva går det av meg da? Jeg er da ikke otlæning.

Anyway, er du så gira på celeron, hør på kis over

Lenke til kommentar

On 2001-12-07 00:05, PanzerFaust skrev:

Når du først skal oppgradere så kjøper du ikke den dårligste CPUen som finnes og et den hovedkort som kommer til å bli utdatert fortest! Skal du ha det billig kjøper du en duron eller en billig athlon, og et billig kt133/266 A hovedkort. Med det blir det samma pris som det du hadde tenkt deg, men med dobbel ytelse :)

Dobbel ytelse???

du har tydeligvis ikke sett noen tester av Celeron 1200 Tulatin...

Siden du sier dobbel ytelse...man bør lese litt om produktene før man åpner seg

[ Denne Melding var redigert av: Gega på 2001-12-07 00:51 ]

Lenke til kommentar

Takker for svarene.Grunnen til jeg jeg velger celeron er fordi jeg ikke har råd til Pentium 34.Amd er sikkert raskere men det inntrykket jeg har fått er at Intel er mer stabile.Så om jeg taper litt ytelse i skryte tester så betyr det egentlig ingenting.

Fatso

Lenke til kommentar

Fatso, noe du burde tenke på før du kaster deg over FCPGA2 plattformen så skal Intel kutte denne rundt 3. kvartal neste år. Celeron Tualatin stopper på 1.5 (muligens 1.6GHz), fordi dagens 1.2GHz Celeron Tualatin er omtrent like rask som 1.4GHz P4 og dette liker Intel dårlig. Når det gjelder P3 Tualatin så vil den lide samme skjebne, i tillegg er den nye P3 sinnsyk dyr (1.26GHz ligger på over 3000kr sist jeg sjekket).

Vil du først og fremst ha Intel plattform sats på P4 kombinert med SD RAM eller DDR RAM (og 478 utgaven av p4 siden det er den de skal bygge videre på, 423 utgaven stopper på 2GHz).

Telcontar

Lenke til kommentar
Gjest mafister

det behøver ikke å koste skjorta :grin: . du kan for.eks kjøpe et brukt hovedkort og brukt amd cpu på qxl. der kan du tom kjøpe p3 til en billig penge hvis det er det du har lyst på

Lenke til kommentar

Har sett en del på QXL men alt der virker som det er overprisa.Med Intel slipper jeg vel og muligheten for å knuse kjernen med kjøleribba.Da er det bedre på k6-2 i alle fall.Har sett en del på Amd systemer men når en legger sammen alle problemene en kan risikere blir det uaktuellt for meg.

Fatso

Lenke til kommentar

Ser helt enormt ut.Enda en grunn til å kjøpe Celeron.Prøvde å hjelpe en kompis med å klokke en Duron 700 i dag.Stilte opp multiplieren til 7.5 men etter at jeg gikk ut av bios ble skjermen svart.Eneste som fungerer er default.Han har et Msi kt7 pro 2a.Noen som kan hjelpe?

Fatso

Lenke til kommentar

Jeg klokket cellyen til 1560mhz med standard vifte uten problemer...skal prøve mer..

Fikk 4467 i 3Dmark 2001 med et gts2-Pro (ikke klokket)

Godt gjort av en 1200mhz proz..

Jeg har som hoved pc

P-4 1800mhz...klarer ca 4350 (uten overklokking)

med GTS2-Pro/ultra (ikke klokket)

Jeg må si at jeg er imponert av cellyen

Lenke til kommentar

On 2001-12-08 04:21, Fatso skrev:

Gega: Hvilket hovedkort har du?Kan jeg kjøre celly tulatin på msi kortet uten å bytte bios?Har litt angs angående akkurat det.

Jeg har et MSI i815EPT-PRO....jeg måtte flashe bios...men MSI har jo gjort så enkelt at du bare lastere ned nyeste bios kopierer den over til en bootbar diskett. restart og boot fra floppy og alt går av seg selv....genialt.enkelt..ganske enkelt genialt.. Billig er kortet også. du finner det her

http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info...10&GrpID=6&s=pl

Lenke til kommentar

On 2001-12-08 14:55, Fatso skrev:

Dumt spørmål kanskje, er en bootbar floppy en formatert diskett eller en oppstartsdiskett.

en formatert diskett er ikke bootbar...

Ja det er en oppstartsdiskett du trenger..helst bare systemfiler....bootbare disketter finner du på bootdisk.com....eller vist du har tilgang til win98/ME så kan du lage den der...bare spør videre..ingen spørsmål er for dum.!

Vær aldri redd for å spørre...det er de andre man lærer av og av sine egne feil...hehehehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...