another_visitor Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) har en 3Com ADSL Wireless, denne : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311211 Er det noen som vet om denne vil fungere mot Bluecom ? EDIT: Subject, og fjernet Telenor fra innhold Endret 6. mai 2006 av another_visitor Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Det vil nok fungere bra, vær dog oppmerksom på at f.eks Bluephone ikke vil virke med ett slikt modem/router. Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 sant nok, de skal ikke ha seg IP telefon med det første så kan hende de klarer seg med 3com routeren da Noen som har testet denne hos TN eller Bluecom ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 har satt opp noen slike bokser fra 3com og de er greie de mot de du nevner, husk dog på og ha nyeste firmware på den. Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 takk for bekreftelse, det var veldig betryggende å høre! Vet du forresten også om denne kan brukes som et rent trådløst aksesspunkt, dvs f.eks om man senere skulle få seg ADSL2+ ? Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 3com boksen er nå resatt, vet noen hvilke inn stillinger man må få opplyst fra Bluecom og legge inn selv ? Satte opp boksen til Dynamic/Bridge in 1483 Bridge Mode og til å motta IP via DHCP, men dette fungerte ikke, boksen mottar ingen IP-adresse. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 HER skulle du ha nødvendig informasjon om de forskjellige ISP´er. Det er jo veiledning for et Draytek-modem, men de viktige innstillingene er jo felles. Encapsulation 1483 Bridged IP LLC VPI: 8 VCI: 35 Modulation: G.DMT MPoA mode: enabled DHCP: enabled Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 takker, skal teste i morgen! Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Det ville jo vært merkelig hvis ikke 3com boksen kan settes opp i bridge modus? Jeg har ikke selv vært borti den, men har hatt draytek og billion modem/routere, og alle disse har latt seg konfigurere opp som rene modem. Bluecom leverer jo ut flere IP-adresser per kunde, så da er det jo ikke noe problem å droppe NAT:) Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 var og testet i dag og fikk det dessverre fortsatt ikke til å fungere. Har lagt inn følgende : Dynamic/Bridge in 1483 Bridge Mode encapsulation LLC (andre valg er: VC MUX) QoS Class UBR (andre valg er: CBR, VBR) VPI: 8 VCI;35 DHCP Client Andre instillinger jeg har fått anbefalt å legge inn finner jeg ikke i denne ADSL boksen, de skulle være : Modulation: G.DMT MPOA mode: enabled Jeg har også testet med de andre variantene av QoS i kombinasjon med encapsulation LLC, men får fortsatt ikke IP til boksen, og SYNC lampa lyser ikke. Er det andre ting jeg bør teste, noen andre som har satt opp denne boksen mot Ventelo Bluecom ? Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Hm, jeg kan ikke se noe spesielt galt der.. Er du sikker på at du har kobla linja riktig? Bruker du splitter? Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 bruker ikke splitter, boksen er koblet i samme uttak ISDN boksen brukte å stå. Har også forsøkt å koble boksen til uttak nr 2 i huset. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Du kan prøve: VPI: 0 VCI: 100 hvis du er tilknyttet en gammel Nokia-sentral. Syncer det og har du nyeste firmware? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Jeg har også testet med de andre variantene av QoS i kombinasjon med encapsulation LLC, men får fortsatt ikke IP til boksen, og SYNC lampa lyser ikke. 6085945[/snapback] Sikker på at linjen er koblet opp i sentral, og at den er i orden? SYNC skal normalt lyse selv om ting ikke er satt opp riktig. Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 interessant, Ventelo har vært og feilsøkt på noen oppstartsproblemer de sa de hadde, men dette skulle være rettet nå. Hvis SYNC skal lyse uansett oppsett så kan det fortsatt være noe galt i sentral/ned til huset. Ventelo sier at de vil sende ut et nytt modem, jeg ser ikke helt hensikten med dette da 3com boksen skal fungere i nettet deres. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Det kan jo naturligvis være noe galt med 3com modemet ditt? Du sier at du har koblet den inn der isdn boksen tidligere stod, og du har også testet den i uttak 2 i huset. Har du fasttelefoni, enten analog eller ISDN? I tilfelle er du helt avhengig av en splitter helt foran på inntaket i huset. Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 (endret) 3com modemet skal fungere, men begynner å lure har ikke forsøkt å koble til med splitter, men er dette nødvendig ? Vi har ISDN i huset men må ISDN boksen være koblet til om man ikke skal bruke ISDN telefonen, modemet kobles jo til før ISDN boksen om man bruker splitter. Endret 13. mai 2006 av another_visitor Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Vi har ISDN i huset men må ISDN boksen være koblettil om man ikke skal bruke ISDN telefonen, modemet kobles jo til før ISDN boksen om man bruker splitter. 6092346[/snapback] Nei, den må ikke være koblet til. Har dere ett aktivt ISDN-abonnement i dag? Du har koblet modenet rett på inntaket som gikk til ISDN-boksen? Modemet har nyeste firmware og i såfall en som støtter Annex B? Kjenner du ingen som du kan få lånt ett modem hos for og teste? Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 har et aktivt ISDN abb. i dag, men kun med én linje, skal fortsatt fungere om tlf ikke er koblet til. Har nå også testet med splitter, fortsatt ingen SYNC. Ventelo vil sende et modem for å teste så da får vi nok svar på hva som er feil i løpet av morgendagen. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Hvis dere har et aktivt isdn abbonement på linjen samtidig med adsl, så _må_ du benytte deg av en splitter. Merk da at inntaket i huset kobles til line, det har jeg nemlig klart å gjøre feil på en gang i tiden:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå