Gå til innhold

ukurant oppløsning på dvi eller dsub ut

Anbefalte innlegg

standard oppløsning i programmer (og for så vidt på desktoppen oxo) er jo vga, svga, xga evt sxga. disse har størrelsesforholdet 4:3, som f.x 800*600. Imidlertid har f.x. en plasmatv som panasonics PA50 eller en pj som Hitachis TX100 "ukurante" oppløsninger i forhold til de jeg listet først (i og med at de er 16:9)

så spørsmålet mitt er;

er det driverene/operativsystemet som setter begrensninger for hva slags oppløsninger man kan ha, eller ligger dette fra gammelt av i grafikkstandarder? er det i det hele tatt mulig å sette en user defined oppløsning f.x. 852*480 i winxp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Folk har nå stort sett støtte for 16:9 oppløsninger da :hmm: Jeg kan i allefall ha 1280*720/768, 1280*960 (som hverken er 16:9 eller 4:3, +++

Men du kan sette egne oppløsninger med eksempelvis PowerStrip :thumbup:

5797299[/snapback]

powerstrip, hmm giev plx. har du link?

jeg har aldri sett de oppløsningen i "egenskaper for skjerm" "instillinger", bare de standard jeg nevnte først. kan jo ha noe med at når man kobler til et flatpanel eller en pj som støtter 16:9 oppløsninger blir dette autodetecta av hardwaren. har ikke fått testa det enda.

btw, ekke 1280*720 16:9? *rekne* jo.

Lenke til kommentar
eheh jo, det var den siste, 1280*960 jeg mente ikke var hverken 16:9 eller 4:3 ;)

Uansett så støtter min 16:9 skjerm flere oppløsninger enn min 4:3, men begge støtter 16:9 oppløsninger så jeg vet ikke om det er slik du sier :hmm: (kjører dual)

Link: http://www.google.com/search?client=opera&...=utf-8&oe=utf-8

5797314[/snapback]

ah, da så. men takk.

google er vår venn. good call, glemte det i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...