Gå til innhold

Retur av KOSS headset.


Anbefalte innlegg

Det er faktsik ganske vanlig å benytte produsentens sevice-partner. Dette er noe komplett gjør for at en reklamasjon skal gåraskere for deg som kunde. Dersom du går inn på Komplett sitt infosenter og følger link for "Support og retur" vil du få opp en liste som viser deg hvilke produsenter som har lokale service-partnere her i Norge. Ved å ta RMA dirrekte med disse vil du motta nytt produkt raskere enn dersom alle saker skulle gått gjennom Komplett.

 

Retur direkte til produsent

Komplett.no har et tett samarbeid med produsentene og for en stor del av vårt sortiment kan vi tilby raskere/enklere hjelp ved å returnere direkte til produsenten. De produsentene som har egne rutiner for retur og reparasjon finner du listet opp nedenfor. Dersom ditt produkt kommer fra en av dem, klikker du på navnet for å få opp informasjon om hvilke rutiner og instrukser som da vil gjelde for deg.

 

her finner du link for retur av Koss-produkter og følger du den så ser du at det bare er å ringe Billingstad. Ringer du de tenker jeg du får svar på alle spørsmålene du har om hvordan det skal sendes og hvorvidt frakt er dekket. Du vil mest sannsynelig få oppgitt et RMA nummer som du må merke pakken med for at de skal få paken inn i systemet sitt på en skikkelig måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

quote]

Jeg synes enhver seriøs butikk skal ha som utganspunkt at de følger loven uten at kunden må spørre spesielt om dette. Jeg skjønner at du synes at butikkene selv skal velge om de må følge loven eller ikke, men der er jeg altså uenig med deg...

5859484[/snapback]

 

Ja, da synes jeg at dere paragrafryttere skal ta kontakt med forhandler, mens vi andre sender direkte til f.eks. Billingstad, og sender kvittering til Komplett for kreditering av fraktutlegg etterpå.

 

Er veldig uenig i at du absolutt skal ta saken gjennom forhandler bare fordi du har rett til det, når alternativet vil gå så veldig mye raskere, og i tillegg gir deg samme rettigheter...

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som har prøvd å sende mail til adressene dere finner på Billingstads sider?

 

Jeg prøvde å sende en mail med et par spørsmål jeg har, men får bare mailen i retur med beskjed om at: "mailbox is full: retry timeout exceeded".

 

Har prøvd flere adresser, men får det samme...

Lenke til kommentar

Det er rett og slett bare et spørsmål vedrørende en feil ved et PortaPro-headset, som butikken ikke har særlig lyst til å hjelpe med.

 

Det skal jo være livstidsgaranti, men de er lite interessert i å hjelpe og sier jeg må ordne det selv. Jeg vet det ikke er riktig, men siden så mange skrøt over Billingstad tenkte jeg det gikk an å sende en mail om det gikk an å sende til de for å få det fikset, eventuelt betale for det.

Lenke til kommentar
Ja, da synes jeg at dere paragrafryttere skal ta kontakt med forhandler, mens vi andre sender direkte til f.eks. Billingstad, og sender kvittering til Komplett for kreditering av fraktutlegg etterpå.

 

Er veldig uenig i at du absolutt skal ta saken gjennom forhandler bare fordi du har rett til det, når alternativet vil gå så veldig mye raskere, og i tillegg gir deg samme rettigheter...

Nå hadde det egentlig vært fint om du argumenterte mot det jeg skrev, og ikke det du tror jeg skrev. Hvis du går tilbake til første posten min, så vil du se at poenget mitt kun var om man får dekket returporto - ikke hvor man sender pakken. Det er meg revnende likegyldig hvilken adresse jeg setter på pakken, så lenge Komplett har laget systemet slik at de følger kjøpsloven på alle måter - inkludert refusjon av porto.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Byttet et sett med Porta Pro på Elprice rett før påsken, det var dårlig kontakt i pluggen, fikk nye i pakke tilbake med engang, var ikke snakk om sende inn til reparasjon der.

Dette var måten de gjorde det på sa ekspeditøren.

 

Det syns jeg var enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Ja, det gjeld å finne den rette butikken. Mange butikkar ser helst at du tar med det settet og går igjen, mens andre tar det på den lette måten og gjer deg eit nytt. Har du livsgaranti så har du livsgaranti, god service er absolutt ikkje å forakte.

Lenke til kommentar

Er det ikke også rettslig fastslått at dersom man leverer produktet for reparasjon på et annet sted enn der man kjøpte det, så har man også 'fritatt' selger for ansvar ved senere reklamasjon?

 

Mener bestemt jeg leste noe om det et eller annet sted.. noen som kan utbrodere?

Lenke til kommentar
Komplett driver med villedende praksis når de gjør slikt som dette. De skal ta saker der kunden reklamerer, uten å sende kunde videre.

5834915[/snapback]

 

Er det noe dere også har som offisiell praksis? I så fall burde du foreslå ny opplæring for ansatte for hovedkontoret deres, siden veldig mange sender kunder videre til produsent både ved reklamasjon på varer eldre enn 2 år og spørsmål om låneprodukter ved service ;)

 

Er det ikke også rettslig fastslått at dersom man leverer produktet for reparasjon på et annet sted enn der man kjøpte det, så har man også 'fritatt' selger for ansvar ved senere reklamasjon?

 

Vet ikke hvor du har lest det, men det er ikke tilfellet. Du bør bare passe på at du har dokumentasjon på reparasjonen du har hatt på produktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...