Gå til innhold

Retur av KOSS headset.

Anbefalte innlegg

Heisann folkens.

Starter med et sammendrag av en mail jeg sendte til komplett.

**

Jeg kjøpte et headset i slutten av august 05. Har kun brukt dette på jobben. Litt før juletider startet lyden og bli dårlig. I headsettet høres det ut som jeg sitter på et baderom og hører på musikk. Hva skal jeg gjøre med dette? **

Regnet med at jeg skulle få et returnummer og sende det tilbake til komplett.no ...

Men da fikk jeg et overraskende svar fra komplett.

( Mailen hadde to mellomrom mellom vær linje.. Så har forkortet dennemailen litt )

Hei.

Retur av Koss-produkter

Koss-produkter

På følgende head sett kan du kontakte Billingstad bedriftservice og få rep

PortaPro

PRO3 AA

PRO4 AAT

Sporta Pro

UR 40

DI Bedriftservice

Postboks 38

1375 Billingstad

66 98 31 30

Mvh

TOMN

Grunnen til at jeg vil levere dette inn nå, er at jeg har bestilt et nytt koss headset til megselv ( PRO4AAT ) Og vil gjerne gi det gamle bort vidre..

--

Har komplett lov til og sende meg til "DI Bedriftservice" ? Er ikke dette en reklamasjonssak? Står det ikke i forbrukerloven at dette skal gå igjennom butikken?

-Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke klag. Butikken ville bare sendt videre uansett. DI har fikset mine portapro 3 ganger. Går raskt, og får nesten hele headset'et mitt med nye deler hver gang. Sendte inn UR80 i smådeler, og fikk tilbake et helt et. Bare såvidt de hadde brukt noe av det gamle i det hele tatt

Lenke til kommentar

Jeg sendte mine gamle hodetelefoner til Billingstad Bedriftsservice, og fikk de tilbake kort tid etterpå, kostnadsfritt reparert. Disse var kjøpt hos Akers Mic som var konk, så jeg kunne ikke sende inn til dem. Hvis de skal repareres, må de jo uansett videresendes fra Komplett.

Lenke til kommentar
Ikke klag. Butikken ville bare sendt videre uansett. DI har fikset mine portapro 3 ganger. Går raskt, og får nesten hele headset'et mitt med nye deler hver gang. Sendte inn UR80 i smådeler, og fikk tilbake et helt et. Bare såvidt de hadde brukt noe av det gamle i det hele tatt

5797179[/snapback]

Vet du om dem har en Webadresse, evt en e-post som jeg kan ta kontakt med dem på? Eller skal jeg bare sende headsettet med et brev som forklarer min sak?

-Marius

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte et headset i slutten av august 05.  Har kun brukt dette på jobben. Litt før juletider startet lyden og bli dårlig. I headsettet høres det ut som jeg sitter på et baderom og hører på musikk. Hva skal jeg gjøre med dette? **

Sikker på at du ikke har stilt lydkort-driveren til "bathroom" environment ? :hmm:

De fleste lydkort/drivere i dag har mulighet for å endre lyden til mange ulike miljøer, deriblant baderom :dribble:

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Heisann!

Et lite spørsmål!

Jeg har et porta pro headset og dette har sluttet og fungere.

Er det sånn at jeg bare kan sende det inn til dem og dem fikser det? Eller må jeg legge ved kvittering osv? Har ikke denne men :/

Men har nr på headset som følger med i boksen til headsettet..

Endret av NeXz
Lenke til kommentar

Billingstad er veldig raske. Viktig at du legger ved kjøpskvitteringen med mindre produktet har koss sin "livstidsgaranti"...

Trådstarter: Det har vel lite å si om du sender til Billingstad eller Komplett? Du får varen reparert uansett...

Lenke til kommentar
Billingstad er veldig raske. Viktig at du legger ved kjøpskvitteringen med mindre produktet har koss sin "livstidsgaranti"...

Trådstarter: Det har vel lite å si om du sender til Billingstad eller Komplett? Du får varen reparert uansett...

Men får du dekket portoutgifter av Billingstad slik du har krav på i følge forbrukerkjøpsloven? Nå er ikke de så store for headsett, men jeg antar at Komplett sparer ganske mye i løpet av et år på å ikke kreditere porto for reklamasjonsvarer.

Nå kan jeg selvsagt ta feil, slik at Billingstad eller Komplett faktisk dekker portoutgiftene dine når du har sendt varen til Billingstad, men jeg tviler på det.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte et headset i slutten av august 05.  Har kun brukt dette på jobben. Litt før juletider startet lyden og bli dårlig. I headsettet høres det ut som jeg sitter på et baderom og hører på musikk. Hva skal jeg gjøre med dette? **

Sikker på at du ikke har stilt lydkort-driveren til "bathroom" environment ? :hmm:

De fleste lydkort/drivere i dag har mulighet for å endre lyden til mange ulike miljøer, deriblant baderom :dribble:

Mvh

Kjetil

5797549[/snapback]

Hehe, tenkte det først jeg også.. Men etter senere ettertanke fant jeg ut at der hvor ledningen til headsettet blir dyttet litt på så fungerer det utmerket igjenn. Virker ut som dårlig lodding.

Lenke til kommentar

Men får du dekket portoutgifter av Billingstad slik du har krav på i følge forbrukerkjøpsloven? Nå er ikke de så store for headsett, men jeg antar at Komplett sparer ganske mye i løpet av et år på å ikke kreditere porto for reklamasjonsvarer.

5798552[/snapback]

Så du klager egentlig pga prinsipp? Du liker rett og slett ikke tanken på at Komplett kommer så lett unna med det..? ok.... i rest my case...

Lenke til kommentar
Så du klager egentlig pga prinsipp? Du liker rett og slett ikke tanken på at Komplett kommer så lett unna med det..? ok.... i rest my case...

Jeg liker ikke at en butikk skal spare en del penger på enkeltpersoners bekostning ved å ikke følge kjøpsloven, nei. Selv om det er snakk om små summer for enkeltpersonene så synes jeg at det skal være selsvagt at seriøse aktører følger loven.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke at en butikk skal spare en del penger på enkeltpersoners bekostning ved å ikke følge kjøpsloven, nei. Selv om det er snakk om små summer for enkeltpersonene så synes jeg at det skal være selsvagt at seriøse aktører følger loven.

5831294[/snapback]

Greit nok det, men det tar jo bare lenger tid for deg. Du må først sende til komplett, deretter må de sende videre.... Dessuten er jeg sikker på at du hadde fått igjen utlegg for frakt hvis du ber dem om det og fremviser kvittering. De er bevisst sitt ansvar...

Lenke til kommentar

Syns nå bare dere er vanskelige og slitsomme. Glad det ikke er jeg som må forholde meg til dere....

Det er vel ikke så vanskelig å gjøre det selv, uansett hvor mye oppmerksomhet du har krav på fra forhandler (det var ikke et spørsmål som krever svar).

Lenke til kommentar
Syns nå bare dere er vanskelige og slitsomme. Glad det ikke er jeg som må forholde meg til dere....

Hvis jeg synes at butikken skal følge loven og betale alt jeg har krav på, så er jeg vanskelig og slitsom? Ja, ja...

Det er vel ikke så vanskelig å gjøre det selv, uansett hvor mye oppmerksomhet du har krav på fra forhandler (det var ikke et spørsmål som krever svar).
Ingen av oss har vel ønsket noe sesiell oppmerksomhet. Jeg mener bare det er galt av Komplett og andre å lage et reklamasjonssystem som i utganspunktet gjør at kunden ikke får dekket de utgiftene loven sier at man skal få dekket.

Jeg synes enhver seriøs butikk skal ha som utganspunkt at de følger loven uten at kunden må spørre spesielt om dette. Jeg skjønner at du synes at butikkene selv skal velge om de må følge loven eller ikke, men der er jeg altså uenig med deg...

Lenke til kommentar

De headsettene som listes opp i mailen fra komplett må sendes inn og bli reparert/byttet, andre (billigere) headset, slik som UR18 og P4 skal kunne byttes over disk i butikken, altså sendes til komplett som sender deg nye.Husk kvittering når du sender til Bilingstad eller Komplett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...