WiSLE Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Heisann folkens. Starter med et sammendrag av en mail jeg sendte til komplett. ** Jeg kjøpte et headset i slutten av august 05. Har kun brukt dette på jobben. Litt før juletider startet lyden og bli dårlig. I headsettet høres det ut som jeg sitter på et baderom og hører på musikk. Hva skal jeg gjøre med dette? ** Regnet med at jeg skulle få et returnummer og sende det tilbake til komplett.no ... Men da fikk jeg et overraskende svar fra komplett. ( Mailen hadde to mellomrom mellom vær linje.. Så har forkortet dennemailen litt ) Hei. Retur av Koss-produkter Koss-produkter På følgende head sett kan du kontakte Billingstad bedriftservice og få rep PortaPro PRO3 AA PRO4 AAT Sporta Pro UR 40 DI Bedriftservice Postboks 38 1375 Billingstad 66 98 31 30 Mvh TOMN Grunnen til at jeg vil levere dette inn nå, er at jeg har bestilt et nytt koss headset til megselv ( PRO4AAT ) Og vil gjerne gi det gamle bort vidre.. -- Har komplett lov til og sende meg til "DI Bedriftservice" ? Er ikke dette en reklamasjonssak? Står det ikke i forbrukerloven at dette skal gå igjennom butikken? -Marius Lenke til kommentar
Hobbes Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Ikke klag. Butikken ville bare sendt videre uansett. DI har fikset mine portapro 3 ganger. Går raskt, og får nesten hele headset'et mitt med nye deler hver gang. Sendte inn UR80 i smådeler, og fikk tilbake et helt et. Bare såvidt de hadde brukt noe av det gamle i det hele tatt Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Jeg sendte mine gamle hodetelefoner til Billingstad Bedriftsservice, og fikk de tilbake kort tid etterpå, kostnadsfritt reparert. Disse var kjøpt hos Akers Mic som var konk, så jeg kunne ikke sende inn til dem. Hvis de skal repareres, må de jo uansett videresendes fra Komplett. Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Ikke klag. Butikken ville bare sendt videre uansett. DI har fikset mine portapro 3 ganger. Går raskt, og får nesten hele headset'et mitt med nye deler hver gang. Sendte inn UR80 i smådeler, og fikk tilbake et helt et. Bare såvidt de hadde brukt noe av det gamle i det hele tatt 5797179[/snapback] Vet du om dem har en Webadresse, evt en e-post som jeg kan ta kontakt med dem på? Eller skal jeg bare sende headsettet med et brev som forklarer min sak? -Marius Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 De har jo et telefonnummer, kanskje du skulle ringe dem og spørre? Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg kjøpte et headset i slutten av august 05. Har kun brukt dette på jobben. Litt før juletider startet lyden og bli dårlig. I headsettet høres det ut som jeg sitter på et baderom og hører på musikk. Hva skal jeg gjøre med dette? ** Sikker på at du ikke har stilt lydkort-driveren til "bathroom" environment ? De fleste lydkort/drivere i dag har mulighet for å endre lyden til mange ulike miljøer, deriblant baderom Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Heisann! Et lite spørsmål! Jeg har et porta pro headset og dette har sluttet og fungere. Er det sånn at jeg bare kan sende det inn til dem og dem fikser det? Eller må jeg legge ved kvittering osv? Har ikke denne men :/ Men har nr på headset som følger med i boksen til headsettet.. Endret 23. mars 2006 av NeXz Lenke til kommentar
Hobbes Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Tror det skal gå veldig greit å bare sende inn headset'et og en liten lapp som forklarer hva som er galt Lenke til kommentar
Dr. Phil Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Billingstad er veldig raske. Viktig at du legger ved kjøpskvitteringen med mindre produktet har koss sin "livstidsgaranti"... Trådstarter: Det har vel lite å si om du sender til Billingstad eller Komplett? Du får varen reparert uansett... Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Billingstad er veldig raske. Viktig at du legger ved kjøpskvitteringen med mindre produktet har koss sin "livstidsgaranti"... Trådstarter: Det har vel lite å si om du sender til Billingstad eller Komplett? Du får varen reparert uansett... Men får du dekket portoutgifter av Billingstad slik du har krav på i følge forbrukerkjøpsloven? Nå er ikke de så store for headsett, men jeg antar at Komplett sparer ganske mye i løpet av et år på å ikke kreditere porto for reklamasjonsvarer. Nå kan jeg selvsagt ta feil, slik at Billingstad eller Komplett faktisk dekker portoutgiftene dine når du har sendt varen til Billingstad, men jeg tviler på det. Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg kjøpte et headset i slutten av august 05. Har kun brukt dette på jobben. Litt før juletider startet lyden og bli dårlig. I headsettet høres det ut som jeg sitter på et baderom og hører på musikk. Hva skal jeg gjøre med dette? ** Sikker på at du ikke har stilt lydkort-driveren til "bathroom" environment ? De fleste lydkort/drivere i dag har mulighet for å endre lyden til mange ulike miljøer, deriblant baderom Mvh Kjetil 5797549[/snapback] Hehe, tenkte det først jeg også.. Men etter senere ettertanke fant jeg ut at der hvor ledningen til headsettet blir dyttet litt på så fungerer det utmerket igjenn. Virker ut som dårlig lodding. Lenke til kommentar
Dr. Phil Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Billingstad er veldig raske. Viktig at du legger ved kjøpskvitteringen med mindre produktet har koss sin "livstidsgaranti"... Trådstarter: Det har vel lite å si om du sender til Billingstad eller Komplett? Du får varen reparert uansett... Men får du dekket portoutgifter av Billingstad slik du har krav på i følge forbrukerkjøpsloven? Nå er ikke de så store for headsett, men jeg antar at Komplett sparer ganske mye i løpet av et år på å ikke kreditere porto for reklamasjonsvarer. 5798552[/snapback] Så du klager egentlig pga prinsipp? Du liker rett og slett ikke tanken på at Komplett kommer så lett unna med det..? ok.... i rest my case... Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Så du klager egentlig pga prinsipp? Du liker rett og slett ikke tanken på at Komplett kommer så lett unna med det..? ok.... i rest my case... Jeg liker ikke at en butikk skal spare en del penger på enkeltpersoners bekostning ved å ikke følge kjøpsloven, nei. Selv om det er snakk om små summer for enkeltpersonene så synes jeg at det skal være selsvagt at seriøse aktører følger loven. Lenke til kommentar
Dr. Phil Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Så du klager egentlig pga prinsipp? Du liker rett og slett ikke tanken på at Komplett kommer så lett unna med det..? ok.... i rest my case... Jeg liker ikke at en butikk skal spare en del penger på enkeltpersoners bekostning ved å ikke følge kjøpsloven, nei. Selv om det er snakk om små summer for enkeltpersonene så synes jeg at det skal være selsvagt at seriøse aktører følger loven. 5831294[/snapback] Greit nok det, men det tar jo bare lenger tid for deg. Du må først sende til komplett, deretter må de sende videre.... Dessuten er jeg sikker på at du hadde fått igjen utlegg for frakt hvis du ber dem om det og fremviser kvittering. De er bevisst sitt ansvar... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Komplett driver med villedende praksis når de gjør slikt som dette. De skal ta saker der kunden reklamerer, uten å sende kunde videre. Lenke til kommentar
Dr. Phil Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Syns nå bare dere er vanskelige og slitsomme. Glad det ikke er jeg som må forholde meg til dere.... Det er vel ikke så vanskelig å gjøre det selv, uansett hvor mye oppmerksomhet du har krav på fra forhandler (det var ikke et spørsmål som krever svar). Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Syns nå bare dere er vanskelige og slitsomme. Glad det ikke er jeg som må forholde meg til dere.... Hvis jeg synes at butikken skal følge loven og betale alt jeg har krav på, så er jeg vanskelig og slitsom? Ja, ja... Det er vel ikke så vanskelig å gjøre det selv, uansett hvor mye oppmerksomhet du har krav på fra forhandler (det var ikke et spørsmål som krever svar).Ingen av oss har vel ønsket noe sesiell oppmerksomhet. Jeg mener bare det er galt av Komplett og andre å lage et reklamasjonssystem som i utganspunktet gjør at kunden ikke får dekket de utgiftene loven sier at man skal få dekket. Jeg synes enhver seriøs butikk skal ha som utganspunkt at de følger loven uten at kunden må spørre spesielt om dette. Jeg skjønner at du synes at butikkene selv skal velge om de må følge loven eller ikke, men der er jeg altså uenig med deg... Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 De headsettene som listes opp i mailen fra komplett må sendes inn og bli reparert/byttet, andre (billigere) headset, slik som UR18 og P4 skal kunne byttes over disk i butikken, altså sendes til komplett som sender deg nye.Husk kvittering når du sender til Bilingstad eller Komplett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå