Gå til innhold

Oppgradere fra 1 - 2 GB

- Cre8or -

Anbefalte innlegg

Jeg har 2x512 kingston hyperX i dual channel, og ønsker å skaffe 1GB til..

Hva vil være best å gjøre her..?

Å sette i 2x512 brikker til, har jeg hørt ikke er så lurt, heller å bare bruke 2 plasser..

Burde jeg kjøpe 2 nye 1024 brikker og erstatte de gamle eller kjøpe 1 stk 1024 å bruke 3 plasser..?

Andre forslag..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer jo helt an på hva du skal bruke maskinen til. Skal du overklokke er det bare å gi opp den der 2x1024+2x512 løsninga. Da er det best å kjøre to like brikker i dual.

Om du nå trenger mer minne, men ikke har noe imot om ytelsen synker litte grann kan du jo kjøre 4x512, dette blir da "fattigmanns" løsninga.

Lenke til kommentar
Kommer jo helt an på hva du skal bruke maskinen til. Skal du overklokke er det bare å gi opp den der 2x1024+2x512 løsninga. Da er det best å kjøre to like brikker i dual.

Om du nå trenger mer minne, men ikke har noe imot om ytelsen synker litte grann kan du jo kjøre 4x512, dette blir da "fattigmanns" løsninga.

5797155[/snapback]

Skal ikke overklokke, bare spille..

Lenke til kommentar

jovaa: Er dette noe du baserer på tester eller på egne erfaringer?

Timings er en ting, command rate er noe annet. Timings har mye å bety for det rette systemet, ift. minnebåndbredde o.l. Command Rate har vist seg å ha mindre å bety, men summa summarum lønner deg seg med 2 brikker kontra 4, spesielt da en god del hovedkort ikke støtter 4x dobbeltsidige brikker bl.a.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...