Enceladus Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) Hvor gjør jeg lurt i å oppgradere min pc? Hvilke deler bør jeg kjøpe for å få mer futt ut av maskinen? Jeg vil nødig bytte ut hele innmaten men heller kjøpe en del som kan øke ytelsen. Er dette realistisk? Min Maskin: Skjermkort: -Hightech Excalibur ATI Radeon X850XT 256Mb DDR3 AGP Hovedkort: -Asus K8V-SE Deluxe Prosessor: -AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754 Ram/Minne: -3stk Twinmos pc 3200 512mb ram Harddisker: -160GB WD Harddisk -200GB WD Harddisk Strømforsyning: -Aspire ATX-AS500W 3DMark05: -5986 3DMark06: -2049 Endret 22. mars 2006 av Gammelsko Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Skjermkortet ditt er det ikke vits i å bytte ut da det er ett av de kraftigste for AGP. det jeg ville gjort var å bytte ut HK, og CPU. dette gir ingen dramatisk ytelses boost men du kan kjøpe ett ASRock DualSata2 HK som har både PCI-E og AGP spor slik at du da kan bytte skjermkort når det passer seg. eventuelt hvis du vil bytte skjermkort i samme slengen så er DFI sine S939 HK noe av det beste du får idag. EDIT! det er i skjermkort den store ytelses boosten vil ligge. Endret 23. mars 2006 av SWAT dude... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Om du skal ha god ytelse må du nok gjøre større inngrep. Kanskje en SSD vil gjøre susen? (når de kommer i butikkhyllene) Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 I og med at du har ett såpass godt skjermkort så er det lite å hente på å oppgradere bare en del. Du kan ikkje få noe særlig sprekere prosessor på 754, og du kan ikkje få ett vesentlig sprekere skjermkort på AGP. Enten så må du gå over på s939/PCIe, eller klare deg med det du har en stund til. SSD som efikkan snakker om gir ingen ytelsesforbedring i spill, og det er svindyrt. Titusenvis av kroner for disker som er store nok til å kunne brukes til noe fornuftig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå