Gå til innhold

hvilket forbredninger gjør jeg til en widescreen?

Anbefalte innlegg

hei. jeg vurderer strekt å kjøpe meg en wide screen.

hvordan funker en geforce 7800 GT på en 19 tommern LCD widescreen?

hørt widescreen ofte har med seg en del problemer.

derfor har jeg noen spørsmål.

hvordan blir det i spill.. vil bildet bli strukket slik at når jeg foreksempel spiler "oblivion" så vil hodene på personene bli ovale istedenfor runde.. og vil vår allers kjære Sims'er få pondus?

hvordan er det med skrivebordet..

er det noe instillinger jeg må gjøre for å få det til å funke optimalt.. altså med geforce 7800 GT.. må jeg si fra til kortet at jeg har en widescreen, eller finner den ut det selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvordan blir det i spill.. vil bildet bli strukket slik at når jeg foreksempel spiler "oblivion" så vil hodene på personene bli ovale istedenfor runde.. og vil vår allers kjære Sims'er få pondus?

hvordan er det med skrivebordet..

er det noe instillinger jeg må gjøre for å få det til å funke optimalt.. altså med geforce 7800 GT.. må jeg si fra til kortet at jeg har en widescreen, eller finner den ut det selv?

5796968[/snapback]

Bildet blir ikke strukket hvis spillet har native støtte for den resolusjon (1440x900 eller noe slikt), du mister en del høyde. Mange blir veldig fornøyde etter hvert, noen blir alsri vant. Mer vet jeg ikke.

staljin

Lenke til kommentar

I spill kan du velge mellom å kjøre en 4:3 oppløsning midt på skjermen (du får da sorte striper på høyre og venstre side). Hvis spillet støtter det så kan du kjøre i widescreen uten at bildet strekkes, og mange spill vil også justere seg korrekt (eller man kan justere det selv) slik at man får mer på skjermen ved widescreen.

Skriveborde funkerer som det skal. Når du setter rett oppløsning så blir skrivebordet bredere. Ingen strekking av bildet eller noe her.

Hvis du lurer på spesifikke spill så kan du lese på www.widescreengamingforum.com.

Lenke til kommentar

Hvilke problemer da??

Kan ikke se at jeg har hadt noen problemer som helst med min ws-skjerm! :)

Selv med mitt "gamle" radeon 9200 128mb skjermkort har jeg aldri opplevd at det har vært problem verken med strukket bilde eller noe annet

Og tror at 99% av dem som har kjøpt ws sier at dem ALDRI vil gå tilbake til en

"vanlig" skjerm igjen!! inkludert meg! :)

Synes ws er helt topp til absolutt alt!! :)

var litt skeptisk jeg også før jeg kjøpte min dell 20" ws, men etter bare par dager så var konklusjonen klar!! : aldri mer en 4:3 skjerm! :)

LØP OG KJØP!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...