Demander1988 Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 I morgen er dagen jeg får 64BIT prosessoren min i posten, så jeg lurte på om dere vet noe om windowsX64 vil øke hastigheten, eller om det ikke er noe vits å gå inn på den enda? I tillfelde noen skulle spørre har jeg 2gigabyte ram. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Kommer annpå om applikasjonen du har tenkt å kjøre på den er 64 eller 32. Også må du passe på at alle driverene til diverse hardware eksiterer i 64-bit format Lenke til kommentar
Demander1988 Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Vel vet ikke helt om WoW er 64bit, men TES: Oblivion er vel det? ang. drivere må jeg ta en kikk:) Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Hmm eneste dataspillet jeg vet om som jeg 64-bit er Farcry. Viss du har grafikk kort og hovedkort av litt nyere dato finner du nok drivere til 64-bit. Men viss du nå skulle være uhellig å ikke finne det er det greit å ha venta med å installere 64-bit. Lag deg en CD med alt av drivere du skal ligge inn så har du det klart. Wow er nok ikke 64-bit det tviler jeg sterkt på. Endret 23. mars 2006 av chills Lenke til kommentar
DODweb.org Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Source (HL2, CS:S osv...) blir patchet to 64bit hvis du vil det. Blir vel stadig flere spill som støtter dette utover året. Så vidt jeg vet kommer drivere til Win x64 til det meste, men det kommer tregt og ikke fra microsoft men fra forhandleren av det enkelte produktet eller hvemsomhelst som vil lage det, spesielt webcams er det veldig lite drivere til. De jeg kjenner som kjører win x64 bruker dette til de spillene og programmene som MÅ ha det, og så kjører de 32-bit versjonen ellers. Mere kompatibilitet + at i noen 32bit spill går ytelsen litt ned i spillet hvis de kjøres i x64. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Tviler det kommer så mange 64bit spill før Windows Vista blir lansert, dvs. ca 2007 en gang. jeg ville ikke brukt XP64-bit p.g.a. manglende drivere...det er lite vits med tanke på ytelse og mer stress enn fortjeneste å reinstallere og finne de riktige driverene Lenke til kommentar
dopus Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 dagens spill har lite å hente på 64 bit windows. Leste et par tester av dette når xp64 ble lansert, og ytelsen var jevn over likt, og i enktelte spill faktisk litt lavere. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 dagens spill har lite å hente på 64 bit windows. Leste et par tester av dette når xp64 ble lansert, og ytelsen var jevn over likt, og i enktelte spill faktisk litt lavere. 5858955[/snapback] Xp ble jo lansert for ganske lenge siden da... Men hva med å teste selv før dere uttaler dere? Jeg har selv kjørt 64 bits versjonen i ca. 1 år og har ikke hatt noen problemer. Endel ting går vesentlig raskere og dessuten bruker jeg maskinen hovedsaklig til spill. Lenke til kommentar
P__i__N Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Har kjørt x64 i et par månder . Har prøvt 20 spill til nå. og alle har virka fint.Så skjønner ikke hvorfor noen sier noe ant. Når det gjelder drivere så har jeg funnet alle jeg trenger til x64. Er bare tull at det ikke finns drivere. eneste minus til nå er at jeg ikke har funnet en eneste brannmur som har funka me x64 bortsett ifra NVIDIA sin firewall. som ikke funka så bra sammen me utorrent. er derfor tvunget til å bruke xp sin dårlige brannmur :-( når det gjelde antivirus, fiksa nod 32 glatt jobben der norton for eks. ikke har fått fingen ut og lagt en x64 versjon. annbefaler windows x64. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå