Döden Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Før hadde jeg en Asono DVD x70+. Denne fungerte egentlig strålende, bortsett fra noen problemer med aspect-ratio og noen dvd-utgivelser. Den spilte så og si alt, og var i tillegg sonefri. På grunn disse problemene gikk jeg tilbake til Lefdal, og dvd-spilleren ble sendt inn til ett eller annet sted som skulle ta en titt på den. Den kunne visst ikke repareres, og skulle derfor byttes. I går dro jeg håpefull - tosken jeg er - tilbake til Lefdal. Etter mye 'om og men', ble jeg til slutt henvist til en selger. Han fortalte meg at de ikke hadde flere Asono-spillere inne, og at jeg skulle få et tilsvarende produkt. Etter min mening fikk jeg ikke det. Det jeg fikk var en Packard Bell DVD-DivX 450 pro - et produkt jeg ikke er noe særlig fornøyd med. Spilleren lager en ekkel, liten summelyd når den spiller og fjernkontrollen er lite responsiv og må pekes direkte mot spilleren, samtidig som det må trykkes flere ganger for at den skal fungere. Når jeg setter filmer på pause og starter de opp igjen virker det som om dvd-spilleren har problemer med å starte de opp igjen - ventetid, rare lyder og senere avspilling, er resultatet. Et annet mindre gledelig aspekt ved spilleren er at den ikke er sonefri, slik den gamle var. Dette skulle - ifølge selgeren - ikke være noe problem, siden jeg enkelt kunne gjøre spilleren sonefri selv ved å gå inn på Video-Help. Det viste seg å ikke være så lett, siden jeg må skrive inn en kode hver gang spilleren starter - koden resettes! Vel, jeg er ikke fornøyd. Hva nå? Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Gå tilbake til den elendige selgeren og konfronter ham med de sannhetene du skrev nå til oss. Si også at du likte den Asonoen du hadde, selv med problemene, mye bedre. Du kan sikkert finne ut prissen på de to forskjellige produktene, og vis jeg ikke tar feil så er de ganske forskjellige. Bruk prisguiden her på hardware! Vis ikke noe av det hjelper så går du rett opp i fjeset på selgeren som betjente deg forrige gang og sier "Hør her, jeg har fått ett produkt som jeg er mindre fornøyd med, er dårligere enn det forrige og koster mye mindre!! Vis ikke jeg får en løsning på dette med en gang går jeg til Forbrukerrådet eller Tv2 Hjelper deg vis jeg må! Da får publikum se hvilket elendig selskap dere er! Adjø!" Da tipper jeg pipa får en annen tone! Lenke til kommentar
Döden Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Jeg tenker på å gjøre noe lignende, ja. Hvilke "rettigheter" har jeg? Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Du skal i utgangspunktet ikke takket ja til en tilsvarende spiller. Du må stå på krava og få ny av samme sort. Selvom de ikke har den på lager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå