Gå til innhold

TES: spørsmål om pcn min er bra nåkk til å starte obliv


Anbefalte innlegg

Hei. Har en ganske bra PC, overklokket skjermkortet ganske mye. Nyeste optimaliserte drivere.

 

Kjører oblivion på 1280*1024 +HDR, med det meste på fullt. Shadows på medium.

Går helt glatt innendørs, rundt 50fps. Men utendørs skjer det noe rart. Selve frameraten er bra, men det er sånn "stuttering" nesten hele tiden når områdene lastes inn. Det virker som om harddisken brukes hele tiden og det opprettes en swap fil som er veldig irriterende. Kjører med LARGE textures, men orker ikke stille ned når 6600GT kort ikke trenger dette.

Har 1GB ram som kjøre rpå 1T timing, og de fleste klarer seg jo med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Like greit at jeg stjeler tråden til et skikkelig spørsmål innenfor samme tema da  ;)

 

Har en pc med AMD 2600xp, 512 mb ram og et gforce FX 5600. Altså skulle jeg i bunn og grunn kunne klare å kjøre Oblivion i en akseptabel tilstand med lave innstillinger, noe som ikke er tilfellet ettersom det ser ut til at Bethesda har bommet litt med tanke på minimumskrav. I tillegg ser det også ut til at de fleste FX eiere der ute har store problemer med spillet. (Er ikke interessert i å høre "idiot, trodde du virkelig du kunne spille med det kortet?" Kortet er støttet og pc'en når minimumskravet, likevel går det ikke.)

 

Uansett så innser jeg at jeg må iallefall oppgradere grafikkortet mitt, og gjerne fordoble mengden ram mens jeg er i gang. Problemet er det at jeg er student, og derfor vil jeg gjerne bruke minst mulig penger på nytt utstyr. Det beste alternativet til nå er å kjøpe et nytt kort fra Komplett.no på avbetaling da jeg slik sett kan "utsette" betalingen inntil jeg har litt mer penger.

 

Har sett at en del på de offisielle forumene påstår at et 6600 kort kan gjøre susen, og dette ser prismessig greit ut for meg. Likevel tør jeg ikke påstå at jeg har all verden med kunnskap, og skulle derfor gjerne visst hvilket av de forskjellige 6600 kortene som vil gi meg best ytelse.

 

Her er hva et søk på "6600" gav meg: http://www.komplett.no/k/search.asp?q=6600

 

Som sagt er jeg ingen ekspert og kunne trengt et kjapt tips angående hvilket kort jeg burde velge.

 

(Skal også nevnes at jeg på ingen måte går etter topp ytelse, men vil gjerne ha spillbare tilstander)

 

Nå er det iallefall ikke en skrytetråd lenger  :tease:

 

(Liten update: Jeg tror jeg vil ha et 6600GT kort, ikke at det sier meg så enormt mye, men men.)  :whistle:

5797312[/snapback]

 

Jeg har en tilnærmet identisk boks som deg, med unntak av at jeg sitter på grafikkkortet du ser ut til å vurdere.

 

Oblivion går greit, men da i 640x480 og lavoppløselige teksturer. Jeg har forsøkt litt fram og tilbake, og funnet ut at jeg kan kjøre med mediumkvalitet på teksturene, men da risikerer jeg lav framerate når det skjer litt utendørs.

 

Mao, du kan spille spillet, og kose deg gløgg i hæl, men du vil neppe oppleve "wow"-grafikk med det systemet. (vel å merke om du oppgraderer skjermkort).

Lenke til kommentar
nåken som he testa oblivion ser ei   

 

men har nåken spørsmål:

 

 

har ikkje så masse greie på pc men liker spilling .  fekk en kammerat til å sette sammen en pc til mei  men lure på om d går å spille oblivion på en grei grafikk.

 

 

 

har  en  amd 64 cpu  dobbelkjerne 3800 +    2 gb me ddr 400  ,  ett x1900xt 512 mb  klubb 3d skjermkort    åg en 200 gb  harddisk  ,  en dvd brenner    og en 19 tommers sjerm  max oppløysing 1900  gange  1280 :

 

 

 

nåken som  kan svare om eg klare å starte d    om eg har bra nåkk pc  :cry:  :cry:

5796656[/snapback]

 

 

Du har jo en mega maskin , tror jeg ? x1900xt er vel veldig bra? Bedre en min maskin ? Ville jeg tro :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...