ken8 Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Hei, jeg skulle i dag scanne noen en artikkel i Dine Penger og sende sidene til en kamerat. Hvordan gjør man dette på enklest mulig måte? Også med tanke på tid og filstørrelse. Prøvde å lime inn bildene i Word og lage pfd, men det ble dårlig Acrobat klikka. Er PDF det beste å bruke? Tilslutt gjorde jeg det slik: Scannet 1 og 1 side og lagret hver side som jpg-fil med 72dpi og 100% str. Til slutt hadde jeg 7 jpg filer. Jeg måtte snu noen av dem 180grader i Photoshop og trykket kun save. Da ble noen av bildene endret til 150dpi. Jeg endte med å finne en funksjon i Photoshop CS2 som lå File->Automate-> PDF Presentation. Da ble hvert bilde en A4 side i pdf filen. Hvordan ville dere gjort det? Hvilken dpi anbefalles det å scanne inn på, bilde=?,artikkler=?. Hvilket format burde jeg velge neste gang? PDF fila ble på 4MB, skulle gjerne hatt den mindre. Ken8 Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Hva med å ta et bilde av siden? Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Å scanne direkte fra Adobe Acrobat er vel det enkleste. Create PDF - From Scanner Lenke til kommentar
KongeOdin Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Bruk pdf factory. Med gratis versjonen så får du desverre en ekstra tekst nederst på dokumentet. Pdf factory funker som en skriver, men vil isteden skrive/scanne dokumentet til pdf factory. en ekstra side vil bli lagt til pdf factory for hvert scan så lenge pdf factory er åpen. Deretter kan du save dokumentet som en pdf fil eller se på det som en pdf. adobe pagemaker oppgaven min med masse fine bilder og grafikk på 104 mb ble forkortet til et pdf dokument på 7 mb med pdf factory der kvaliteten fremdeles var bra. Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Å scanne direkte fra Adobe Acrobat er vel det enkleste. Create PDF - From Scanner Skulle gjerne gjort det, men scanneren er på en maskin som ikke har dette programmet. Så måtte scanne det som et bilde, for å så maile bildene til meg selv. KongeOdin: Hvor hadde du skrevet oppgaven din, hvilket format var det før du gjorde om til pdf? Scannet du inn noe, hvor mange dpi brukte du? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Trådstarter: Oppretting av dobbeltråder belønnes med stenging. Denne stenges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg