odd2k Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) Ja nå skal jeg spa ut sånn rundt 8000 for en spill pc som skal overklokkes. Har allerede bestilt prosessor(opty 165). Hvordan ser dette ut, og holder det med en gammel 350 watts strømforsyning for å kjøre/klokke det? Hvis ikke, kan noen anbefale en som gir mye ytelse for penga? AMD Opteron 165, 1.8GHz Zalman CNPS9500LED Ultra Quiet CPU Kjøler DFI LANPARTY UT nF4 ULTRA-D Kingston PC3200 HyperX DDR 2048MB KIT Non-ECC (2-3-2-6-1), 2x1024MB XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3 eXtreme Resten av delene har jeg i den litt utdaterte maskina selvsagt. Er mest usikker på rammen. Lønner det seg å kjøpe høy båndbredde/høy ratings for så å stille ned ratings, eller? Vil ha best mulig RAM til klokking til samme pris, helst fra komplett. edit: Skal kjøre Oblivion på den her, bare så dere vet det. Endret 22. mars 2006 av odd2k Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Hvilket merke er Psu'en? q-tec? isåfall holder ikke 350w.. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Uten overklokking bør du egentlig ha minst 400W til det oppsettet. Jeg anbefaler 450-500W til overklokking. Ellers kan du få en ustabil pc. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Ville nok byttet ut ramen med de her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314879 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 litt billigere ram som sablabra anbefaler, men ikke et stygt ord om kingston hyperX er rått minne. gjør fint 280HTT cpu kjøleren er veldig dyr. ingenting billigere der ute? legg eventuelle sparte penger inn i PSU Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) litt billigere ram som sablabra anbefaler, men ikke et stygt ord om kingston hyperX er rått minne. gjør fint 280HTT 5796577[/snapback] Nei, jeg prøver ikke å sette hyperx i skyggen her. Men klarer de virkelig 280mhz? Det hørtes litt tvilsomt ut, med tanke på at det er pc3200 ram EDIT: Jeg ville også byttet ut kjøleren, den bråker litt mye med en så liten vifte... Endret 22. mars 2006 av sablabra Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) gjør nok det, yter fint i benchmark på everest. men litt slappe timimgs da. 2,5 3 3 8 merker det spes i superPI at de er der og følger opp Endret 22. mars 2006 av leifeinar Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 gjør nok det, yter fint i benchmark på everest. men litt slappe timimgs da. 2,5 3 3 8 merker det spes i superPI at de er der og følger opp 5796636[/snapback] Har du minnet selv? Ser at du har 1gb i profilen din. Er det 2x512mb da? Eller 1x1gb? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 gjør nok det, yter fint i benchmark på everest. men litt slappe timimgs da. 2,5 3 3 8 merker det spes i superPI at de er der og følger opp 5796636[/snapback] Har du minnet selv? Ser at du har 1gb i profilen din. Er det 2x512mb da? Eller 1x1gb? 5796652[/snapback] skulle jo ha 2gig han ja men sikker fine de og. men nå spammer vi litt, sorry odd2k Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) Nei bare spam i vei dere Hm så det lønner seg faktisk å gå for høyere båndbredde/ratings? Hadde først tenkt å kjøpe de der 4000PT brikkene, men den lokale data guruen fikk bakoversveis og lurte på hva jeg skulle med en 4000 brikke.. Ang. strømforsyningen så har jeg jammen ikke gjort samme feilen som første gang jeg bygde pc selv. Q-tec havner liksom neders på pris stigen, og er lett å gå i baret der ja. Uansett, noen som har et godt forslag til strømforsyning, og ellers noe å påpeke på de delene? Kan godt gå litt over budsjett altså, har en del penger å rutte med. Men vil jo helst ha så mye ytelse for kronene som mulig. edit: Og jeg driter i om pcen høres ut som romfergen til NASA, jeg har godt headset og evnen til å fortrenge sanseinntrykk. Endret 22. mars 2006 av odd2k Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Hvis lyden ikke brur deg kan du nesten plukke hvilken PSU du ønsker, det er ofte lydnivået folk er opptatt av. Finner du en PSU til 5-700kr fra en litt anstendig produsent klarer det seg. Ellers tror jeg Hiper's 580W skal være god til overklokking, antar du skal klokke litt når du kjøper DFI Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Hadde selvfølgelig vært kjekt med en stille pc, men vil heller ha en bråkete pc enn en dyr pc/pc som tar fyr Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Har leta litt mer på komplett, hvordan ser denne strømforyninga ut? Mer enn nok effekt i alle fall, og Hiper har vel et godt rykte? Har nå lagt til alle "småtingene" som jeg ikke gadd ta med på lista over, og nå sitter jeg med ei liste med ting der summen er 11555 . Laangt over budsjettet jeg hadde planlagt å holde meg innafor. Noen som kan anbefale en måte å kutte ned prisen litt på uten at det går alt for mye ut over ytelsen. Tingene jeg ikke har nevnt her er små nødvendigheter som det egentlig ikke kommer på tale å droppe eller skifte. (bare så det er sagt, de småtingene er: TES: Oblivion, NEC DVD-brenner, 50pack dvd plater, rensevæske til cpu/heatsink, og den strømfosyninga jeg nevnte. Takker for evt. svar Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Seasonic S12 Strømforsyning 430W er en av ukens tilbud på Komplett. Det er en god og billig psu. Seasonic S12 skal også være en av de absolutt mest stillegående på markedet. Edit:Hvis du vil spare et par hundre kroner til,så velg en billigere cpu-kjøler. For eksempel Vapochill Micro Xtreme. Den kjøleren gjorde det svært bra i test hos Overklokking.no. Eller en Thermaltake Big Typhoon (bare pass på at du har plass til den,fordi den er STOR). Endret 23. mars 2006 av Morten K Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Seasonic S12 Strømforsyning 430W er en av ukens tilbud på Komplett.Det er en god og billig psu. Seasonic S12 skal også være en av de absolutt mest stillegående på markedet. Mja, eneste var at den bare er på 430W. Vil jo helst ha litt ekstra å gå på på PSU, men om dere mener jeg ikke trenger det så.. Hadde jo vært kjekt om den holdt til neste oppgradering, men det er vel mulig selve teknologien vil være utdatert da? Så lurer jeg på om det vil bli plass til den Vapochill vifta (og Typhoon vifta for den sags skyld), skal som sagt kjøpe et DFI Lanparty. Og hvor bra kjøler disse sammenlignet med Zalman kjøleren? Ja jeg vet at jeg maser/bumper en del nå, men jo raskere jeg får Oblivion i gang jo bedre Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Les tråden til Okay angående psu: PSU, Watt, Ampere og mer. Mye lærerik og nyttig info der. Seasonicen vil nok holde i massevis. Les noen tester på de forskjellige kjølerne. Zalmankjøleren er etter min mening alt for dyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå