Zomb Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) Jeg har HK og CPU som nevnt i tittel. På dette kjører jeg Waterchill vannkjøling. Akkurat nå kun med cpu blokk. Jeg får Idle temp på 41 grader og ved full belastning av 1 kjerne nærmer tempen seg 60 grader. (Da kutter jeg belastningen...) Er dette normal temperatur eller kan HK vise feil? Radiatoren føles ikke særlig varm... Endret 22. mars 2006 av Zomb Lenke til kommentar
sgc Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Høres greit ut det der... Ingen fare temperaturmessig... Du burde derimot få litt lavere temperaturer med vannkjøling går jeg ut i fra, men dette får vannkjølingsguruene besvare. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) Det kan hende du ikke ahar montert CPU blokka skikkelig. DEt ville vel gitt sånne resultater. Ellers går det ann at HK viser feil, men tror ikke det skjer så veldig ofte. Det er jo neppe farlig, men ikke akkurat bra rs. Endret 22. mars 2006 av watercool:) Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 CPU-blokken er sannsynligvis montert skjevt eller med dårlig kontakt. Muligens har du for lite/mye kjølepasta. Det skal mange spesielt negative forhold til for å forsvare en loadtemp på ~60 grader med vannkjøling når blokken er korrekt montert. Jeg er ikke i nærheten av den temperaturen selv med over 1,6v på kjernen og GPU og NB-blokk i tillegg. Lenke til kommentar
Zomb Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Takker for svar. Jeg synes selv også at den temperaturen er altfor høy. Jeg hadde på min XP2500@2,45Ghz bare 49 grader på full load. Tok tidligere i dag av blokken og monterte på nytt for å være sikker, men samme resultat ennå... Sukk. Lenke til kommentar
Zomb Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Saken er løst og kan nå flyttes til kategorien for senile. Problemet var rett og slett at det var en stor luftlomme igjen i radiatoren. Sånn kan det gå... Takk for alle innspill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå