Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Intel PRO(R) 100/PRO VE Network Connection Problem

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig fått internett hos mamma, men når jeg skulle koble meg til gikk det ikke.

Det var noen folk fra Cyberhemsen som så på det og kom fram til at det kunne hjelpe å koble til via en switch.

Da fikk jeg kobla til, men bare med 10mbps half duplex..

Er det nettverkskortet mitt som har blitt gåent da?

Men jeg var på LAN 3 dager før og da funka det som det skulle, med 100mbps.

Kan det ha blitt ødelagt når jeg var der eller på vei hjem? Dataen kom ikke borti noe, og jeg mista den ikke på vei hjem så jeg skjønner ikke helt hvordan det kan ha blitt ødelagt der.

Han fyren sa også at det kunne være at jeg ikke har ny nok driver til kortet mitt(Intel PRO® 100/PRO VE Network Connection)

Han var på daten og leita selv og fant en som var nyere, men den funka ikke den heller, det skal ha kommet noen nye ut etter den han fant, men jeg finner den ikke, så er det noen som vet om det kan funke hvis jeg finner den?

Men kan noen sende en direkte link til den da, hvis du tror det funker?

Han prata på og bestille en trådløs ruter sånn at jeg fikk det inn i USB porten, men da er vel nettverkskortet fremdeles klikk og funker bare til 10mbps half duplex?

Og jeg hadde LAN den helga og da fikk ikke jeg kobla til eller noen andre kobla til meg via LAN CS, men dem andre fant hverandre, så da funker det vel ikke når jeg skal på LAN seinere med det kortet mitt?(Hvis det ikke er noen som veit hva som er problemet og hjelper meg med det her)

Men også da er det vel like greit å bare kjøpe et nytt kort?

Men jeg vil helst at det er noen her som veit hva problemet er og veit hvordan jeg kan fikse det.(sånn at jeg ikke må koble til via en switch eller noe)

har prøvd mange kabler, og han fyren kom og laga en helt ny kabel to ganger.

Dem funka på hans bæbar så det må være dataen min.

Jeg har prøvd å formatere en del ganger, men det hjelper ikke.

Takker for alle svar på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvd andre kabler?

Hva kobler du deg til? Et modem eller router? Hva heter den?

5795919[/snapback]

Jeg har prøvd flere kabler, det kom en fyr fra Cyberhemsen som laga 2 helt nye, en kryssa og en rett.

Jeg har et modem som heter: Tsunami MP. 11a (Proxim)

men det funka ikke når jeg kobla direkte til dataen så jeg har kobla via en switch som heter: Zyxel, med 8 porter, og jeg er den eneste som er kobla til den.

Lenke til kommentar

Funker det og surfe på net?

Funker det på lan seinere?

Hvis ja så er det ingen ting og klage over, det at du ikke finner noen kan du prøve og fikse med og starte "veiviseren for lokale netverk" og gjøre som den sier. Det at du bare får sufa på nettet med 10 Mb halv duplex er egentelig ikke noe problem, da du ganske sikkert ikke har raskere en 8 Mb ADSL (med mindre du har ADSL 2/2+)

Lenke til kommentar
Funker det og surfe på net?

Funker det på lan seinere?

Hvis ja så er det ingen ting og klage over, det at du ikke finner noen kan du prøve og fikse med og starte "veiviseren for lokale netverk" og gjøre som den sier. Det at du bare får sufa på nettet med 10 Mb halv duplex er egentelig ikke noe problem, da du ganske sikkert ikke har raskere en 8 Mb ADSL (med mindre du har ADSL 2/2+)

5796017[/snapback]

Det funker å surfe på nett, men det er sinnsykt treigt!

Og jeg veit ikke om det funker på LAN seinere, me det funka jo ikke når jeg hadde det sist, så da måtte vi spille mot hverandre over steam, siden det ikke funka over LAN CS.

Skal ha 1mbit.

Jeg har prøvd alle veiviserne jeg fant som hadde noe med nettverkstilkobling å gjøre, det har vært to fyrer her som var fra Cyberhemsen og har bra peiling på internett. Og en som har bra peiling på data generelt.

Men ingen har skjønt hva problemet kan være, bortsett fra at det er nettverkskortet da såklart, men det gjør jo jeg også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...