Gå til innhold

komplett og Fujitsu Siemens Amilo D 7800


biff

Anbefalte innlegg

Hei

 

Noen sopm har noen erfaringer i forhold til en Fujitsu Siemens Amilo D 7800? Er den stabil?

 

Vurderer den opp mot en znote 3001, som jo får sinnsykt mye skryt.

 

komplett data er har en

Fujitsu Siemens Amilo D 7800 som de selger som Demovare (noen tusenlapper billigere), kommer en ny hver uke. Denne maskinen selger de ikke i sitt ordinære utvalg, men de selger andre Fujitsu Siemens bærbare. Jeg synes dette høres ut som et dårlig tegn for kvalitetn på Fujitsu Siemens Amilo D 7800?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror muligens jeg heller ville satset på noe med P4M-prosessor og Gf2go. Hvorfor ikke Znote 2002?

 

Jeg har selv en Znote 3001 og er fornøyd med det, men den gir ikke den helt store ytelsen. Det beste er kanskje skjermen, men skjermkortet er ganske råttent. Og på grunn av skrivebordsprosessoren får man den ikke til å gå stille nok til at man kan bruke den på en lesesal eller under en forelesning. Skal du ha noe slikt må du gå for en PX-mobile.

 

Ellers så er det jo relativt mye PC for pengene.

Lenke til kommentar

Det er jo igjen pengene da.

Znote 2002 med de samme spes. som fuijitsu amadilo 7800 (P4 2.0 GHz,256MB DDR,30GB,DVD/CDRW-Demo) blir 4500,- dyrere

og en annen ting er at den bare leveres med 14" skjerm. 15" er fint siden jeg skal drive med video redigering.

Men den gode servicen til znote vil vel gjerne veie opp for de 4500.- etter kjøpet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-25 11:26, skrev biff:

Det er jo igjen pengene da.

Znote 2002 med de samme spes. som fuijitsu amadilo 7800 (P4 2.0 GHz,256MB DDR,30GB,DVD/CDRW-Demo) blir 4500,- dyrere

og en annen ting er at den bare leveres med 14" skjerm. 15" er fint siden jeg skal drive med video redigering.

Men den gode servicen til znote vil vel gjerne veie opp for de 4500.- etter kjøpet.


 

 

Du glemmer mye her...

 

Mobile CPU har mye å si - ikke kjøpt 3001 eller Amilo D - har erfaring med sistnevnte, og den bråker irriterende mye (har brukt versjonen med celeron 1.2 ghz).

 

Jeg ville samtidig valgt skjermen på 2002 langt foran 15" på amilo'en - se på en ting: 15" med XGA oppløsning - eller 14.1" med SXGA+ oppløsning.. Er hvertfal ikke i tvil om hva jeg ville valgt.. (xsga+) - xga på 15" er ikke bra.. for lav oppløsning.

 

Kutt heller ned på prosessor - dvs. gå ned til 1.7 ghz, og gå for en maskin med mobil prosessor som 2002.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...