chrishan Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 mye mulig dette er et veldig dumt spørsmål, men.... jeg driver med kde for første gang på veldig lenge, og klarer ikke å tilpasse den log-out-menyen i kde-menyen. det vil si log-out-valget. når jeg vil slå av maskinen, får jeg bare valget "end current session". hvordan kan jeg her få valget mellom å slå av, logge ut, starte på nytt osv? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Det kommer litt an på hvordan KDE er startet. Hvilke distribusjon har du? Starter du x med kommandoen startx? Eller bruker du KDM (innloggingsbehandler) til å logge inn? Starter den det grafiske automatisk i oppstarten? Start kcontrol (Alt-F2 -> kcontrol) og gå til innloggingsbehandler. Deretter velger du avsluttingsfanen og ser hvem som skal ha tilgang til å skru av maskinen. Du må nok velge administratormodus (knapp nede til venstre). Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Merk også, at om du bruker GDM til å logge inn, så vil ikke KDE ha valget for å slå av maskinen når du logger ut. Kanskje du kunne si hvilken distro og hva du bruker? =) Lenke til kommentar
chrishan Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 hei igjen. bruker opensuse 10.0. det er nok mer enn sannsynlig at gdm benyttes til å logge inn, da jeg installerte gnome først, og kde senere. gnome ble installert ved en tabbe.... hvordan kan jeg bytte, slik at kdm benyttes til innlogging? og er det spesielt lurt å avinstallere gnome? Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Hohum, har ikke SUSE foran meg nå, men du kan endre loginmanager i YaST, tror det er system configuration eller noe i den duren. Avinstallere gnome skal være helt trygt, så lenge du ikke trenger noen gnome/gtk-programmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå