Clint Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Prøvd å kjøre minnet med 2.8V? Det var det som var løsningen for meg, alt annet ga feil i memtest. Og hva med din multiplier? Prøv å senke den littegrann.. Mulig det hjelper litt. Det er nok kombinasjonen av minneprodusent og HK, samt overklokking som er bøygen her. De som er avanserte stiller jo på chipset volt også... Blir spennende se hva du finner ut av.. Post resultatet da ;-) Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Har testet tidligere med å tyne kvassere timinger av minnet og 2,7V på Crucial minne går ikke, jeg får så vidt starta Windows før maskina rebooter. Jeg testa dette denne gangen også med samme resultat, skjedde eksakt det samme når jeg prøvde å øke Vcore til 1,7V og minnet på 2,6V Men når det er sagt så har nå Prime95 gått siden klokka 1500 i dag og går fortsatt. FSB er 195Mhz med minnet synkront så det ser ut som den endelige hastigheta på prosessoren blir 2145Mhz dersom testen fortsatt går i morgen. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 Da er testinga over og stabile hastrigheter oppnådd. Første er FSB 400Mhz med minnet på 333Mhz med timinger 2,5-3-3-7 Superpi = 48,156s 3Dmark05 = 5427 poeng. Andre stabile hastighet er FSB 390Mhz med minnet synkront med timinger 3-3-3-8 Superpi = 47,516s 3Dmark05 = 5473 Da ender jeg opp med 2145Mhz på prosessoren med minnet synkront. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 Etter noen dager testing så viser det seg at stabil hastighet i Prime95 nødvendigvis ikke er stabil hastighet in real life. Klokka ned en Mhz på FSB til 194Mhz som da gir en core speed på 2134Mhz som ser ut til å fungere. Har i ettertid snakka med en dataingeniør som sier at det ikke er så uvanlig med ustabilitet med maks ram på maskina, er vist chipsettet som ikke takler det så godt. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 Tiden har gått og FSB på 193 er fortsatt for mye for å kjøre minnet synkront så nå kjører jeg minnet asynkront, altså FSB på 200Mhz og minnet på 166Mhz. Funker stabilt i lengden. En annen morsom detalje er at Sisoft Sandra 2005 påstår at maks minne som hovedkortet takler er 1,5GB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå