Gå til innhold

Hvorfor velge ipod?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Designet og kvaliteten til iPod er rett og slett bare genialt.

iPod Nano er vell den beste ettersom den er knalliten! Folk sier at iPod Nano ikke tåler noe, men det er bare tull. Kjøp beskyttelse! :D Da tåler den alt :)

Pluss at i forhold til størrelsen er iPod Nano/ andre iPod'er geniale :)

Lenke til kommentar

Design, brukervennlighet, dette er vel de mest innlysende tingene som fremhever iPod.

Lyden fra den innebygde forsterkeren via hodetelefonutgangen overgås av andre spillere, iRiver iHP/H140 har mye bedre lyd her, også andre spillere sies å gi bedre lyd.

Men dette er selvsagt også en funksjon av hvilke lydfiler og hodetelefoner/øreplugger du bruker på den..

Signalet ut fra line-out er blant de aller beste.

Hvilken spiller som er best, bestemmes vel av deg selv og hvilken bruk av spilleren du har tenkt deg.

Skal du ha en full-size iPod, anbefaler jeg Photo eller Video modellen med 60 Gb harddisk, da disse har mindre strømforbruk enn de andre full-size modellene, og dermed lengre spilletid per opplading.

Generelt har de siste modellene bedre brukstid på batteriet enn modellene før dem, noe som gjør at kjøp av en eldre, brukt iPod ikke anbefales.

Lenke til kommentar

Eg har inntrykk av at mange kjøper iPod for det er kun det som er mp3-spiller. Alt annet er bare liksom greier.

Som da en dame kom inn i butikken hos oss og skulle kjøpe en iPod i julegave til sønnen sin. Hun visste nok ikke hva hun var på jakt etter, for hun fant selv frem en Creative mp3-spiller. ;)

Eg sier ikke at iPod er best, og alt annet er dårlig, men det virker som om iPod og MP3-spiller er blitt synonymer.

Lenke til kommentar

iPod har også blitt mye mer multimedia nå, det er ikke bare en walkman/mp3 spiller lengre...

Designet, menyene og brukervengliheten til iPod er jo utrolig bra da.

Og du for masse fint tilbehør til den.

Men bedre enn andre er den kanskje ikke,

man skal jo ha en walkman/mp3 spiller først og fremst for å høre på musikk.

Da er jo lydkvaliteten det aller viktigste spør du meg, og da er iPod på en tredje plass, bak Sony NW-HD5 som er best, også er en iAudio X5 nest best. Så hvis du skal ha noe skikkelig, så gå heller for en NW-HD5 eller en iAudio X5 og noen skikkelige hodetelefonner isteden for en dyr iPod som kanskje har noen andre muligheter enn bare musikk, men som faktisk er dårligere på det.

Så ja, iPod er nok litt oppskryt.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...