Lifeforms Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Du sier imot deg selv her, hvor er den overlegen hen? I den størrelsen er det mange, mange mobiler som kan konkurrere. En W800i f.eks har bedre kamera, mye mer lagringsplass, bedre medieavspiller, osv, og er veldig mye mindre og lettere. Går man opp i størrelse så finner man vel masse mobiler som kan matche, og overgå 6280 5821320[/snapback] Minner om at 6280 er en 3G (OG Edge) telefon og at det derfor blir HELT feil å sammenligne med K750i/W800i etter min mening. Synes også det blir vel enkelt å skrive "finnes vel", "er vel" og "mange, mange mobiler som kan konkurrere".. dette er dårlig argumentasjon! Og å sammenligne etter størrelsene på telefonene blir iallefall feil w900i sliter da i såfall, for den er SVÆR! Kom med noen andre 3G telefoner som har denne snertne totalpakka til denne prisen så skal jeg ta deg seriøst! Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Du sier imot deg selv her, hvor er den overlegen hen? I den størrelsen er det mange, mange mobiler som kan konkurrere. En W800i f.eks har bedre kamera, mye mer lagringsplass, bedre medieavspiller, osv, og er veldig mye mindre og lettere. Går man opp i størrelse så finner man vel masse mobiler som kan matche, og overgå 6280 5821320[/snapback] Minner om at 6280 er en 3G (OG Edge) telefon og at det derfor blir HELT feil å sammenligne med K750i/W800i etter min mening. Synes også det blir vel enkelt å skrive "finnes vel", "er vel" og "mange, mange mobiler som kan konkurrere".. dette er dårlig argumentasjon! Og å sammenligne etter størrelsene på telefonene blir iallefall feil w900i sliter da i såfall, for den er SVÆR! Kom med noen andre 3G telefoner som har denne snertne totalpakka til denne prisen så skal jeg ta deg seriøst! 5821913[/snapback] Snerten 3G telefon sier du? Hva med Motorola RAZR V3x? Samme display, 3G, samme minnekort, 2mpx kamera, LAVERE pris(!!), osv. 6280 er ikke snerten ved siden av RAZR, den er murstein... Sony Ericsson kommer med en rekke 3Gmobiler, alle med unntak av W900i er betydelig mindre enn 6280: W900i, K600i (fikk terningkast 6 av amobil), K610i, K800i. I tillegg har Siemens og Benq Siemens små 3G-telefoner, samme med Samsung... Lenke til kommentar
Lifeforms Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Du sier imot deg selv her, hvor er den overlegen hen? I den størrelsen er det mange, mange mobiler som kan konkurrere. En W800i f.eks har bedre kamera, mye mer lagringsplass, bedre medieavspiller, osv, og er veldig mye mindre og lettere. Går man opp i størrelse så finner man vel masse mobiler som kan matche, og overgå 6280 5821320[/snapback] Minner om at 6280 er en 3G (OG Edge) telefon og at det derfor blir HELT feil å sammenligne med K750i/W800i etter min mening. Synes også det blir vel enkelt å skrive "finnes vel", "er vel" og "mange, mange mobiler som kan konkurrere".. dette er dårlig argumentasjon! Og å sammenligne etter størrelsene på telefonene blir iallefall feil w900i sliter da i såfall, for den er SVÆR! Kom med noen andre 3G telefoner som har denne snertne totalpakka til denne prisen så skal jeg ta deg seriøst! 5821913[/snapback] Snerten 3G telefon sier du? Hva med Motorola RAZR V3x? Samme display, 3G, samme minnekort, 2mpx kamera, LAVERE pris(!!), osv. 6280 er ikke snerten ved siden av RAZR, den er murstein... Sony Ericsson kommer med en rekke 3Gmobiler, alle med unntak av W900i er betydelig mindre enn 6280: W900i, K600i (fikk terningkast 6 av amobil), K610i, K800i. I tillegg har Siemens og Benq Siemens små 3G-telefoner, samme med Samsung... 5822211[/snapback] Hehehehe.. 6280 en murstein i forhold ja??!! Ta en titt på specsene da: Motorola V3x: Utforming: Kamskjell Høyde: 9.9 cm Bredde: 5.5 cm Tykkelse: 19.6 cm Vekt: 125 gram MMS: Blåtann: EDGE: UMTS (3G): ------------------ Nokia 6280: Utforming: Skyvbar Høyde: 10 cm Bredde: 4.6 cm Tykkelse: 2.1 cm Vekt: 115 gram MMS: Blåtann: EDGE: UMTS (3G): Radio: Og vi sammenligner SELVSAGT IKKE med kommende telefoner som ikke er på markedet ennå, gjorde vi det ville jo INGEN telefoner være noe å skryte av! Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 ps: tror tykkelsen på v3x skal være 1,96 cm, ikke 19,6 cm. Da er den virkelig en murstein! Kan da heller ikke huske at k600i fikk 6 av amobil (tar jeg grundig feil her?) Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Test av K600i Forøvrig er Nokiaen like lang som Motorolaen, men tykkere og oppleves som større i hånden når den holdes ihvertfall. K600i er ikke en kommende mobil, men noe svakere på specs enn 6280. Uansett er dette avsporinger. Poenget var om den fortjente terningkast 6, noe jeg fortsatt mener at 6280 absolutt ikke gjør. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Bør legges til at det er Nokia som har fått mye kjeft for at Series 40 & 60 telefonene har vært irriterende treige. 5821320[/snapback] Har du lest noen tester av Series 40 telefoner i det hele tatt? Gjengangeren i alle tester jeg har lest er "Huff at Nokia fremdeles holder fast ved dette gamle, men det er ihvertfall raskt og brukervennlig". Hver gang. Series 60 derimot, det er noe helt annet... Men at denne helt nye telefonen, som i tillegg blir karakterisert som meget rask, scorer dårligere enn bestselgeren K750i er for dårlig. K750i er vel omtrent et år gammel nå, og man skulle vel forvente litt framgang på de 12 månedene. 5821320[/snapback] Husk at oppløsning på skjermen har mye å si på denne score'n. Samme som Z520i også det. Den scorer samme som K750i fordi den har lavere oppløsning på skjermen. Skal man disse K750i da og si at den er like dårlig som en billigtelefon? Nope. Autofokus er oppskrytt!? Hahahaha, det er som å si at hovedlys er oppskrytt på en bil. Det er 100% udiskutabelt at autofokus gir bedre billedkvalitet. Det er en _GRUNN_ til at det ikke har vært mulig å gå inn i en fotobutikk og kjøpe et kamera uten justering av fokus. 5821320[/snapback] Ja, du er ikke så godt informert du, da. Det har da eksistert mange fix-fokus-kameraer, både filmbaserte og digitale. Og det betyr ikke at alle bilder blir automatisk uskarpe. Det betyr bare at fokus for linsa er stilt inn på en bestemt avstand. Tar du bilde av noe på denne avstanden, blir det akkurat like skarpt som om du hadde autofokus. Det hender at digitalkameraet vårt (ikke på mobil) ikke klarer å fokusere pga. dårlige lysforhold, men så fyrer jeg av likevel. Og det er da noen av disse bildene som blir skarpe likevel, alt ettersom hvor mye flaks jeg har med avstanden som kameraet faller tilbake på som default. Samme er det med mobilkameraer også. De er innstilt på en bestemt avstand. Så er det opp til produsentene å velge hva som er en fornuftig avstand å velge. Dessuten reddes bildene endel av den lille blenderåpningen som da gir større dybdeskarphet. Jeg kan love deg at bildene til 6280 ikke hadde blitt bedre selv med verdens beste autofokus, hvis det er noe som kan kalles det. Det som ødelegger bildene er softwaren, med en eller annen grusom oppskarpingsalgoritme (antakeligvis). Dessuten hjelper det fint lite med autofokus hvis ikke linsa er av en viss kvalitet (uten at vi strengt tatt kan si noe om det på 6280). Men altså, misforstå meg rett. Jeg er ingen Nokia-fanboy som prøver å overbevise deg om at 6280 er den beste telefonen i verden. Jeg har selv en SE-telefon og kunne ikke tenkt meg 6280 slik den har blitt (dårlig bygge- og bildekvalitet). Jeg bare må kommentere det jeg mener er riv ruskende galt. Lenke til kommentar
genser Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Er vel andre mobiler som er mer nærliggende å sammenligne med, W900i er flere hakk foran og koster også 1200,- mer. Bør legges til at det er Nokia som har fått mye kjeft for at Series 40 & 60 telefonene har vært irriterende treige. At Nokia endelig har forstått at de måtte gjøre noe med problemet er en bra sak, men ikke akkurat noe å sende opp raketter for. Dette skjønner jeg fint lite av. W900i er flere hakk _bak_ og koster også 1200,- mer ja. Den har mer minne og bedre kamera, men som nevnt: Større, tyngre, tregere og vanskeligere i bruk. Eksempel på treghet, gå inn på et bilde tatt med mobilen. Ta det sidelengs, og zoom litt. Prøv så å sjekk hvor lang tid mobilen bruker på å gå tilbake til standby. Tar noen sekunder ja Autofokus er oppskrytt!? Hahahaha, det er som å si at hovedlys er oppskrytt på en bil. Det er 100% udiskutabelt at autofokus gir bedre billedkvalitet. Det er en _GRUNN_ til at det ikke har vært mulig å gå inn i en fotobutikk og kjøpe et kamera uten justering av fokus. Unntaket er engangskameraer til 60-lappen. Det er så dårlig kvalitet på kameraet at Eldar på Mobile-Review mente at kameraet ikke var en fordel med mobilen og nøyer seg med å ramse opp spesifikasjonene. Jeg mener overhodet ikke at autofokus ikke er viktig. Man får ikke ordentlig bra bilder uten autofokus. Men, av egen erfaring, vet jeg at det ikke er så big deal som enkelte vil ha det til. Jeg har selv W900i, og har tatt flere sammenligningsbilder på ulike distanser, med og uten autofokus. Du kan motsi meg så mye du vil, men forskjellen var liten på alle mine bilder. En W800i f.eks har bedre kamera, mye mer lagringsplass, bedre medieavspiller, osv, og er veldig mye mindre og lettere. Å sammenligne 6280 med en musikk-mobil uten 3G, uten EDGE og med mye mindre skjerm synes jeg rett og slett blir for dumt. Ser at andre brukere er enig med meg i dette, i postene over. Er vel ikke så mye "lignende" å finne. 1GB er grensen for mini SD. Nok en gang, du beviser din uvitenhet. 2 gb finnes, og funker fint i mobilen. Om man klarer seg med "standardskjermen" fra SE så er f.eks både K750i og W800i betydelig bedre kamera, mer minne, de støtter mer minne om du vil oppgradere, osv osv. Forskjellen på 1,8" med 220x176 og 2,2" med QVGA er utrolig stor. Om man klarer seg med det har man gjort et stort offer. Og nok en gang, nei, de støtter ikke mer minne. Og ang brukervennlighet så er det først nå at S40/S60 får godkjent på brukervennlighet. Hva for noe tull er dette? I de fleste siste årene har produsentene alltid blitt sammenlignet med om de klarer å levere like brukervennlige menyer som Nokia. Personlig synes jeg ikke menysystemene er noe særlig, og litt festlig er det jo at de nå har mulighet for å vise menyen som ikoner i rader med 3 på hver linje. Hvem har hatt det i årevis? Jo nettopp Sony Ericsson. Det er et godt system så jeg skal ikke klage på Nokia for å kopiere. Hvem har hatt dette i flere år? Nokia ja. Tror det er en del år siden 7650 kom nå. Og nei, det er ikke bare snakk om rutenettvisning. Her har vi rutenett med og uten tekst, vi har listevisning, og som jeg foretrekker, fanevisning. Er det ikke deilig å kunne velge selv? I tillegg kan man sortere alt etter eget ønske. Brukervennligheten er enorm Tror jeg fikk svart på alt jeg fant nå. Håper jeg ikke overså noe. Og som en siste notis, jeg er ikke Nokia fanboy. Jeg kan også slakte en Nokia-mobil om den fortjener det, og det er klart mange Nokia-modeller som fortjener slakt. Men 6280 leverer et komplett produkt som få andre mobiler er i nærheten av. Den fortjener klart kritikk for slark, men ellers synes jeg selv det er lite å kritisere den for. Lenke til kommentar
Lifeforms Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Test av K600i Forøvrig er Nokiaen like lang som Motorolaen, men tykkere og oppleves som større i hånden når den holdes ihvertfall. K600i er ikke en kommende mobil, men noe svakere på specs enn 6280. Uansett er dette avsporinger. Poenget var om den fortjente terningkast 6, noe jeg fortsatt mener at 6280 absolutt ikke gjør. 5822577[/snapback] Motorolaen er fin den, men 6280 blir ikke noen murstein ved siden av. Specsene viser det, 6280 er jo er til og med 10 gram lettere! Og med fare for å tråkke noen få på tærne.. var det i det hele tatt noen som kjøpte K600i og har beholdt den?? Som Motorolaen har ikke K600i Edge heller. Ikke at det er en absolutt must, men det er uansett et stort pluss til 6280 at den har begge deler! Og en ørliten ting til.. med K600is PERVERSE 30MB ledig minnekapasitet (UTEN utvidelsesmuligheter!!) må jo du ha revet deg i håret i harnisk når den etter delterningkastene 3,4,4,4,4,4 presterte å få en 6er i totalkarakter! Ble, som jeg har sagt tidligere i tråden, også overrasket over 6eren. Men etter å ha fått tak i et eksemplar nærmest fullstendig uten slark, feil og bugs ellers er den i verste fall en sterk 5er i mine øyne! Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Virker som folk har glemt det viktigste med kamera i en liten mobil telefon og det er plassen. Det kreves faktisk plass for å inn enn skikkelig brikke til selve kamera delen, er en grunn til at bildene er en smule bedre på feks digital speilrefleks kameraer, og det har ikke kun med objektiver og megapixler som folk henger seg opp i hele tida. Lenke til kommentar
Mr team Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 arehei Du har dine poenger, og forsvarer dine poenger bra. Men det skinner gjennom at du er en svoren Nokia tilhenger arehei, og det er helt greit det, men ikke si slikt som at du gjerne slakter en nokia som andre mobiler. Jeg har aldri opplevd deg si noe negativt om nokia i det hele tatt! Tvert imot er det ord som fantastisk og utrolig som går igjen og igjen. Dette er ikke ment som et person angrep arehei, vi har hatt mange feider vi, og kommer sikkert til å ha det i fremtiden også, håper de blir konstruktive! Skal nevne et par poenger fra mitt synspunkt: Nokia har lenge blitt hetset for et UI (series 40) som bærer tydelige tegn på alderdom, dette er nå byttet ut til å være det beste ikke åpne OS som er på markedet! Series 40 versjon 3. Mht kamera, Nokia har ikke klart å komme med bra "nok" kamera i mobiler, den nye serien N9* vil være betydelig bedre, men fremdeles har de ikke klart å hevde seg helt i toppen her, for dårlige algoritmer og dårlig optik har ødelagt. AF bedrer bilder, ingen tvil! Man kan få bra bilder på mobil skjermen, men ved en sammenlikning med et kamera med og uten AF, ser man forskjeller. (Tror fixed fokus har spot på ca 1 meter?) Ser man bilder på en pc skjerm ser man tydelig forskjell på dette. 6280 er en bra mobil, tror den vil selge ok, men at N80 kommer til å ta mye av salget fra 6280. Synd ikke bygge kvaliteten er bedre, hvorfor er det bare Samsung som tar dette på alvor? Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Masse gode svar, ingen relevante. Hvorfor skulle 6280 fortjene terningkast 6? Må poengtere atter en gang at det er testen jeg klager på, ikke telefonen. Er forøvrig enig i at K600i ikke fortjener 6 den heller, men den var forsåvidt nyskapende ved at den er liten, med 3G, og rimelig. Lenke til kommentar
rontonic Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 bmwm3: Arehei kritiserer faktisk nokia når det er på sin plass, du som er aktiv bruker her må da ha fått det med deg? Og tror ikke at N80 vil stjele mye av salget fra 6280, du sier jo selv at N80 ikke havner i butikkhyllene før i juni. Da tror jeg prisforskjellen på N80 og 6280 er så stor at de vil "leve sine egne liv". Den kritikken jeg har å komme med i denne testen er at 6280 har fått bedre karakter enn W900i på kamera kvalitet (terningkast 5 mot terningkast 4). Hva er det fornoe? Når en bruker på vg.no leser dette, hvor mange vil tro at kameraet på 6280 er bedre da? Lenke til kommentar
iopy Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Atter en latterlig test som får Nokiafanboy nr1 til å ta helt av. Nokia 6280 er sikkert en bra telefon, men at den fortjener en 6-er med elendig kamera og slark, er meg helt uforståelig. Og når man leser andre tester av Nokia 6280, ser man fort at andre er mye mere kritisk til denne telefonen. Aner jeg en sammenheng med SonyEricsson w900 sin dårlige score på Amobil?? Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 jeg er ikke Nokia fanboy 5822729[/snapback] Vel... Aner jeg en sammenheng med SonyEricsson w900 sin dårlige score på Amobil?? 5823519[/snapback] W900i fikk karakter som fortjent mener jeg å huske. Er vel heller 6280 som har fått for bra enn W900i som har fått for dårlig. Men, sett i sammenheng med pris kan vel totaltkaraktern forsvares... så vidt. Lenke til kommentar
genser Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Hvorfor skulle 6280 fortjene terningkast 6? 5823080[/snapback] Fordi den leverer et komplett produkt som få modeller kan konkurrere med. Andre modeller er bedre på enkelte ting, som kamera eller minne, men alt i alt er det få som er så spekket med teknologi, i en forholdsvis liten innpakning. Når de andre mobilene også er vanskeligere i bruk og ikke har like bra grensesnitt, så er det i hvert fall forståelig for meg at den får 6. En del av konklusjonen sier det ganske bra: Telefonen kombinerer avanserte funksjoner med et brukervennlig menysystem. Her får du altså både i pose og sekk, noe det er få andre telefoner som kan skryte på seg.... Nokias nyoppussete menyer binder funksjoner og muligheter sammen med brukervennlighet, og fremstår med det som selve trumfkortet for telefonen. ... Alt i alt er 6280 en av de mest komplette telefonene du får kjøpt i dag. Iopy, du nevner andre tester om 6280. Da kan vi like gjerne ta med GSMarena sin velformulerte konklusjon. Conclusion: Nokia 6280 is a brilliant mobile phone. It is perfectly equipped, fast, and attractive. And there is no doubt that the decrease of its price is only a matter of time. Er også enig i at N80 neppe hindrer salget av 6280 så mye. 6280 er vel på godt under 3 tusen når N80 når markedet, og det største de har til felles er formfaktoren, altså slider. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Når det gjelder disse fanboygreiene, så vil jeg påpeke, uten å insinuere noe som helst, at hver gang det presenteres Nokiatelefoner, er arehei førstemann ut med en tråd med bilder og spesifikasjoner. Og hver gang SonyEricsson presenterer telefoner, er det bmwm3 som gjør det samme. Og molna står for det samme for Siemens. Mobilguiden666 legger stort sett bare ut førsteinntrykk for Motorolatelefoner. Om disse kan kalles fanboys, får hver enkelt avgjøre for seg selv, men det må da være lov å ha sine preferenser. Jeg har tidligere hatt Siemens og syns det har vært helt greit (med unntak av respons), men da jeg skiftet til SE, så jeg mange lure triks som Siemens ikke har tenkt på i det hele tatt. Hadde jeg byttet til 6280, hadde jeg sikkert funnet mange smarte ting der også som ikke fantes i det aldrende UI'et til SE. Poenget mitt er bare at vi alle har telefoner vi er vandt til og dermed ser mange av de gode triksene telefonen innehar. Disse triksene oppdager man ikke nødvendigvis før man eier telefonen (jeg var f.eks. ikke spesielt imponert over K750i'en til far min bare ved å trykke litt på den). Det hjelper heller ikke at man ofte sitter med endel fordommer overfor det merket man tester ut. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Her har dere et sammenlikningsbilde. Nokia 6230i i til venstre og et gammelt og slitt Canon Ixus (3 megapixel) til høyre. Hvis kvaliteten på 6280 ikke er bedre så mener jeg kameraet på en mobilen er meningsløst og ubruklig. Edit: Bildene er ikke manipulert eller bearbeidet. Ixus hadde autoinstillinger. Endret 28. mars 2006 av Spartan Lenke til kommentar
iopy Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Hei Arhei. Når du først nevner Gsmarena, kan vi jo se hva de ikke mener er så bra med telefonen. "Heavy phone • reasonable creak sounds • slide-out mechanism is not stable • extremely rigid switch-off button • "Push to talk" key cannot be assigned any other function • new type of memory card • no timing option for backlighting • display is not protected • display makes writing somewhat uncomfortable when slid out • limited setup options • lower quality pictures in comparison with other 2 megapixel camera phones • extremely bad macro mode • low video frame rate • insufficient internal memory • poor graphic elaboration of the active stand-by mode • settings buried deep down in the menu structure • loud vibration • phonebook fits in no more than 500 names • email client in Java • attachments of maximum 100 KB • no automatic downloading of email messages • no text notes option in the calendar • no wallet for saving confidential information • no browser for Office documents • no RDS option in the radio application • earphones with a standard jack can be plugged in through an adapter only • no minimizing option for java applications" Og denne telefonen mener Amobil fortjener en 6er... Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Hvis du ser på reviewer av andre telefoner, så kan du se at de nevner like mye dritt om andre også. Og det kan kanskje være verdt å se hvor mange punkter de har under positive sider også. Det er jo ikke akkurat hele konklusjonen du har snitta ut der... Dessuten er det mange av punktene der som fins på svært få telefoner. Når tror det det kommer en telefon som GSMArena ikke vil nevne noen negative punkter om? Aldri! Så den perfekte telefonen fins ikke. Punktum. Dette er noe Amobil har tatt konsekvensen av, for hva skal man med en karakter som aldri brukes? Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Hvis du ser på reviewer av andre telefoner, så kan du se at de nevner like mye dritt om andre også. Og det kan kanskje være verdt å se hvor mange punkter de har under positive sider også. Det er jo ikke akkurat hele konklusjonen du har snitta ut der... Dessuten er det mange av punktene der som fins på svært få telefoner. Når tror det det kommer en telefon som GSMArena ikke vil nevne noen negative punkter om? Aldri! Så den perfekte telefonen fins ikke. Punktum. Dette er noe Amobil har tatt konsekvensen av, for hva skal man med en karakter som aldri brukes? 5825006[/snapback] Come on! Mange av de punktene der er det FLUST av andre telefoner som har og endel av dem er ganske grove mangler. Bla fikk 6280 masse skryt og god totalkarakter fordi UIen er så bra, men: * no timing option for backlighting * limited setup options * poor graphic elaboration of the active stand-by mode * settings buried deep down in the menu structure * phonebook fits in no more than 500 names * email client in Java * attachments of maximum 100 KB * no automatic downloading of email messages * no text notes option in the calendar * no wallet for saving confidential information * no browser for Office documents * no RDS option in the radio application * no minimizing option for java applications Alt det der er softwarebegrensninger i series 40. Skal man sammenligne UIen til SE så har den: automatisk justering av tastebelysning og displaykontrast og display bakgrunnsbelysning og bytter innstillinger avhengig av profil, innstillingene er ikke dypt begravd i menysystemet? (har ikke lest noen tester som klager på det ihvertfall, men gudene må vite hva GSMArena egentlig tenker på), telefonboka kan lagre 1000 navn, epostklienten er integrert i software (og støtter push), ingen begrensninger på vedlegg, laster ned ny mail automatisk, du kan legge til tekstnotater i kalenderen, det er en "kodehusker" inkludert, radioen har RDS på mange modeller (untatt W900i og eldre modeller som S700i), javaapplikasjoner kan minimeres og vanligvis er rundt 30-40 MB av det interne minnet ledig for personlig bruk. Ifølge det GSMArena viser til så er ikke Series 40 så perfekt som det tidligere har blitt påstått, og jeg har mine tvil om at det er bra nok til å dra opp totalkarakteren så til de grader. Når det er sagt så har jeg bare prøvd N70 av nyere Nokia-modeller, og W900i av nyere SE. GSMArena lister forøvrig følgende drawbacks ved W900: * bigger size and weight * full blackout of the display * construction is less practical * no EDGE * FM radio is not a part of the phone Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg