Lorang-Dahl Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg bare hater virkelig at den kjører series 40, er så mye annen fin software til de andre seriene. 5797597[/snapback] Har du prøvd den da? Husk at du ikke kan sammenlikne med den gamle Series 40, som på 6230. 5797757[/snapback] Det hjelper jo lite når all software jeg vil ha, kjører series 60 ;D Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Jeg synes bildekvaliteten på min 6230i og den nye 6280 er temmelig lik til tross for en "oppgradering" fra 1,3 og 2 megapixels. Har tatt masse bilder med 6230i og det irriterer meg hvor dårlig disse er i forhold til ett "normalt" digitalkamera. Jeg er rett og slett skuffet over at Nokia ikke leverer bedre bildekvalitet på en 2 megapixel telefon! Endret 23. mars 2006 av Spartan Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg har faktisk bestemt at jeg ikke vil ha symbian. Jeg trenger det ikke og det er for mye greier. Men som jobbmobil er det ideelt med symbian. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 bare meg som syntes at de bildene var ekstremt uskarpe? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 bare meg som syntes at de bildene var ekstremt uskarpe? 5798033[/snapback] Er vel heller omvendt, bildene er altfor skarpe, derfor blir du fæle å se på i fullstørrelse. Nokia har ikke akkurat funnet opp kruttet innen kameraverden (selv ikke med Carl Zeiss-optikk (N90)), så noe autofokus og bedre bilder lar vel vente på seg noen måneder til. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg bare hater virkelig at den kjører series 40, er så mye annen fin software til de andre seriene. 5797597[/snapback] Har du prøvd den da? Husk at du ikke kan sammenlikne med den gamle Series 40, som på 6230. 5797757[/snapback] Det hjelper jo lite når all software jeg vil ha, kjører series 60 ;D 5798018[/snapback] Ah, da forstår jeg hva du mener med "de andre seriene". Tenkte andre telefonmerker, jeg. Misforsto... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Haha, føler at *alle* skal avbestille 6270 på gsm.no nå. Køen har i alle fall aldri gått så tregt før. :!: 5797819[/snapback] Er ikke forskjellen på de to 'kun' 3G og VGA-video da? 5797878[/snapback] noen "ørsmå" forskjeller utseendemessig også vel (i tillegg til størrelsen, forbedret slide og at den i tillegg faktisk virker enda kjappere enn 6270 i menysystemet) 5797950[/snapback] Vel, men skal det være, så... Og så vidt jeg skjønner av mailen jeg fikk fra gsm.no kan det ta vinter og vår før de får inn nok 6270'er. Jeg fikk i alle fall byttet til 6280 for 569 kroner ekstra. Fortsatt en knallbra deal. Spartan: Skal du ha skikkelige bilder, så skal du ha skikkelig kamera. Går ut fra at 6270/6280-kameraet holder til festbilder, til alt annet bruker jeg Nikon D50. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Spartan: Skal du ha skikkelige bilder, så skal du ha skikkelig kamera. Går ut fra at 6270/6280-kameraet holder til festbilder, til alt annet bruker jeg Nikon D50. Jeg kunne godt tenkt meg å sluppet å drasse på et digitalkamera, men jeg tror ikke det er mulig uten. Alternative er å se på uskarpe, rare og blasse mobilbilder fra ferien. Dessverre for Nokia gidder jeg derfor ikke å skifte ut min 6230i før jeg ser noe forbedringer når kameraet. Og til dere andre som har kjøpt eller har tenkt å kjøpe en 6280: I gidd å spamme forumet her med å fortelle hvor "bra" bildene blir. Det er bare tull og det vet dere godt. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 I slutten av 4 kvartal vil det komme mobiler som virkelig vil kunne konkurrere med vanlige kameraer. Når det er sagt er min erfaring at bilder tatt i tester sjelden er representative med hva som er virkeligheten. Jeg vet ikke hvorfor egentlig. Jeg klarer faktisk ikke å ta så dårlig bilder med min S700i som det Eldar hos MR klarte. Dette gjelder også flere mobiler som er testet. Det handler litt om å bli flink å ta bilder med mobilen og det tar en stund. Ellers var jo mildt sagt bildene ikke noe bra. S700i tar mye bedre bilder med mindre forstyrrelser, for alt er ikke piksler, det er kun størrelsen på bildet. Men jeg skal handle fordi jeg ikke gidder å vente på N80 og at den er aaaaaltfor dyr. Jeg skal nok klare å ta atskillig bedre bilder med 6280. Skal poste når det er gjort. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg klarer faktisk ikke å ta så dårlig bilder med min S700i som det Eldar hos MR klarte. Dette gjelder også flere mobiler som er testet. 5799097[/snapback] Vet ikke om du bare tenker på MR her, men bare husk at MR lager reviews av telefoner som ikke er ferdige enda og derfor ikke nødvendigvis representerer det ferdige produktet. Du er sikkert klar over dette, da, og du har jo et poeng at et godt kamera ikke er noen garanti for gode bilder. Shit in, shit out, som de sier... Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Joda, vet at MR avogtil har mobiler som er merket "Not for sale", men de har også testet ferdige mobiler med nedslående bilder. Lenke til kommentar
knutert Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Noen som kan si meg om telefonen kan vise pdf og office-filer? Det er en aldri så liten deal-breaker for min del... Og noen som vet om det er planer for å støtte visual radio etterhvert i norge? Lenke til kommentar
Kornelius Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg reagerer på at testen fik sluttkarakter 6. Gjennomsnittskarakteren på delkarakterene er 5,0. Litt merkelig rett og slett. Lenke til kommentar
Lifeforms Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg reagerer på at testen fik sluttkarakter 6. Gjennomsnittskarakteren på delkarakterene er 5,0. Litt merkelig rett og slett. 5800075[/snapback] Hva telefonen koster, hvordan den er i forhold til andre telefoner på samme prisnivå og hva du får for pengene er vel kanskje det som trekker den opp?! Hadde forventet en 5er jeg også, men tar du med argumentene nevnt ovenfor er kanskje en (svak ) 6er fortjent.. i allefall i mine øyne! Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg reagerer på at testen fik sluttkarakter 6. Gjennomsnittskarakteren på delkarakterene er 5,0. Litt merkelig rett og slett. 5800075[/snapback] Hvis sluttkarakteren skal være et gjennomsnitt av delkarakterene, vil man aldri noen sinne bruke terningkast 6. Hva skal man med en karakter man aldri bruker? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg la merke til at telefonen benytter seg av miniSD minnekort. Hvor mye plass får man på slike kort? Jeg har et 1gb minnekort i min 6230i og det er litt knapt med henhold til musikk. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg la merke til at telefonen benytter seg av miniSD minnekort. Hvor mye plass får man på slike kort? Jeg har et 1gb minnekort i min 6230i og det er litt knapt med henhold til musikk. 5802283[/snapback] Jeg har ikke lykkes å finne kort på over 1 gb, desverre. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) :/ Jeg mener å ha lest noe om minnekort til telefoner på opptil 4gb, men det var kanskje ikke miniSD. Har forøvrig 6280 flymodus, slik at man kan skru av telefonfunksjonene så man kan høre på musikk når man flyr? Edit: Memory Stick Pro hadde minnekort med 4gb. Er det noe slikt i sikte for nokia-telefoner? Nok en edit: Jeg har søkt litt rundt og det finnes faktisk 2gb miniSD kort. Endret 24. mars 2006 av miCro Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Flere enn meg som har lydproblemer på tale med denne mobilen? Jeg sendte hele saken i retur i dag pga. skurr når volumet var på 6, 7 og oppover.. I tillegg ble jeg enorm skuffet over byggekvaliteten. De to "delene" var solide, men måten de er festet sammen på vitner bare om elendig arbeid. Jeg rakk imidlertid å ta min første videosamtale før jeg returnerte! Lenke til kommentar
miCro Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Har forøvrig 6280 flymodus, slik at man kan skru av telefonfunksjonene så man kan høre på musikk når man flyr? Fant svar på mitt eget spørsmål. Det går an å starte opp telefonen uten sim-kortet i, og dermed kan den brukes mens man flyr. Tungvindt, men det er iallefall mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg