Traktormannen Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Har akkurat investert i en oppgradering av maskinen, nemlig en antec sonata II, x2 3800+, hovedkort og 2x1gb minne. Nuvel, so far so good. Alt koble sammen med eksisterende skjermkort, disker etc strømmen går på men maskinen booter ikke (hører ikke det herlige start opp pipet.... ). Vel, antok at det var noe feil med hovedkortet (Asrock Dual sata) så jeg sendte det inn fikk (omsider) et nytt hovedkort men problemet er der forsatt. Har tatt ut minnebrikkene etter tur og prøvd dem enkeltvis i alle slottene men ingen reaksjon. Nå heller jeg mot at det er cpu'en som er problemet... Noen forslag til ting som kan sjekkes ut for å finne sikkert ut hva som er problemet? Aberet er at siden jeg foretok oppgradering samtidig som jeg flyttet (gadd vel egentlig ikke å ta alt med meg) har jeg egentlig ikke 'ekstradeler' jeg kan bytte ut for metodisk feilsøking . Snart to uker uten pc nå, begynner å få abstinenser.... Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Går viftene et øyeblikk om du skrur av/på strømmen på baksiden av PSU? Om ja, Ville tatt frem manualen og skjekket at alle småkablene fra kabinett til HK er koblet riktig. Var en god del som hadde problemer med dette og Asrock kortet. Kanskje du kan finne et svar i ASrock dual SATAII tråden, mange med veldig god peiling på dette hovedkortet der. Evt poste spm der. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Hei! Har du kjøpt riktig type minne? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Traktormannen Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Takk for responsen. Viftene spinner en liten stund når strømmen kobles på ja. Og de spinner som vanlig når jeg har koblet til power switchen (alt normalt altså). Når det gjelder småkabler, mener du slikt som leds og power/reset switcher? Andre? Når poweren først slåes må jeg nappe ut ledningen/bruke bryter på PSU for å få slått den av, det virker en smule lugubert. Når det gjelder Ram er det kingston value ram (ddr). Noen spesielle problemer med det? Hvis skjermkortet plutselig har tatt dagen, vil det kunne hindre booting? Lenke til kommentar
kentbj Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Ville sjekka om det har kommet noe bios oppdatering mot x2 cpuene, Er ikke alle korta som har nyeste bios. Så se på hjemmesia til hovedkort produsent. Må jo få tak i en cpu som du får starta det opp med da... :\ lykke til. Endret 23. mars 2006 av kentbj Lenke til kommentar
Traktormannen Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Ville sjekka om det har kommet noe bios oppdatering mot x2 cpuene, Er ikke alle korta som har nyeste bios. Så se på hjemmesia til hovedkort produsent. Må jo få tak i en cpu som du får starta det opp med da... :\ lykke til. 5797988[/snapback] Hadde jeg bare kommet inn i bios... Uansett skal hovedkortet støtte dual core 'out of the box' Lenke til kommentar
kentbj Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Hadde jeg bare kommet inn i bios...Uansett skal hovedkortet støtte dual core 'out of the box' 5798007[/snapback] Vet. Har vært borti flere som skulle vært det. men nei.. ram står i riktige slotter ? Lenke til kommentar
Traktormannen Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Hadde jeg bare kommet inn i bios...Uansett skal hovedkortet støtte dual core 'out of the box' 5798007[/snapback] Vet. Har vært borti flere som skulle vært det. men nei.. ram står i riktige slotter ? 5798023[/snapback] Har prøvd begge brikkene (enkeltvis eller sammen) i samtlige (4) slotter. Regner med det skal litt til for at begge brikkene skulle være ødelagt (ikke utenkelig selvsagt men...) Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Takk for responsen. Viftene spinner en liten stund når strømmen kobles på ja. Og de spinner som vanlig når jeg har koblet til power switchen (alt normalt altså). Hvis skjermkortet plutselig har tatt dagen, vil det kunne hindre booting? 5797928[/snapback] Mao du trykker på power knappen på fremsiden av kabinettet og viftene går vanlig (kontinuerlig/jevn rpm). Det kommer ikke bilde eller et eneste pip. Om dette er tilfelle så er det neppe et problem med feilkoblede kabler. Mente Power leds og lignende! Om maskinen aldri har startet opp kan man ikke se bort fra at HK er DOA. Et annet tips er Antec sine PSU som har et power good problem. Har nå hørt dette også rammer ASrock(trodde det bare var en bug med Epox) Se Denne Tråden. Kanskje problemet ligger i PSU. Edit: Prøv med en annen PSU og kanskje de første stegene i tråden jeg lenket til. Endret 23. mars 2006 av heisann80 Lenke til kommentar
Traktormannen Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Takk for responsen. Viftene spinner en liten stund når strømmen kobles på ja. Og de spinner som vanlig når jeg har koblet til power switchen (alt normalt altså). Hvis skjermkortet plutselig har tatt dagen, vil det kunne hindre booting? 5797928[/snapback] Mao du trykker på power knappen på fremsiden av kabinettet og viftene går vanlig (kontinuerlig/jevn rpm). Det kommer ikke bilde eller et eneste pip. Om dette er tilfelle så er det neppe et problem med feilkoblede kabler. Mente Power leds og lignende! Om maskinen aldri har startet opp kan man ikke se bort fra at HK er DOA. Et annet tips er Antec sine PSU som har et power good problem. Har nå hørt dette også rammer ASrock(trodde det bare var en bug med Epox) Se Denne Tråden. Kanskje problemet ligger i PSU. Edit: Prøv med en annen PSU og kanskje de første stegene i tråden jeg lenket til. 5798777[/snapback] takk for tipset! Ugh.... ja, PSU kan jo være problemet. Selv om det bare presenteres et enkelt case i den lenkede tråden (står heller ikke nevnt modell). Har prøvd de første stegene i tråden allerede, uten hell desverre. Hard lyst til å elimere flest mulig feilkilder før jeg prøver meg på å sende hovedkortet tilbake enda engang.... Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Er bare en teori da! Men det er vel greit å forsøke. Vet ikke hvor omfattende problemet med Antec PSU er. Behøver ikke å være relatert til nemte problem (power good signalet). Siden du allerede har returnert et kort så er vel oddsen for at kort nummer 2 er DOA ganske liten, men ikke umulig. Lenke til kommentar
Traktormannen Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Er bare en teori da! Men det er vel greit å forsøke. Vet ikke hvor omfattende problemet med Antec PSU er. Behøver ikke å være relatert til nemte problem (power good signalet).Siden du allerede har returnert et kort så er vel oddsen for at kort nummer 2 er DOA ganske liten, men ikke umulig. 5798959[/snapback] Bevares, var ikke ment som kritikk av teorien Googler som en gal for å finne andre som har problemer. Så langt har jeg ikke funnet noen. Funnet eksempler på folk som har brukt antec + psu med hell (uten at det beviser noe som helst). Lenke til kommentar
Traktormannen Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 "I'm now really angry, I can not use my computer because ASRock can not fix SATA problems in 939DUAL-SATA2. Soon I am forced to buy new board. Tomorrow I will contact ASRock and if they can't give good answer, then... I read from Finnish site that this does not work with Antec SmartPower PSU (I have this) and also that 939DUAL-SATA2 has problems with Antec SmartPower 2.0 PSU." sitat fra http://www.ocworkbench.com/ocwb/ultimatebb...30/4783/20.html en svale gjør ingen sommer, nå er det i det minste to.....ikke overbevist ennå dog Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Tok det ikke som en kritikk. Var bare en understreking da mitt forrige innlegg kanskje antyder at alle Antec psu har dette problemet. Noe jeg ikke har noe grunnlag for å hevde. Lenke til kommentar
Traktormannen Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 fortsetter å tråle nettet; Bonsoir à tous, Je cherche de l'aide car je n'arrive pas à faire fonctionner mon ordi ... je suis dégouté. Tout est neuf. Voici la config : * ASRock 939 Dual SATA II * AMD 64 3000+ * 2x512 Mo Corsair * DD 250 Go Hitachi SATA II * CG GeForce 6200 en PCI Express 16x * Boitier Antec SLK3800b avec alim 400W Les symptomes ... ben il ne se passe rien. Les ventilos démarre (boitier + proc). Mais l'écran reste noir et pas un bip ne sort. Rien. J'ai tout démonté petit à petit, ne laissant finalement que le processeur. Et toujours rien. Chose étonnante, j'ai laissé branché le ventilo du proc mais je l'ai démonté et j'ai ainsi pu toucher le proc. Il ne chauffe pas ! Au bout d'1 minute il reste froid. C'est normal à votre avis ? Moi je trouve ça louche. Il me semblait qu'on sentait très vite la température grimper ... Merci de m'aider. Si vous avez des idées ... Antoine. noen som er gode i fransk? ifølge babelfish blir det noe slikt som Good evening with all, I seek of the assistance because I do not manage to make function my ordi... I am dégouté. All is new. Here the config: * ASRock 939 Dual SATA II * AMD 64 3000+ * 2x512 Mo Corsair * DD 250 Go Hitachi SATA II * CG GeForce 6200 in NCV Express train 16x * Case Antec SLK3800b with alim 400W The symptoms... Ben it does not occur anything. The ventilos starts (case + proc). But the screen remains black and not a beep does not leave. Nothing. I very dismounted gradually, leaving finally only the processor. And always nothing. Astonishing thing, I left connected the ventilo of the proc but I dismounted it and I thus could touch the proc. It does not heat! At the end of 1 minute there remains cold. It is normal in your opinion? Me I find that have a cast. It seemed to to me that one smelled the temperature very quickly to climb... Thank you to help me. If you have ideas... Antoine et svar lengre nede i tråden oversettes med not precisely my alim etait new with case sonata2 antec smartpower 450W + asrock dual 939 + 7800gtx and J have all tests with another alim (heden 400W) Ca turns for L urgent except that I decide to test L alim antec with another config:: it focntionne without problem (tests with a config containing barton 2500 + another config containing xp1500) J have contacts antec and they m answered qu it must y have a incompatibilte etc... asrock m did not answer.... same symptome that you: no the beep but ventilo which turns............ they are 3 mother charts 20 pins and I N do not have forgets the connector 4 pins 12V C is simplest atester if you have a alim under the hand http://www.asrockfrance.com/forum/forum,16...,,3824,1,0.html hvis PSU må kaste inn håndkle, må jeg da evt. sende inn kabinettet samtidig (siden disse var bundlet) eller pleier forhandlere å være greie på sånt? Lenke til kommentar
icon Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg har noe av det samme problemet som deg. Når jeg trykker på power knappen, så starter viftene (cpu, kabinett, psu), men ingenting annet. Bios'n blir ikke startet, så maskinen er egentlig helt død. Men det er dog en liten forskjell, og det er at min pc faktisk starter etter å ha stått slik i ca 10 min. Skjønner ingenting av dette her. Hva kan det komme av at den må stå slik i 10 min før den finner ut at den vil boote. Jeg har sjekket hk, skjermkort, minne og cpu i en annen pc og der virket alt. Det eneste jeg ikke har fått sjekket er psu'en. Har en Hiper 580w psu som det vistnok ikke skal være my feil på, men en kan vel få mandagsmodeller her som i alt annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå