Zachzi Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 Hei folkens! Jeg har et Aopen Hq45 kabinett med ei 80mm kabinett vifte og denne prosessor vifte: GlobalWin Wbk 38. Den bråker noe inni svarteste helv... Nå er jeg lei av alt bråket å tenker å ta de nødvendige skritt for å bli kvitt den verste støyen. Jeg lurer på om jeg skal bygge meg en kasse, men det kan ikke koste mer enn det koster å kjøpe seg en ny prossessor vifte som ikke bråker mye som kjøler like bra. Da er hele vitsen borte. Er det noen der ute som kan fortelle meg hvilket material jeg skal bruke til denne kassen for at det skal bli billig og samtidig som det demper støyen bra ? Har sett noen eksempler på kasser, men de løsningene koster så det holder!!! Takker for samtlige svar! - Zachzi Lenke til kommentar
galdurah Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 Taisol cgk762+adapter+80mm vifte. 400,- Det er tipset mitt til deg. Har nettopp bytta wbk38. Hører lyden fra vifta i bakhodet ennå. Dersom du skal bygge en sånn kasse, vil det koste deg både mye tid og penger til material. Hva system har du? Dette kjøler systemet+ 2 80mm casefans får min tb [email protected] til å gå på 42 grader! (Vet ikke helt om jeg svarte på det du spurte om men.....) Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 6. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2001 Mitt system: MSI k7t-Turbo 512 sdram (Cas 2) Soundblaster live! 5.1 amd athlon [email protected] (140*9.5). Hvis jeg skal kjøpe vifte og ribbe som støyer lite istedenfor kasse så vil jeg helst ha noe "skikkelige" saker som jeg kan bruke når prossesoren eventuelt skal oppgraderes. Har lyst til å bygge en kasse. Driter i om det tar litt tid bare jeg overklokke kraftig uten støy. Vannkjølen gidder jeg forresten ikke prøve meg på. Håper noen har noen gode "kasseløsninger". -Zachzi Lenke til kommentar
khosethl Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 http://www.netconnection.no, såvidt jeg vet støtter den nye Zalman opp til 2000+ [ Denne Melding var redigert av: khosethl på 2001-12-06 22:15 ] Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 Ettersom jeg går på økad så kommer jeg med det mest økonomiske forslaget :wink: Kjør vifta på 7v - mye stiller - litt mindre kjøling. Kommer litt ann på hva CPU temp er nå, men mest trolig går det bra. Å lage ett nytt kabinett for å dempe den vifta er en umulig oppgave med mindre du lager et kabinett med tykke blyvegger. Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 Jeg hadde også wbken. Etter at jeg skifta til alpha 8045 med en 19db papst begynte jeg faktisk og høre hardisken og systemvifta. Dette er et virkelig bra oppsett. Jeg kjører min 1333 på 1553 med 19dberen. Jeg brukte isopropanol til og rense og artic silver. Alpha+Papst Rocker!!!!!!!!!!!!!!! BobboZ Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 7. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2001 Hvordan får jeg vifta til å kjøre på 7v ? Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Quote: On 2001-12-07 13:37, Zachzi skrev:Hvordan får jeg vifta til å kjøre på 7v ? Du kan bare bruke en vanlig 12V vifte, som du kobler om. Hvor du skal koble kan du se her: http://www.ocshoot.com/volt.htm Lenke til kommentar
rolfhansen Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Rheostat til vifter: 65,- på netconnection.no Lenke til kommentar
rolfhansen Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Rheostat til vifter: 65,- på netconnection.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå