olar0701 Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Surfing på Ebay i kombinasjon med et par glass rødvin er en farlig kombinasjon :-) Resultatet ble et kjøp av et E-1 hus på Cametaauctions som totalt inkl frakt og moms kom på ca kr. 4000,-. Selv om dette ikke er siste modell, er det en meget god pris. I utgangspunket hadde jeg tenkt å selge hele Olympus-stasen med linser og blitz, men det var ikke så mange som var interessert i brukt Oly-utstyr :-( så da får jeg heller leve med litt mere støy på høy iso enn Canon som jeg hadde tenkt å bytte til.. Så til spørsmålet : Selv om dette er et 5 megapixel kamera forventer jeg i forhold til E-300 minst like god bildekvalitet, raskere autofokus samt kjappere fokusering i lite lys. I tillegg tåler det en regnskur som det er mye av her på vestlandet.. Noen som har erfaring med begge kamerahus ? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Jeg har ingen personlig erfaring med Olympus, men E1 skal være et aldeles fantastisk kamera. Ser man bort fra den åpenbare begrensningen i oppløsning, så skal det være et av markedets beste hus. Det har en pixelstørrelse på optimale 9 micron, noe som er tilsvarende det du finner på mellomformatsensorer. Ergonomien skal være svært bra også. Du kan trygt glede deg til å bruke det huset. Bildekvaliteten kommer nok til å overraske deg positivt. Det er jo mer enn oppløsning i et godt bilde. De jeg har snakket med fremhever også gode støyegenskaper. Slik jeg forstår det har du en del optikk, og i så måte har du gjort riktig valg. Nå gjelder det å se hvordag Panasonic har lykkes med sitt tilbud på slr-siden. Kanskje deres kamera er en interessant utviding av bagen din i fremtiden. I tillegg ser jo den Leica-zoomen med IS/VR spennende ut, og den passer jo også på dine to hus. Som du sikkert vet bruker jeg Canon Eos 20D, men jeg hadde ikke hatt noe i mot en E1 i bagen min heller. Kos deg og ta gode bilder :-) Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Som du sikkert vet bruker jeg Canon Eos 20D, men jeg hadde ikke hatt noe i mot en E1 i bagen min heller. Kos deg og ta gode bilder :-) Jeg hadde heller ikke hadde noe i mot 20 D min bag, men, men ..kanskje en vakker dag. Ellers tror jeg nok at 4/3 systemet til Olympus er liv laga, i hvert fall når Panasonic kommer på banen.. Sigma har jo i tillegg kommet med 5 nye objektiver tilpasset 4/3. Når det gjelder E-1, blir det spennende å teste det sammen med 50 mm min.. Lenke til kommentar
geir-ole Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Hei, Du finner en test av begge kameraer her: http://www.photozone.de/8Reviews/index.html Beste hilsner fra Geir Braathen Surfing på Ebay i kombinasjon med et par glass rødvin er en farlig kombinasjon :-)Resultatet ble et kjøp av et E-1 hus på Cametaauctions som totalt inkl frakt og moms kom på ca kr. 4000,-. Selv om dette ikke er siste modell, er det en meget god pris. I utgangspunket hadde jeg tenkt å selge hele Olympus-stasen med linser og blitz, men det var ikke så mange som var interessert i brukt Oly-utstyr :-( så da får jeg heller leve med litt mere støy på høy iso enn Canon som jeg hadde tenkt å bytte til.. Så til spørsmålet : Selv om dette er et 5 megapixel kamera forventer jeg i forhold til E-300 minst like god bildekvalitet, raskere autofokus samt kjappere fokusering i lite lys. I tillegg tåler det en regnskur som det er mye av her på vestlandet.. Noen som har erfaring med begge kamerahus ? 5794817[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå