Gå til innhold

Ny tlf - med mp3, video og 3G.

Anbefalte innlegg

Jeg skal skaffe meg ny mobil, og jeg tenkte at siden mp3-en min har tatt kvelden at jeg kunne skaffe meg en som også kan brukes til det.

Har en del krav til ny mobil:

- Lav stråling

- Må ha 3G

- Minimum 5 GB til musikk og video

- Brukbar batterikapasitet (mtp. å bruke den som mp3)

- Mulighet til å se video (da tenker jeg på hele episoder av diverse tv-serier)

Andre ting som bare er bra å ha med så lenge de ikke bidrar til en kraftig prisøkning:

- Kamera som faktisk kan brukes til å ta bilder med brukbar kvalitet

- Fint design

- Ikke altfor stor (skjønner ta dette blir litt selvmotsigende, mtp at jeg krever såpass mye av den)

Mulig jeg er litt kravstor, men tenkte at jeg kunne putte alt i en dings.

Kommer dette til å lønne seg, eller er jeg litt "tidlig ute"?

Hva slags priser kan jeg forvente meg? (Skal ha med abb.)

Haakon :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vist du leter etter ny mobil er "Mobilsøk" på hovedsiden plassen å starte.

Problemet her er lagringsplassen du etterspørrer. Slik jeg ser det ville jeg kjøpt telefon med minnebrikke også heller oppgradert til 8gig brikke når dette kommer. Ellers kan jeg si at jeg har kjøpt meg N70 å er veldig fornøyd med denne. Kan vell også anbefale w900i som eddie81 nevner.

Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet Madze, så er 6280 bedre  :p

Se testene :)

5797758[/snapback]

Hehe, har ikke testa den selv. får den inn imorgen :p da kan jeg sikkert svare :p hehe ;)

Er allefall storfornøyd med n70`en. også liker jeg ikke slike tlfer. men det er jo min mening. heldigvis har alle forskjellige meninger ;)

Lenke til kommentar
Også N70 vist du vil ta steget litt lengre enn onyX :p

5797706[/snapback]

n70 har symbian software, noe jeg vil si er liten minus for folk som ikke har peil på mobil, siden det er mye større sjanse å få virus på dem.

Lenke til kommentar

Som jic sier er det symbian software, det er et minus om du ikke har litt peil på mobil. alle symbian telefoner vil også være litt tregere enn normale pga alle mulighetene du har. Vil igrunn ikke anbefale en Symbian telefon om du ikke skal bruke mer enn kamra,sms,mms og ringing......

Slik jeg mener, hvorfor betale for utallige funksjoner du ikke er klar over eksisterer?

Men derimot skal du bruke telefonen aktivt anbefaler jeg n70 på det varmeste ;) har en slik selv å er kjempefornøyd.

Lenke til kommentar
Som jic sier er det symbian software, det er et minus om du ikke har litt peil på mobil. alle symbian telefoner vil også være litt tregere enn normale pga alle mulighetene du har. Vil igrunn ikke anbefale en Symbian telefon om du ikke skal bruke mer enn kamra,sms,mms og ringing......

Slik jeg mener, hvorfor betale for utallige funksjoner du ikke er klar over eksisterer?

Men derimot skal du bruke telefonen aktivt anbefaler jeg n70 på det varmeste ;) har en slik selv å er kjempefornøyd.

5803234[/snapback]

Haha, symbian blir ikke terig på grunn av alle funksjonene.

Symbian er som windows, den har programmer den må kjøre for å opperere. Åpner du taskmanager finner du disse i windows. Når man har mye programmer så bli som oftes pcen tregere, samme med symbian mobiler. De aller fleste symbian kjører plett fritt når de er nye.

Hvorfor ikke anbefale en symbian telefon ? Den er ikke så avansert som folk skal ha det til, man må bare venne seg til meny systemet.

Uansett, en N90 eller w900i er vel nermeste du kommer, de er store og stygge. Men man må svi litt får å få det man vil.

Om du kan ignorere 3g så hadde kanskje w800 falt i smak ?

Lenke til kommentar

Nokia 6280 har nye Series 40-menysystem. Dvs.: Lynkjapt! Jeg var på Expert i går, fikk prøvd ut denne og den var veldig responsiv. Tokk et par bilder, skrev en SMS (utene å sende såklart) og rota litt i menyene ellers.

For å si det sånn så blir det en sånn på meg :) Ta denne om du vil ha en rask mobil som i tillegg har alt. I mine øyne, bedre enn N70 om du ikke er en advokat, datamann o.l som har bruk for alle de ''greiene''. De ''greiene'' har 6280 også, men har ikke helt oversikten, leste ikke hele testen.

:)

Lenke til kommentar

Var faktisk noe sånt jeg hadde tenkt Edge, men jeg gidder ikke å drasse rundt på to "dingebomser" hele tida.

5 GB var kanskje litt optimistisk det ja, men skal sjekke ut litt om W900i og de nokia telefonene.

EDIT: 3G er førstepri på "listen" min. Jeg skal ikke bruke den til å ha videosamtaler med, men som internett når jeg er på hytta f.eks.

Da skal jeg lempe litt på kravene mine. Her er en ny liste:

Må ha:

-Bra mp3 spiller og bra med lagringsplass

-Lav stråling (hvilke merker har lav stråling?)

-3G'

-Mulighet for video

Bonuser

-Brukbart kamera

Annet

Hittil er det SE W900i som virker best, mtp design og funksjoner, men hvordna er den med stråling?

Noen som vet når W950i kommer ut?

W800i ser også ut som et godt alternativ, men den har desverre ikke 3G, men hva med w850i? Det er jo samme telefonen nesten, bare med EDGE? Hva er EDGE?

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar

Vel, 3G på hytta kan bli litt problematisk, med mindre du har hytta midt i byen, fordi 3G-nettet er ikke utbygd utenom byer og større tettsteder. EDGE er en "oppdatert" versjon av GPRS, som kan nå hastigheter på opptil 200KB/s, men igjen så er ikke det så veldig utbygd.

Jeg har ikke mye peil på stråling, men jeg drar igjen fram 6280, som faktisk er den eneste testede telefonen på amobil i dag som har fått karakter 6! Den har også mulighet for minnekort(tror det følger med 64mb)

Men på hytta vil du nok ikke få hastigheter over GPRS uansett(rundt 60KB/s tror jeg)

Amobil tester 6280

EDIT- W900i er en svær klomp bare så det er sagt.

Amobil likte den heller ikke så veldig..

Endret av Edge
Lenke til kommentar

Takk for svar Edge. Tror det er brukbar dekning på hytta. Siden "hytta" er en leilighet mitt i alpinlegget på norefjell. Så dekningen er ikke noe stort problem.

Etter det jeg har forstått er 3G bedre enn EDGE? Leste også en artikkel her i stad om en ny type mobilinternett som skal benytte seg av 3G nettet.

Klarer ikke å finne den nå, men husker at den teknologien kunne oppnå 3,6 mbit/s.

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar
Takk for svar Edge. Tror det er brukbar dekning på hytta. Siden "hytta" er en leilighet mitt i alpinlegget på norefjell. Så dekningen er ikke noe stort problem.

Etter det jeg har forstått er 3G bedre enn EDGE? Leste også en artikkel her i stad om en ny type mobilinternett som skal benytte seg av 3G nettet.

Klarer ikke å finne den nå, men husker at den teknologien kunne oppnå 3,6 mbit/s.

5811672[/snapback]

Jeg trodde maks hastoghet på 3g var mellom 300-400 Kbs og ikke mbits.

Du kan ta en tur innom Mobile-Review.com og sjekke ut nye telefoner der.

Lenke til kommentar

På 3G er det det, men det skulle komme en ny teknologi som benyttet seg av 3G nettet. Skal se om jeg finner den artikkelen.

Fant den ikke, men vurderer jo også Nokia 6280. Eneste problemet der er interminnet og medfølgende minnekort, veldig liten plass.. Hvor store minnekort er detr mulig å kjøpe ekstra?

Nå står det mellom W950i og Nokia 6280. Er det noen andre alternativer jeg bør vurdere?

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar

Det med 3.6 MBits er langt i framtiden.. 3G dekningen i norge er bare utbygd i større byer og tettsteder, og makshastigheten i beste fall er 384 kb/s tror jeg. Men for å ha sagt: W950i har verken EDGE, 3G eller kamera, i tillegg til at den ikke er sluppet enda(tror jeg da)..

Av andre alternativer så finnes jo Nokia N70 som er ganske bra.. Må nesten gå på feelingen din i grunn..

EDIT- Tror 6280 tåler opp til 2GB-kort..

Endret av Edge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...