Gå til innhold

Viftefri Chipset kjøler (i875P)

LunarG

Anbefalte innlegg

Hei...

Jeg tenkte jeg skulle bruke den gamle HW'en min som basis for en HTPC, men det betyr at jeg må igang med noen støydempingstiltak. Siden jeg allerede har en veldig stillegående CPU kjøler, så er neste post å fjerne det fæle (og bråkete) lysorgelet MSI har plassert på hovedkortet. Jeg hadde håpet på å kunne bytte denne ut med en viftefri løsning, men kan også godta en kjøler med vifte, men da må den være VIRKELIG stillegående. Har lagt merke til at veldig mange regner alt under 25dB som stillegående, men i mitt tilfelle bør det helst ligge på godt under 20dB.

Noen som har kjennskap til noen viftefrie chipset kjøere som klarer i875P?

Vurderer http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303858 men er litt usikker på om den vil holde ting kaldt nok.

Alle forslag tas imot med takk... Men vannkjøling er ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
prøvd å bare fjerne vifta? jeg gjorde det, merket ikke noe forskjell, ribba ble litt varm men pytt!

5797406[/snapback]

Hvordan er ventilasjonen i ditt kabinett?

Regner med at det kun vil bli middelmådig ventilasjon i den maskina jeg skal bygge, siden det tross alt skal være en HTPC og den derfor helst ikke bør ha for mange vifter...

Har ikke lyst til å ta noen unødige sjanser. Er veldig kjipt om hovedkortet skulle ryke.

Men ideen er god den, om ribba i seg selv er god nok.

Lenke til kommentar

en 120mm inn nede foran på lav hastighet og en 120mm ut oppe i strømforsyningen...

northbridge tåler en del temperatur før det ryker, blir nok rimelig ustabilt lenge før det. men er du litt nervøs koster jo ikke den zalman greia mye og den er en del større.

skal du bruke luft kjøling? jeg har vannkjøling. altså ingen vifter i umiddelbar nærhet som blåser litt på ribba. men bruker du f.eks xp120 vil jo den blåse litt rundt der.

ribbene på strømforsyningen på hovedkortet blei varmere enn northbridge!

tror jeg hadde kansje 60grader på northbridge, men på strømmen maksa termometeret ut med en gang(70+ altså)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...