Gå til innhold

Har jeg kjøpt en ubrukelig mobil?

Anbefalte innlegg

Har gått til anskaffelse av en Siemens SXG75 mye pga navigeringsfunksjonen og god skjerm. Problemet er jo at telefonen er så full av bugs at det ikke ligner grisen.

Noen sier at det ikke er bugs men slik telefonen skal være, i så fall kan jeg ikke skjønne hvordan de kan selge telefoner.

Siemens sier en oppdatering er på vei, men det har de sagt lenge nå.

Spørsmålet mitt er om jeg bør vente på en oppdatering, eller kvitte meg med hele greia å skaffe meg en annen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet hvorfor mobilen er ubrukelig.. Det er en Siemens.. Enkelt og greit :w00t:

5794257[/snapback]

Enkelt og greit et totalt unødvendig innlegg! :nei:

Hva er poenget med slike innlegg??

On topic: Hvilke problemer/bugs opplever du? Er det slik at du har store problemer med å bruke den daglig? Siemens har hatt en del bugs i tidligere telefoner, bl.a 65-serien, og de ble rettet etter en stund. Nesten alle nye telefoner på markedet har en eller form for bugs, noen dessverre mer enn andre.

Lenke til kommentar

Jer har versjon 12 hvis det kan stemme? Det jeg opplever er jo prefix feilen som de fleste har, telefon restarter seg hver dag, ufattelig dårlig batteritid, div sms feil osv.

I tillegg er det par elementære ting som jeg så som en selvfølge: at c knappen kan brukes til sletting i menyer, feks slette en sms. NEdskalering av bilder ved bruk av mms og thumbnails i foto galleriet.

Mulig jeg er "prippen" på dette, men jeg vil ha en telefon som fungerer og kan brukes.

Lenke til kommentar

Dette er dessverre en bug- mobil av dimensjoner. Er overrasket over hvor mye feil det er med denne selv for en Siemens. Har en sxg75 som jeg brukte en dag, etter det orket jeg ikke bruke den mer.

Det er masse rart med denne som siemens-folkene mener er funksjoner, ikke bugs. -som ikke lover godt for (forhåpentligvis) fremtidige FW oppdateringer.

FW22 skal etter hva jeg ha hørt ikke fikse de viktigste problemene.

Lenke til kommentar

Her er en liste over det som irriterer meg mest: (Kall det gjerne en funksjon eller bug)

* Prefix poblemet

* Telefon slår seg av 1-2 ganger om dagen. Ofte ved bruk av kamera eller bluetooth.

* C knappen kan ikke brukes til sletting i menyer. Feks slette en mms melding.

* Når man legger til et bilde i en mms melding nedskaleres ikke dette til passende størrelse automatisk. 500K bilde passer dårlig i en mms...

* Ikke thumbnails i bildegalleriet. Ikke en bug kanskje, men burde vært standard.

* Batteritiden er veldig dårlig. Bluetooth etc er slått av.

* Sms delen er uoversiktilig og lite effektiv. Mye unødvendige tastetrykk

* Størrelse på bildet i videotelefoni er utrloig lite. Burde kunne skaleres.

* 5 sek begrensning på meldingstone. Jaja det er et varsel bare, men hvorfor legge begrensning i det hele tatt?

* Den innebygde wap leseren utbytter plass på skjerm utrolig dårlig. Burde kunne vises i fullskjerm

* Kalenderen er et kapittel for seg selv... Utrolig simpel.

* Mediaplayeren. Ikke mulighet for shuffle mode feks.

Litt trøtt for øyeblikket så husker ikke alt i farten..

Lenke til kommentar

Negative ting/bugs/dårlige funksjoner med min sxg75:

* Kamera, utrolig dårlig kvalitet innendørs. Videokvalitet dårlig.

* Prefiks feilen.

* Skriver man sms på mer enn 160 tegn, får man ALLTID spørsmål om man vil gå over til mms

* Når man har sendt en sms, står beskjeden "melding sendt" på skjermen hele tiden helt til man trykker "ok".

* Står man i innboksen mens man får sms, leser denne og svarer, får man likevel beskjed om "ny sms" når man kommer tilbake til hovedmenyen, enda denne er lest.

* Mediaspilleren ser ut som noe fra mobilalderens oldtid, svære fonter, grelle farger, og skjermen blir ikke utnyttet i det hele tatt. Ikke shuffle funksjon, playlisten viser kun 3 låter. Kan ikke sortere på artistnavn.

* Ikke thumbnails på bilder, må gå inn på hvert bilde for å se det.

* 'c' tasten kan ikke brukes til å feks slette filer med

* Videotelefoni/mobil-tv bildet er lite på den ellers store skjermen

* GPS kart må abonneres på/betalingstjeneste, og hver rute må lastes ned over GPRS før man kan bruke det.

* Man kan ikke kopiere kontakter fra simkort til mobilminne (jeg har ikke fått til dette i alle fall)

* Alarmen ringer ikke alltid.

* Har man slått av tastetoner og hører på musikk, og avslutter radio, slåes tastetoner på seg igjen.

* Har man tatt et bilde i full oppløsning, skaleres dette ikke automatisk ned om man vil sende dette som MMS.

* Menyene er trege

* Lyden hakker på noen låter om man blar i menyer mens man spiller mp3

* Svar/legg på knappene er for lette å komme borti om tlf ligger i lommen

* Minnekortet ligger i en plastskuff som ikke er fysisk festet til telefonen, ser for meg denne kan ramle ut etter en stund med brukslitasje.

* Den er stor.

* Treg lesing av minnekort

* Dårlig batterikapasitet

Lenke til kommentar

Lange lister, men kun 1 eller 2 av punktene er bugs.

Jeg kunne også skrevet 100 punkter over ting JEG ikke liker ved endel mobiler :)

rontonic: det er en innstilling på mobilen for å slå av "melding sendt" ;)

Og... "Den er stor" er slikt man sjekker FØR man kjøper ;) Selvsagt er den litt stor. Vi snakker innebygd GPS her (som du burde vite krevde abb. før du kjøpte. Synes nå det er billig jeg da, tatt i betraktning hvor bra det funker).

kjellml: bruk Opera mini, funker kjempebra.

Lenke til kommentar

Molna: les innledningen på posten min en gang til. Skriver ikke at alt på listen min er bugs eller feil, men "Negative ting/bugs/dårlige...". En stor mobil er jo egentlig negativt, selv om man visste om dette på forhånd. Samme med gps- betalingstjenester. Men er enig det ikke er veldig dyrt.

Og hva som er bugs og hva som er "features" er det stor uenighet om når det diskuteres med folk som forguder siemens uansett hva de kommer ut med. ;) Men er imponert (selv for deg å regne) om du kun ser 1 maks 2 bugs i de listene der.

Lenke til kommentar

Er 2 bugs i lista til kjellml. De 2 første punktene, selv om det at den slår seg av kan være andre grunner (hvordan den brukes). Generelt sett har SXG75 vist seg å være stabil som fjell.

Ser du nevner at man ikke kan kopiere fra SIM til telefonminne. Jeg gjorde dette for alle kontaktene mine forrige uke. Du bare merker alle kontakter og velger 'Save options' og 'Copy to phone' :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...