Gå til innhold

Ikke fornøyd med ny maskinen.

Anbefalte innlegg

Hmmm , tror det er noe med Oppsette ditt som er feil.

En kompis av meg hadde 1gb ram og 4 ram brikker , 2 forskjellige Dual..

Dette gjorde pcen ustabil og klarte ikkje og kjøre Counter Strike uten lagg i fpsen..

Bytte av ram burde hjelpe..

2 x 1 OCZ Platinum er tingen;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med dette kan vi konkludere at X2-prosessorene ikke er egnet til spill da? Hmm, nå blir snart buksene mine våte. Hva skal man tro?

Det du skal gjøre nå er i hvertfall å gå i invistering av ny og bedre PSU og RAM, ingen tvil.

Har du dog prøvd med andre spill, hva skjer i dem? Uansett, så ville jeg kjøpt dette:

PSU: Thermaltake TR2 550W, anbefaler Hiper HPU-4B580.

Minne: Corsair XMS3200C2 TWINX DDR400 2048 MB.

Slett spillet fra Kontrollpanel -> Fjern/Legg til Programmer, og instaler på nytt med restart melleom slett og install. Patch direkte til siste patch, da vil filen være på ca. 350mb. Og som sagt prøv med andre spill! La oss få vite. Gå gjerne til en driver litt tilbake, i alle fall første i 8x.xx-serien. Skjermkortet skal ikke bytte firmware.

Endret av onyX
Lenke til kommentar

ChainDoG: Riktig i mitt tillfellet også. Synes å merke forbedringer siden 1.21, men så er det vell slik at stort sett alle merket det.. Så får krysse fingrene for X2 og bedre koder til patch 1.3

Testet med et 400W power av typen NorthQ. Men fant raskt ut at dette ikke var noe bedre enn det jeg har. Pga det leverer kun 180W på 12V+ mens mitt 380W chieftec levere 12V+(a) 150W og 12V+(b) 180W. Altså 2 seperate 12V.. Noe jeg har funnet ut er vesentlig i forbindelse med Skjermkort og HDD+++

*Flau* Jeg kan vell innrømme at jeg også har gjort en tabbe. Mitt PSU hadde ikke PCI-X strømledning, så jeg måtte bruke overgang fra vanlig 12V. Det jeg ikke så var at _begge_ 12V måtte kobles til (trodde dette var et Y ledd.) Men jeg er litt i tvil om dette var tillfellet.. Skal sjekke opp.

At det er noe galt med minne kan jeg også gå med på. Men får nok vente litt til budsjettet takler mer HW innkjøp:P

Gir tilbakemelding ASAP

Endret av Charlie
Lenke til kommentar
hmm.. jeg kjørte ganske likt oppsett som trådstarter.

7800GT, 2gb ram ig 3700+

kjørte alt high 1280x1024 75Hz 4xaa.

alt gikk bra uten lagg osv for det meste.. hendte jeg var nede i 25fps en gang iblant når det var 15+ folk på skjermen samtidig med masse HW og arty men det durte og gikk i 40+.

bytet dog til GTX pga oblivion. sliter fortsatt med 15 fps der til tider..

5934859[/snapback]

BTW: 7900GT er mye billigere og bedre enn 7800GTX. ;) (ivhertfall i oblivion, og BF2).

Oblivion krever også no sykt å da!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da har jeg koblet opp Hyper 580W strømforsyning og 2x160GB SATA i RAID uten noen endringer.

Jeg har da fresh Windows XP ENG Pro (lisens igjennom jobb) med nyeste skjermkort drivere.

Da jeg kjøpte skjermkortet leste jeg at BF2 kjørte bra på kortet, så rart om det skal være det som feiler..

Må vell prøve litt mer ting :dontgetit:

Lenke til kommentar

Det som er så forbanna irriterende er at PCen min burde klare over 60-70 stabilt på high grafikk, men ligger jevnt under 50 på Middels grafikk uten AA :/

Sender jeg inn skjermkortet til klage vil jeg sikkert bare få det i retur fordi ingen benchmark tester sier noe galt.. :(

Koste på et nytt skjermkort er jeg lite lysten til..

Ingen andre som har noe samme maskin? Evnt samme skjermkort og har noen erafringer med dårlig ytelse?

Lenke til kommentar

Jeg bruker onboard lydkortet (AC97 på Asus A8N-Sli Premium)

Prøvde med et Audigy 2 (eller3? usikker) men fikk ikke noe mer ytelse den gang jeg prøvde. Tok det ut pga jeg ikke fikk MIC til å funke riktig på inngangen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Satt inn "Corsair XMS3200C2 TWINX DDR400 2048 MB" sammen med 2stk 512MB av samme type. Fikk bare 2.5GB utnyttet så jeg tok ut de 2x512 brikkene og kjører på 2x1GB Corsair. Kan ikke si jeg merker så mye forskjell.

Så skjermkort neste...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har du prøvd noe så dumt som å legge inn NIC drivere på nytt??

Hadde samme problemet i Enemy Territory.

Hvis jeg var alene gikk det flott, men i nærkamper og steder med mye arty var det ikke mye morro.

Skikkelig FPS drop.

Kjefta på isp og banna noen seine kvelder på grunn av det der altså.

Men installerte driverne på nytt og :w00t:

Bare et tips............

Endret av Zephyr
Lenke til kommentar
3dmark05 resultat:

3DMark Score                  7669 3DMarks  Game Tests

GT1 - Return To Proxycon 34,0 FPS          Game Tests

GT2 - Firefly Forest          22,3 FPS          Game Tests

GT3 - Canyon Flight        38,0 FPS        Game Tests

CPU Score                      5197 CPUMarks  CPU Tests

CPU Test 1                      2,3 FPS          CPU Tests

CPU Test 2                      5,2 FPS          CPU Tests

Dette resultatet var med 2x512MB ram

Har nyeste Nvidia driver 84.21

Det er fresh install av windows. Med alt av nyeste driver og BIOS.

Skjermkort firmwaren har jeg ikke oppgradert, da jeg ikke er sikker på hvordan dette gjøres.

Etter siste patch (BF2 1.22) så ble det litt bedre.

Så mulig det er BF som ikke støtter x2 noe særlig

Men det som er rart er at en som har 3800x2 med 7800GTX kjører på full peis med 50-100FPS i strid, mens jeg havner rundt 30FPS

5849994[/snapback]

Eg har en athlon 3000+ @2,4ghz sockel 754,x1800xt og 1500mb ram.

Eg fikk rundt 9000poeng.

Får 4100 på 3dmark06.

Har sett det er folk med mye betre pc'er enn dn eg har,men di scorer mindre.

Merkeligt egentligt...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Byttet ut 7800GT 512MB kortet med 7800GTX 256MB og fikk 200 poeng mer i 3Dmark. Altså rundt 7815 poeng.

Kjører nå ganske høy grafikk, men opplever max 30-40FPS som infanterist på BF2 ved 64spillere. Ble bedre med GTX, men fortsatt ikke optimalt.

Har prøvd den nye fixen for dualcore, men den hjalp lite.

Nettkortet har jeg ikke reinstallert, men jeg la inn nyeste drivere da jeg reinstallerte.

Tror jeg kan konkludere med at BF2 er sucky på min maskinvare :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...