exin89 Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Hvordan fjerne IE fullstending fra pcn. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 hvorfor fjerne det? selv om det ikker er av det beste som finnes er det jo mulig og droppe det. Desuten tror jeg noen programmer er avhengig av at du har IE instalert på maskinen. Slik som msn og macromedia flash player (flashplayeren min krever ivertfall det) Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 øø før siden du legger det på programerings forumet så regner jeg med du vil har det som kildekode ellers så ville du sef. lagt det under windows forumet !!! vel du må vel finne en måte å bruker win32 API til å gå inn på add/remove program så windows ting så internett explorer.... jeg vet ikke hvor mye det er mulig å fjerne men du kan jo prøve Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 hmm var vel egentlig feil å legge det under programmering forumet, for jeg skjønte nemlig ikke noe av det du sa der "Giddion" Lenke til kommentar
Battone Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Er vel sikkert mulig, men da må man nok gjøre om på hele xp.. Må huske på at xp er bygget rundt explorer og IE.. Det er nok en grunn til at det ikke finnes noen fix for dette på nettet, uten at jeg kan gi et fullverdig svar hvorfor.. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Ok men jeg vet det er mulig men jeg finner ikke ut hvordan, hvis man slette IE filene så kommer de merkelig nok tilbake etter en bitteliten stund! så jeg får nok prøve videre, Sikkert mulig å finne noe i Win Dir. Kan jo hende jeg må leke meg litt i regedit også da Lenke til kommentar
quakie Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Ok men jeg vet det er mulig men jeg finner ikke ut hvordan, hvis man slette IE filene så kommer de merkelig nok tilbake etter en bitteliten stund!så jeg får nok prøve videre, Sikkert mulig å finne noe i Win Dir. Kan jo hende jeg må leke meg litt i regedit også da 5876556[/snapback] Ikke "lek" deg i regedit. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Ok men jeg vet det er mulig men jeg finner ikke ut hvordan, hvis man slette IE filene så kommer de merkelig nok tilbake etter en bitteliten stund!så jeg får nok prøve videre, Sikkert mulig å finne noe i Win Dir. Kan jo hende jeg må leke meg litt i regedit også da 5876556[/snapback] Ikke "lek" deg i regedit. 5876566[/snapback] Joda, det verste som skjer er at jeg må installere win om igjen Og jeg har lekt meg mye med det på en annen pc jeg har her, og den står der bare for at jeg kan prøve meg fram i regedit så jeg prøver å fjerne det der, og hvis jeg får det til så er det bare å gjøre det på denne pcn også Noen må jo prøve seg fram for å finne en løsning på dette ville jeg tro Lenke til kommentar
Oldboy Jenny Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Har du vurdert å lage en nLite-versjon av windows? Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 jo kanskje jeg har jo ikke dokumentert noe av det jeg har gjort da, men jeg har tenkt på det og bare fjerne alt unødvendig, grunnen til at jeg lekte meg der var at pcn jeg hadde måtte jeg fikse win så pcn klarte å kjøre det, gammal pc, og XP var litt tungt for den, så nå funker den da, men innimellom så må jeg fikse den, hvis jeg gjør noe feil, men jeg tar backup av regedit da så jeg kan gå tilbake til siste fungerende stand. men noen ganger så får jeg ikke putta det inn igjen, men da bare starter jeg den via netverk og putter regedit greiene tilbake igjen. Egentlig så har jeg ikke tid til å lage en komplett Nlite versjon, det tar mye tid og resursjer. bruker tida til mye annet også Lenke til kommentar
O.J Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 tror du får problemer med windowsupdate hvis du fjerner IE, anbefales ikke. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Har ikke noe betydning, egentlig så er målet mitt å få erstattet IE med Mozilla Firefox, bare gi den navn IE så XP tror IE er der, det er ikke noe problem Lenke til kommentar
O.J Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Har ikke noe betydning, egentlig så er målet mitt å få erstattet IE med Mozilla Firefox, bare gi den navn IE så XP tror IE er der, det er ikke noe problem 5876732[/snapback] nei, windows update fungerer ikke i Opera eller FF. da må man innom en spesiell side eller bruke noe ekstraprogram. prøv selv. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Det finnes jo en ganske genial ide å gjennomføre om du skal fjerne IE da.. Slett Windows og du er 100% kvitt det Lenke til kommentar
haakie Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Ok men jeg vet det er mulig men jeg finner ikke ut hvordan, hvis man slette IE filene så kommer de merkelig nok tilbake etter en bitteliten stund!så jeg får nok prøve videre, Sikkert mulig å finne noe i Win Dir. Kan jo hende jeg må leke meg litt i regedit også da 5876556[/snapback] Ikke "lek" deg i regedit. 5876566[/snapback] Joda, det verste som skjer er at jeg må installere win om igjen Og jeg har lekt meg mye med det på en annen pc jeg har her, og den står der bare for at jeg kan prøve meg fram i regedit så jeg prøver å fjerne det der, og hvis jeg får det til så er det bare å gjøre det på denne pcn også Noen må jo prøve seg fram for å finne en løsning på dette ville jeg tro 5876585[/snapback] Spør du meg er det det verste som kan skje Lenke til kommentar
miXer Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 hvis du ikke vil ha IE på maskinen ville jeg brukt et annet operativsystem enn Windows. Anyway, skulle du klare det, let me now! Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Joda men det er det at jeg skal ha vekk IE fordi det ikke bare er min pc og søstra mi får pannick hvis den plutselig starter i f.eks linux Kan noen si hvilket OS jeg burde bruke, som er enklest å komme inn i. Lenke til kommentar
saivert Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Hele denne tråden burde slettes. Det å fjerne IE fra Windows er som å fjerne dashboardet i en bil. Helt tåpelig spør du meg. Til opplysning: iexplore.exe er et skallprogram. Det inneholder ingen funksjonalitet, men laster kun inn komponenter som finnes i Windows for å starte Internet Explorer nettleseren. Hvis du skal sette Internet Exploer ut av spill sletter du disse filene: shdocvw.dll, shdoclc.dll Men som nevnt før her er det ikke å anbefale da både Windows selv og mange programmer bruker disse filene. De fleste programmer som viser nettsider (HTML dokumenter) internt i programmet bruker en Internet Explorer ActiveX control. Du klarer ikke å få Windows til å bruke Firefox istedet. Firefox er en separat nettleser. Internet Explorer er mer en komponent enn en nettleser spør du meg. Selv enkelte Windows utgaver som ble solgt uten Internet Explorer (etter en rettskraftig dom) var ikke IE fri. Du kunne fortsatt surfe på nettet ved å taste inn en internettadresse i Windows Utforsker sin adresselinje. Internet Exploerer vinduet er egentlig bare et Utforsker vindu med en annen utforming og vindustittel. Vil for ordensskyld også nevne at det finnes en ActiveX utgave av Mozilla sin Gecko nettleserplatform (som brukes i Mozilla Suite og Firefox). Da kan programmer benytte Gecko til å tegne opp nettsider istedet for Microsoft sin teknologi. Men du kan ikke transparent bytte ut IE med Firefox slik uten å skrive om programmene eller bruke omfattende hacks (som å patche programmer i minne eller binary rewrite programmer og mye annet som jeg ikke vil gå inn på her). Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 jeg har en idè! sett deg ned og lag et helt nytt operativsystem! etterpå legger du inn firefox og modder det no sjukt så alle programmer som trenger IE tror det er IE! senere kan du selge hele idèn til en veldig sur bill gates og tjene millioner (om ikke milliarder!) vel dette var vel litt useriøst men det "kan" jo funke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå