lysbryter Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Jeg bruker Outlook Express, og bruker mange forskjellige meldingsregler for å legge mail hit og dit. Det er veldig kjedelig å i flere uker etter en clean install av Windows å rekonstruere alle slike regler etter hvert som mail popper inn. Finnes det noen måte å ta backup av ikke bare e-postmeldingene, men også alle innstillinger og meldingsregler etc.? Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Reglene følger altså ikke med hvis du tar backup av alle mappene? Det høres forøvrig ut som om du re-installerer ganske ofte. Hva med å bruke Norton Ghost rett etter en installering hvor du har satt opp e-post med tilhørende meldingsregler? På den kan du oxo spare MYE tid på å legge tilbake et "fresht" image istedet for å måtte installere OS'et fra bunnen hver gang. Lenke til kommentar
bob_hund Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 XP har noe som heter "files and settings transfer wizard" kan være grei å bruke. Om dette funker med meldingsregler vet jeg ikke men jeg regner med det. Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Rules ligger i HKEY_CURRENT_USERIdentitiesen-lang-streng-med-tall-og-bokstaverSoftwareMicrosoftOutlook Express5.0 Bare eksporter de verdier du har bruk for. Når du har reinstallert, bytter du ut den lange strengen med tall og bokstaver til den "nye", og importerer i Registry igjen. Litt klønete forklart, kanskje - spør hvis du ikke forstår. Eivind. [ Denne Melding var redigert av: eivindbirkeland på 2002-09-27 17:47 ] Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Bare vær obs på at den finner muligens ikke mappen den enkelte "Rule" peker til - så det må du legge inn igjen. Men resten skulle være der. Eivind. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 Quote: Den 2002-09-27 17:50, skrev eivindbirkeland:Bare vær obs på at den finner muligens ikke mappen den enkelte "Rule" peker til - så det må du legge inn igjen. Men resten skulle være der.Eivind. Mappene kopierer jeg rett fra Identities-katalogen, så den er grei. :smile: Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå