Gå til innhold

Nye tvin-tip ski for nybynner - forslag ?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har etter en stund funnet ut at jeg er lei Snowboard, og går heller over til Ski. Ettersom det er rimelig tungvint, på med binding, av med binding osv, syns jeg det er det lureste, og greit å prøve noe nytt :)

Så. Jeg skal altså ha Tvin-tip, og hva anbefaler dere ? Skal ha med binning, sko og ski selfølgelig.

Pris ? Jeg vet ærlig talt ikke. Er det bra ski kjøper jeg de for å si det sånn selvom de koster noen kr. ekstra. Men, ikke over 6-7000.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyrer ein del bra om K2 Fujative, og dei er i tillegg relativt billege. Dei skal vere relativt lette og mjuke. Völkl Dogen er ei anna ski i same kategori: Billege, men visstnok ganske bra. Dynastar TroubleMaker kan og nemnast.

Sko og bindingar koster jo litt det og, so desse er kanskje blant dei mest aktuelle. Bruk litt tid på å finne sko som passer deg. Legg med nokre linkar til skipakker frå Platou:

Fujative med Look-binding.

TroubleMaker med Look-binding.

Det finst sjølvsagt andre merker, og andre modellar. Du kan jo stikke innom Platou, Ute eller andre butikkar og høyre litt om kva dei har. Sjølv har eg K2 Public Enemy, og er godt nøgd med dei. Dei er, i likskap med ei ski som Armada AR5, relativt tunge, men eg vart fort vane med det.

Lenke til kommentar

Jeg så faktisk litt på Dynastar TroubleMaker skiene med Lock-Bindingene, og de virket faktisk veldig bra.

I samme slengen kan jeg legge til at jeg ikke er pro på ski. Jeg har egentlig stått VELDIG lite, så vil ha noe som er lette og stå på.

Btw. Jeg er 1.85 høy ca og veier 75/80 kg ca.

Dette har jo noe å si med skiene med tanke på at de ikke bør være for myke.

Lenke til kommentar

Public enemy er en solid å god ski det. Husk å kjøp deg et par softboots hvis du har planer om å hoppe en del, hvis ikke kan du få vonde legger. Ikke sikkert det så lett å få tak i soft boots nå om dagen siden det er så sent på året, men det er ikke lenge før neste års modeller begynner å komme så smått.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...