RBW Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 ASRock har slått seg opp på spennende hovedkort til lave priser. Ytelsen står heller ikke noe tilbake for konkurrentene. Les mer Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Har jeg gått glipp av noe, eller er det ikke vanlig at minnet vil følge htt uansett hva slags divider man bruler? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) Har jeg gått glipp av noe, eller er det ikke vanlig at minnet vil følge htt uansett hva slags divider man bruler?5794011[/snapback] Det er vanlig at det følger HTT ved overklokking, men ikke noe som må følges konsekvent. Det går an å justere disse individuellt, men da kun i bestemte hakk. Minnet og HTT er ikke styrt av den samme klokka og kan ha forskjellig hastighet om det kreves. F.eks hvis man bruker PC2700 eller PC2100 minne. Da settes det en annen "divider" mellom CPU-hastigheten og minnet. Denne teknikken kan f.eks utnyttes ved overklokking av CPU uten å måtte kjøpe svindyrt minne. Da kan man kjøre minnet på f.eks standard hastighet, samtidig som HTT-bussen er sterkt overklokket. Ellers må jeg si at det virker som nok et hovedkort fra ASrock som gir svært mye for pengene. Jeg trodde først den gule porten var AGP, men ekspansjonsport for sokkel AM2 trolig med porter for DDR2) virker også som en spennende egenskap. Jeg lurer litt på om de kanskje også vil lage et hovedkort med både PCIe-x16 og AGP til AM2? Endret 22. mars 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Men det jeg egentlig mente, var at dette er da samme greia på omtrent alle kort? Kan noen nevne et kort som låser minnefrekvens uavhengig av htt? Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Er det noe mening i ha mulighet til å oppgradere til AM2? Er det ikke omtrent samme ytelse? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Den oppgraderingen til AM2 er bare tull etter min mening. Ekspansjonskortet til AM2-prosessor er kjempestort, med plass til både prosessor og DDR2 minnebrikker. Eg synest det ser ut som en meget dårlig løsning. Dersom man vil oppgradere til AM er det mye bedre å selge dette kortet og kjøpe ett skikkelig AM2-kort, ikkje en slik kvasi-løsning som dette er. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Har da vanskelig for å se problemet med faktisk å ha muligheten til å kjøpe et billig ekspansjonskort til AM2. Kan vel vanskelig bruke det som et argument mot kortet. Det er vel da hovedsaklig et reklame stunt. Men virker ikke som en betaler noe ekstra for muligheten så hvorfor ikke. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Enig med at ekspansjonsporten til AM2 er ganske så unødvendig. Men ser ut som et greit kort for det, da. Bra at HW.no tester slike kort også og ikke bare toppkort til 2000 kroner som slettes ikke alle brukere har lyst til å betale eller har behov for. Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Men det jeg egentlig mente, var at dette er da samme greia på omtrent alle kort? Kan noen nevne et kort som låser minnefrekvens uavhengig av htt? 5794133[/snapback] Jeg har aldri vert borti et kort som låser minnefrekvensen til en frekvens uten å følge htt iallefall, jeg har lest om et intel nf4 kort som gjorde det tror jeg men husker ikke helt. JEg har erfaring med både asus, dfi og til dels msi på nf4 og ingen av de har gjort det, ei heller noen av s478 korta mine, så jeg synes det er bare tull å ha en "standard" som omtrent alle følger på minussiden Videre så er jo denne funksjonen med låst minnehastighet tull i fra ende til annen, det vil jo ødlegge all overklokkingsfleksibilitet på hovedkortet. De fleste som sitter på en cpu som klarer over 300htt (pc3200 med 266 divider) har jo som regel minnebrikker som kan følge opp cpuen. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 skjønner ikke helt hva han mener. man låser jo ikke minne på 266 ved å sette det til 266. man setter jo bare en divider. så ved høy htt vil jo minne komme opp i 400 etterhvert! Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Jeg ser at kortet har samme nortbridge som mitt dual sata2, men takler 50MHz høyere HTT med produksjons-bios. Det er jo bra. Angående minnedividere kunne jeg godt tenkt meg flere muligheter. Ved høyeste HTT på mitt kort må jeg sette minnet godt under DDR400 spec for å få det stabilt... Lenke til kommentar
eXa Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 dette kortet har uli 1697, dual har 1695... med a64tweaker eller hva det programmet heter kan du sette flere dividere! Lenke til kommentar
RBW Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Hepp! Ang. minnefrekvens som følger HTT. Det er sikkert jeg som har sovet i timen. Mente jeg hadde vært borti kort som låste minnefrekvensen. Fjerner det som minuspunkt i konklusjonen. Bra det er noen som er våkne her.. Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Hvor finner jeg ny bios til kortet? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Sjekk ut forsiden til asrock folkens! http://www.asrock.com/index_english.html Håvi: Det ser ikke ut til å ha kommet noen ny bios, men de ligger her: http://www.asrock.com/support/download.asp...I32-eSATA2#bios Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 ok. Lasta ned en bios jeg tror er ny. men eneste nye jeg ser inne i biosen er at det er vist ikke muligt å overklokke prossesoren. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 To spmørsmål; 1. Er alle SATA portene låst? 2. Hvor bra er det int. lydkortet (High def.), i forholdt til std. Realtek? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Hva mener du med "låste SATA-porter"? Jeg kan ikke se at noen sier noe om at de er låst. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Vell, med slik overklokking som ble gjort i testen, så antar jeg at en/to porter må være låst (dersom de brukte SATA dikser, da). Alle "trenger" ikke å være låst (ref. MSI Neo2) Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Litt newbie på dette feltet, men hva menes med "låste SATA-porter"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå