Gå til innhold

Skjermkort og Widescreen

svening

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som kan gi litt input om TVUt (SVHS) og Widescreen TV'er. Bør man ha skjermkort som støtter 16:9 oppløsning f.eks 848 x 480? Hvordan blir DVD filmer i orignal 16:9 oppløsning vist hvis man kjører 848 x 480? Man mister vel litt av bildet under normal bruk med og kjøre 800x600 på en Widescreen TV?

mvh

Inge Svensson

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maks oppløsning ligger IKKE i tvet, men i skjermkortet, jeg er såpass førnøyd med kvaliteten på tv-out bildet at jeg bruker tvet mitt (Phillips 32" widescreen) daglig til all bruk av PC. Bruker super-zoom funksjonen og 800x600 oppløsning, og jeg mister omtrent en kvart cm av bildet til sammen i høyden. (Bruker forøvrig Geforce4)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Etter det jeg kan huske så er det en oppløsning begrensing på samtlige TV'er. Tror ikke det er skjermkortet som bestemmer dette men TV'ene rundt omkring.

Lenke til kommentar

Det er nok desverre skjermkortet som bestemmer mest, inntil et visst punkt. Det er ikke så mange som bruker TVen istedet for PC-skjerm for vanlig arbeid, ettersom mesteparten ikke kan koble til TVen.

Men nå!!

Ettersom så mange som bruka å sjå på divX filma og DVD-filma på TV, er etterspørselen etter større oppløsninger og kvalitet økt..

Alle "nyere" skjermer skal tåle minimum 800*600!!!!!

Radeon 9700 støtter oppløsning på 1024*768!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...